Lendu 2

124 3 2
                                    


Aku Rindu Lendu

Senior Dah Balik.

Bila dah habis minggu MDS, semua tarik nafas lega. Takda lagi dah orang nak jerit-jerit kejut kau bangun sembahyang Subuh. Cuma tak best sebab dah tak ada orang bagi makan free. Bermulanya era poket koyak bagi para pelajar.

Senior pun dah mula balik, masa aku nak pergi mandi tadi aku ada selisih dengan sorang brader ni. Dia tengok aku atas bawah lepastu senyum. Aku senyum jela, lepas tu sambung jalan balik. Bilik mandi depan bilik aku je.

"Nice six pax bro."

"Nice? mana ada six pax."

Aku toleh, bro tu pandang belakang aku. Aku dah seram sejuk. menyesal pulak tak pakai baju. Dia gigit bibir lepas tu buat tangan macam nak call, dia goyang-goyang tangan dia. Puaka gila. Kaki tikam belakang punya bangsa. Cepat-cepat aku jalan masuk bilik air.

Rasa macam tak selamat. Masa mandi aku dongak tengok-tengok dekat belah atas. Kang tak pasal-pasal ada kepala bertenggek. Aku tahu la sebab masa minggu MDS, aku ada dajal sorang budak tingkat aku ni. Aku panjat tandas sebelah lepas tu aku sergah dia, terkencet member. Terus terajang pintu lari keluar, tuala kemana sabun pun kemana.

Dah mandi semua, aku turun bawah, lepak dekat tempat TV. Bilik bosan tak tau nak buat apa. Aku nak melukis pun tak ada mood, jadi bila lepak dekat bawah blok, tak la aku rasa serabut sangat. Tengah sedap duduk layan drama, tiba-tiba leher aku kena cangkuk.

"Bro, ikut aku jap."

Aku toleh la, nampak ada sorang brader kurus ni bawak banyak barang.

"Bro tolong gua angkat semua barang ni, bilik gua tigkat atas sekali."

Aku jem kejap, salam takda apa takda tau-tau jadi kuli.

"Lu angkat bro, gua ada barang lagi kat kereta."

Aku pun macam kena pukau, ambik barang dia terus jalan naik atas. Tingkat 4 bilik dia, macam nak mampus aku bawak dia punya periuk belanga. Bila sampai dekat depan bilik dia aku ketuk la bagi salam, tunggu dalam 10 saat ada sorang mamat muka macam Nigeria bukak pintu. Kulit dia berkilat kalah orang minyak.

"Cari sapa bro?"

"Aku bawak barang ada bro ni, dia mintak aku drop kat bilik bro."

"Owh ha masuk la, selipar bukak bai. Aku baru lepas sapu."

Aku pun masuk la, letak dekat katil bro tadi. Masa masuk tu aku tengok bro ni tengah layan porno. Dia pause tapi lupa nak tutup window. Aku buat-buat tak nampak la, kang dia ajak aku tonton sekali dah jadi satu hal nak menolak ajakan syaitonnirojim.

"Eh apa kau buat kat sini."

Aku toleh, aku nampak bro yang usha aku atas bawah masa dekat depan bilik mandi tadi. Dia senyum depan pintu.

"Aku hantar barang tadi bro."

"Eleh kau teman Joko tengok porno kan, nakal."

Alamak dia buat suara sopan pulak, tangan aku dah kejung ni. Last time aku rasa kejung macam ni masa bontot kena libas dengan cikgu disiplin kat sekolah. Tapi, kali ni punya kejung, aku tak rasa tanah dah.

"Eh takda bro, aku hantar barang je."

"Kau nak balik dah ke? Duduk la dulu."

"Err, aku nak turun ada member ajak pergi Melaka la bro."

"Nak lari ea, kitorang belum induction kau lagi. Jom la kenal-kenal."

Bro yang bernama Joko tu pandang aku. Dia sengih, dari meja belajar dia tu dia bangun berdiri belakang aku.

Aku Rindu LenduWhere stories live. Discover now