Ένα από τα βασικά πράγματα που μας προβληματίζει, όταν ξεκινάμε να γράψουμε μια ιστορία, είναι ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας της ιστορίας μας.
Τι κάνει έναν χαρακτήρα πρωταγωνιστή; Γιατί να είναι αυτός ο πρωταγωνιστής μας και όχι κάποιος άλλος; Τι χαρακτηριστικά θα πρέπει να του δώσω, ώστε να κερδίσει τους αναγνώστες;
Αυτά, και πολλά ακόμα, ερωτήματα μας βασανίζουν. Ήρθε η ώρα λοιπόν να προσπαθήσουμε να τα λύσουμε.
Αρχικά, ο πρωταγωνιστής μας είναι αυτός που έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη μέσα στην ιστορία μας. Η ζωή του, είτε είναι μυστήρια, είτε φανταστική, είτε παραμυθένια, πρέπει να έχει ενδιαφέρον. Ο πρωταγωνιστής είναι ο ήρωας, την ιστορία του οποίου θέλουμε να πούμε. Και αυτή η ιστορία θα πρέπει να έχει πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα να δείξει. Αν το θέσουμε λίγο πιο ποιητικά, είναι αυτός που μεταφέρει τη σκέψη μας στους αναγνώστες, ο ηθοποιός που υποδύεται τον ρόλο που του έχουμε δώσει εμείς με τη γραφή μας. Καλώς ή κακώς πρέπει να ξεχωρίζει μέσα στην ιστορία μας λοιπόν.
Μερικές τεχνικές λοιπόν, που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για τη δημιουργία ενός βασικού χαρακτήρα, είναι οι εξής:
Ο ήρωάς μας να έχει μια ιστορία να πει.
Κανένας χαρακτήρας δεν είναι το ίδιο ενδιαφέρον αν δεν έχει το κατάλληλο υπόβαθρο. Πρέπει η ιστορία να έχει χτιστεί πάνω στον πρωταγωνιστικό χαρακτήρα μας, γιατί αλλιώς θα φαίνεται ότι απλά τον τοποθετήσαμε εκεί, και δε θα ενσωματώνεται σε αυτήν. Εκτός από τη δημιουργία του χαρακτήρα λοιπόν δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην ιστορία πίσω από αυτόν, στο παρελθόν και στο παρόν του.
Ο τρόπος σκέψης του να είναι ιδιαίτερος και να μπορεί να κάνει τον αναγνώστη να «κινηθεί» μαζί του.
Όπως είπαμε και παραπάνω, ο πρωταγωνιστής μας είναι αυτός που καθοδηγεί τους αναγνώστες μας και τους μεταφέρει την ιστορία που εμείς επιλέξαμε να τους πούμε. Γι' αυτό λοιπόν θα πρέπει να του δώσουμε τη δυνατότητα να το κάνει με έναν τρόπο που να μπορεί να αιχμαλωτίζει τη σκέψη των αναγνωστών και να τους παρουσιάζει με τέτοιο τρόπο τα γεγονότα, κατανοητό αλλά και ενδιαφέρον ταυτόχρονα.
Να σημειώσουμε εδώ, ότι μπορεί οι σκέψεις και οι πράξεις του χαρακτήρα μας να μη συμβαδίζουν απόλυτα, και πολλές φορές να μας ξενίζουν οι πράξεις του. Ωστόσο αυτό είναι κάτι υπαρκτό, γίνεται στην καθημερινότητά μας – το κάνουμε όλοι λίγο πολύ – οπότε δε μας ενοχλεί να γίνεται στην ιστορία μας.
ESTÁS LEYENDO
Συμβουλές συγγραφής
De TodoΣτη συγκεκριμένη συλλογή θα ανεβαίνουν μερικά άρθρα που έχω γράψει για το αγαπημένο blog Moonlight Tales. Πιστεύω πως θα φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα σε όσους ασχολούνται με τη συγγραφή, οπότε τα μοιράζομαι μαζί σας και εδώ. Για περισσότερα άρθρα για τη...