Jeg går i skogen. Det er varmt. Solen skinner, men jeg føler meg ikke varm av solen. Det føles som om hele kroppen min er varm som solen Av en eller annen grunn fikk jeg lyst til å gå til skogen. Som om det var noe som trakk meg hit. Jeg går og ser meg rundt.
«Vegar,» hører jeg plutselig en stemme si bak meg. Jeg snur meg brått. En ung mann står der. Ikke den samme mannen som jeg og Emma møtte i Frankrike to ganger. «Hvem er du?» spør jeg. «Jeg er sønnen til, mannen,» han legger trykk på mannen. Jeg trekker øyenbrynene sammen. «Det er i hvert fall det dere har kalt han hele tiden, sant?» Jeg ser overrasket på han. Hvordan? Hvordan vet han? Hva? Mannen? Hæ? Jeg ser på han. Han står og ser på meg med et av øyenbrynene litt opp.
«Hva vil du?» spør jeg for å skifte tema. Hele meg er stiv, og redd, men jeg prøver å skjule det mest mulig. Han begynner å le. Ikke noe skummel latter, bare en vanlig latter. "Jeg skal lære deg..." Han stopper opp midt i setningen. Lære meg hva da? Jeg ser enda mer forvirret ut. «Du har en kraft som du har hatt nesten hele livet ditt. Jeg og far hadde trodd du hadde funnet ut av det selv, sånn som Emma, men det har du ikke. Derfor har far gjort kraften din enda sterke, og nå skal jeg lære deg å takle det». Hva? Jeg ser overrasket ut. Har jeg en kraft? Jeg? En kraft? Hele livet? Hvordan? Jeg ser ned på hendene mine og tilbake til den ukjente unge mannen.
Jeg lukker øynene og ser for meg alt sammen. Den fine skogen, som snart skal bli brent. Lukten av en frisk natur, som snart skal skiftes ut med en stank av brente trær og busker.
De fine grønne fargene, som skal erstattes med svart.
Lydene rundt meg. Noen fugler som synger, ellers er det absolutt helt stille.
Det er som om jeg kan smake luften. Som om den smaker friskt. Men jeg vet det kommer til å skiftes ut når jeg brenner alt rundt meg.
Jeg kan føle at det er varmt. Veldig varmt, men det kommer til å bli varmere. Så varmt at ikke et vanlig menneske kan være her, kun de med krefter.Jeg ser meg rundt. Alt rundt meg og Matt, sønnen til mannen, er et rot. Heldigvis har Matt en kraft som får planter til å vokse raskt. Han begynner å «reparere» alle ødeleggelsene jeg har gjort. «Det var faren min som fant opp krefter,» sier Matt uten å snu seg. Han holder håndflatene mot gresset og trærne. De går fra nesten helt brent opp til fine grønne trær. Gresset som er svart forsvinner og blir erstattet med nye grønne gresstrå.
«Tusen takk Matt,» sier jeg og rekker hånden min mot han. Han nøler et lite sekund, men tar den. Jeg kjenner et lite støt, men tenker ikke så mye over det. «Jeg har en ting til å si til deg,» sier han etter han trekker hånden vekk fra min og stapper den i lommen. «Og jeg tror ikke du blir veldig glad for det».
Hmmm.... 🤔
Så, vi har endelig juleferie! 🤗✨
God jul alle sammen ❄️🎄
BINABASA MO ANG
Flammehånd
ParanormalVegar har en kraft han aldri hadde trodd han hadde. Med den høyre hånden kan han varme ting, få ting til å begynne å brenne og slukke brann. Kjæresten, Emma har også en kraft, men ikke flamme, vann. Begge må holde kraftan sin hemmelig. Emma har fo...