Keith era în compartimentul sau, dormind. Era program de odihnă pe toată statia.Nefiind noapte și zi acest program rea necesar. Statia era slab luminată și doar computerul central mai era pornit. Era perfectă liniște. 6 ore pe zi asa era toată statia. Avea regim special fata de restul, care erau luminate standard 24/7 și fără antifonare somnul într-o cabină obișnuita ar fi complet imposibil .
Compartimentul lui Keith era simplu. Un pat, o noptiera, un computer integrat în birou și surprinzător o baie individuală complet utilata.Acest compartiment era mult mai spatios și mai bine utilat decât cel în care fusese cazat pe statia Var Hastra.Din cate auzise el,camere mai bune nu se găseau decât la Kaamo. iluminarea era simpla, integrată în pereți pentru a ocupa cat mai puțin spațiu,sub forma unor benzi luminoase sensibile la atingere și individual controlate ,paralele cu podeaua, care era acoperită cu un covor pufos și galben... obsesia terrana pentru galben era oglindită și pe noua nava a lui Keith care era în mare parte galbenă, care stătea adormita și ea în hangarul luminat, firește, în nuanțe de galben... Pana și stema terrana e galbenă. Aceasta consta într-o acvilă cu aripile desfăcute, aproape ca și acvilele de pe anticele stindarde romane.
Singura persoana treaza supraveghea computerul central care cauta noi date despre o eventuală incursiune kos'kari, prin giganticele antene ale statiei. Nimic. Liniște. pana și supraveghetorul a cedat la urma urmei și a căzut într-un somn adânc. Acum tot personalul statiei dormea. nimeni treaz, niciun zgomot, inafara de câteva sunete seci și intermitente emise de interfata computerului. Un sunet ascuțit, ca o alarmă îl scoate brusc din visare pe supraveghetor. Acesta tresări și căzu cu tot cu scaun. S-a ridicat rapid, dezmeticindu-se brusc se gândi să declanșeze alarmă și să trezească întreaga stație, dar decât să strice somnul câtorva mii de oameni se gândi că mai bine îi trezește pe Keith și pe Carla.
Cu multe bombaneli si cateva injuraturi, Keith se trezește se spală pe dinți și se îmbracă pornind în viteză spre computerul central,al alungând liniștea omniprezenta de pe stație. Carla se lăsă așteptată îndelung apărând abia peste o oră. Când în sfârșit ajunse și ea supraveghetorul Adormise la loc iar Keith știind cum e sa fii trezit brusc îl lasă să doarmă, arătându-i în liniște Carlei locația incursiunii. Sahi, în sistemul Weymire, spațiu Varian, deci aliați ai Terrei. S-ar putea chiar să dea o mana de ajutor. După ieșirea din sala computerului Carla spuse lui Keith :
—Nu te pot trimite doar pe tine. Trebuie sa văd kos'karii cu proprii mei ochi. Pot e chiar capturam o nava de-a lor.
—Cum zici tu.zise Keith adormit
-Ai nevoie de rază de tractare pentru asta
—Am deja... Hai sa ne grăbim pana nu e prea târziu...
Cei doi urca în navă și părăsesc statia fără prea mult zgomot, Keith fiind unul dintre puținii oameni care puteau părăsi un doc fără asistenta statiei. După ce au trecut prin două porti superluminice fără absolut niciun incident, ei au ajuns la Sahi
Situația era deja sub control datorita unei escadrile Variene. Ei tineau kos'karii în frâu, dar au apreciat venirea promptă a lui Keith salutand bucuroși. Keith le răspunse în aceeași manieră.
—Si cum ar trebui sa capturam o navă?zise Carla văzând cat de mari sunt navele kos'karii.
—Nu o capturam. Le distrugem și adunăm bucățelele.
—Merge și așa.se amuză Carla
Kos'kari foloseau doar un tip de navă. Aceasta era lungă, cu două brațe curbate terminate cu temuta lor armă amplasată strategic în fața cabinei.Aceasta se situa în curbura celor 2 brate și era de un albastru electric contrastant cu indigoul luminescent al navei. Arma părea simplă emitand impulsuri indigo, la intervale regulate de timp. Mult timp s-a crezut ca e un simplu laser, dar de fapt acea armă s-a dovedit a fi gravimetrica, putând să facă dintr-o nava un ghem de fier vechi în câteva secunde.
De cum l-au văzut pe Keith, kos'karii l-au atacat cu precădere dar scuturile rezistau perfect, nicio lovitura neatingand corpul navei. Pe cat de puternica era armă unei nave kos'karii pe atât de slab era scutul, Keith distrugând câteva nave cu ușurință și adunând resturile. Atunci Carla spuse:
—Avem destule mostre pentru studiu. Trebuie sa ne întoarcem la Thynome
—Încerc să setez pilotul automat acum... În câteva secunde vom ajunge la Poarta
Când Keith vru să plece, atunci se deschise o gaură de vierme fix în fața navei sale. Motoarele erau la putere maxima în marsarier, întoarcerea nefiind posibilă fără a fi aspirat de gaura de vierme, dar rezistenta este inutilă. Nava se zguduie puternic fiind aspirata . Timpul parca s-a oprit în loc și Carla a început să se panicheze :
—Keith? Ce se întâmplă? KEITH??!?!?
Cu greu Keith a stabilizat nava și totul s-a liniștit brusc. erau într-un loc complet necunoscut. Un sistem cu o stea neobișnuită. era o stea relativ mică dar cu o tentă violeta care își aruncă razele asupra unei planete modificată drastic de o specie inteligenta. Era un oraș care acoperea jumătate de planetă. Norii erau putini și albi. Mai albi ca pe Terra.
În orbită se afla o statie uriașă cu aspectul unei stele de mare cu foarte multe brate. În centrul ei era o cupolă care emana în sus și în jos conuri de lumină mov. aceasta stare avea semne evidente de tehnologie kos'karii. Acesta era sistemul lor.
—Wow... E superbă acea planeta.. Și statia... E gigantică.Dar unde suntem? .Carla nu-și putu stăpâni uimirea
—N-am idee. Dar nu mai suntem la Sahi
—Si cum ajungem înapoi?
—Hmm... Cred ca la fel vom am venit. Repede. Prin gaura de vierme!!
Fortand motoarele la maxim Keith fuge prin gaura de vierme urmărit de vreo 10 kos'karii.
Ajuns înapoi la Sahi a observat ca 2 nave inamice îl urmăreau. Acesta s-a descotorosit de ele rapid. Atunci Carla îi spuse:
—Hai mai bine direct la Thynome...
—Buna idee... Am nevoie de ceva de băut... Și de odihnă.
CITEȘTI
Supernova
Science FictionKieth T Maxwell, cel mai bun pilot Terran este pe cale să-și încheie serviciul în flota dar nu are nici cea mai vagă idee ce va urma... Va fi surprins de toate întâmplările ce-i stau în cale