Zilele treceau ca lunile pentru Keith deoarece pilotii nu prea aveau nimic de făcut Israel lounge devenise teribil de plictisitor de la o vreme, asa ca bucurându-se de statutul de neutru, fiind angrenat în proiectul Deep Science, Maxwell putea sa cutreiere liber galaxia fără a fi atacat de membrii vreunei facțiuni, deci se gândi să-și procure o armura și un scut pentru nava de la o stație afiliata imperiului Vossk, care în mod normal este în război cu federația Terrana, dar Deep Science are destui savanți de origine Vossk, asa ca imperiul păstrează neutralitatea...
Ca sa ajungă în teritoriu Vossk, Maxwell trebuia sa traverseze întreg spațiul controlat de federație care pealocuri este plin de pirați tot timpul, dar Keith știa deja cum sa se descurce când pirații atacă.
În sfârșit ajuns în teritoriu Vossk opri la prima stație și începu să se intereseze cu privire la un job care să-i aducă bani. Echipamentele Vossk erau mai scumpe decât cele Terrane iar el intenționa să-și cumpere chiar o nava Vossk cu totul. Cum în orbita se derula un atac, se găsi imediat cineva care-i oferi pe loc 200000 de credite ca sa se alăture luptei de partea imperiul. Din fericire erau doar pirați, pe care toată lumea îi urăște în mod egal deci nu a fost condamnat de către Federație pentru asta .dar doar faimoasa armură al cărei nume nu-l poate nimeni retine însă ,costa 220000 iar o nava pleacă de la 400000...daca nu e h'soc, pe care îl poate da la schimb pentru Inflict.
Keith vous as ajungă la E'kkide. Acolo se găsea absolut tot ce era mai bun din tot imperiu. Și prețurile erau rezonabile... Fata de Trry'trry.. Dar era mai departe, și deci mai periculos
După câteva "job-uri" bine plătite, Keith avea banii necesari pentru a-și cumpăra cele dorite și porni spre sistemul Y'mirr, la E'kkide.
Sistemul Y'mirr era ce ma avansat tehnologic,dar și cel mai vechi sistem Vossk, având mai bine de 7 miliarde de ani, motiv pentru care steaua centrală era o pitică roșie, arunca o lumina difuză roșiatică, ce contrasta enorm cu verdele neon al statiei, care era o bijuterie arhitectonică. Deși ca specie, Vossk sunt urati ca naiba având 4 ochi roșii, craniul de-a dreptul conic, o culoare a pielii albastră și voce robotica, ei fac cele mai frumoase statii. Dovada era în fața lui Keith. E'kkide era o stație tipică Vossk, ca și culori dar se constituia dintr-o cupolă imensă din mijlocul căreia era aruncată o rază luminoasa de același verde neon. Acela era reactorul care furniza energie stației. Acesta se prelungea mult sub cupolă, și de aceea docurile erau în jurul reactorului, proiectantul dând dovadă de o ingeniozitate ieșită din comun, conferind și utilitate, dar și un aspect incredibil, în ciuda faptului ca statia aduce oarecum cu o ciupercă cu benzi luminoase
Keith intră în zona de andocare și coborî în stație, spre hangar, căutând agentul de vânzări ca sa își cumpere navă mult dorită. Spre fericirea lui găsise în stoc un Na'srrk. Pe cat de greu de pronunțat e numele acelei nave, pe atât e de scumpă. Dar merită. Nava avea un aspect per total de săgeata, având în mod surprinzător pentru acea vreme aripi care alcătuiau oarecum un triunghi făcut în mod grațios din linii curbe și că orice navă Vossk și aceasta avea coada cu o armură în solzi și de sub fiecare “solz” ieșea tipica lumina verde.
După ca a fost încuiată tranzacția, Kieth a primit un apel urgent de la Mark :
—Keith, tocmai am fost înștiințat ca Deep Science a făcut o sondă care sa analizeze nava-mamă kos'karii și noi am făcut un sistem de avertizare care sa spună exact unde vor deschide următoarea gaură de vierme.
—Ce?! Vrei sa ma întorc acolo iar? Abia am scăpat ca prin urechile acului data trecuta!!
—Of... Vino la Alioth sa montăm sondă pe nava ta. Vei fi plătit bine pentru asta. Carla va fi și ea acolo
—Ok, ok... Doar să-mi iau niște arme...
—Grăbește-te doar.
La Alioth, Mark a făcut o fata foarte surprinsă când i-a văzut noua navă a lui Keith. Acesta însă era ocupat cu Carla. Era clar că-i place de ea. Cei doi erau în lounge și Carla râdea în continuu ,când Mark îl cheamă pe Keith spunându-i că e timpul sa plece, dar i-a luat cava timp sa se dezlipească de Carla. În cele din urmă ea i-a promis o întâlnire și Keith plecă, de data asta spre Festus unde urma sa se dea atacul.
Deocamdată era liniște, când deodată apăru gaura de vierme și vreo 5 inamici pe urmele lui Maxwell, care a scăpat cu fuga prin gaura,dar a căzut din lac în puț. Cu greu a reușit să lanseze sonda și se gândea : “acum sa rămân în viața pana sa primesc datele...pentru ca sunt sigur ca sonda n-o s-o mai văd înapoi...3 minute... Sper ca dispozitivul ala de camuflaj merge... Dacă nu acel Vossk care mi l-a vândut ar trebui sa începe să se roage pentru ca să nu-l prind... ”
La început au apărut doar 2 inamici care nu i-au pus probleme lui Maxwell, dar au început să apară din ce in ce mai multi și la urma urmei nici măcar un Bloodstar nu poate lupta împotriva a 20 de kos'kari!!Cu o oarecare reținere Keith activează dispozitivul. Din fericire pentru el acesta functiona perfect. Se pare ca nu toti din imperiul Vossk sunt șarlatani.Nava se făcuse total invizibilă.intre timp cele 3 minute au trecut și Keith scapă prin gaura de vierme, fără urmăritori. Imediat primi un apel de la Carla
—Keith? Îmi pare rău că nu pot veni la întâlnire... Lăsăm pe altă dată...
—Of... Nu-i nimic... Am datele sondei. Cum fac?
—Transmite-le de la o stație te rog...
—OK
Iar în mintea lui Keith se gândi : “la naiba!De ce?? ”
CITEȘTI
Supernova
Science FictionKieth T Maxwell, cel mai bun pilot Terran este pe cale să-și încheie serviciul în flota dar nu are nici cea mai vagă idee ce va urma... Va fi surprins de toate întâmplările ce-i stau în cale