Sampai sahaja di rumah Hakyeon dengan Yeontae terus membaringkan tubuh di katil bilik masing-masing.
"Penat anak-anak kita tu" kata Mrs Kang.
"Macam mane tak penat. Dari tadi masuk kedai tu kedai ni" balas Mr Kang.
"Yela. Saye pun dah letih satu badan di ha" ujar Mrs Kang.
"Urut la urat tu"-Mr Kang ringkas.
"Sape nak urut.?"-Mrs Kang tak puas hati.
"Lisa kan pandai urut orang"-Mr Kang.
"Haah la kan"-Mrs Kang.
"Panggil la die"-Mr Kang.
"Lisa~ Lisa~" panggil Mrs Kang.
"Ye auntie" jawab Lisa.
"Tolong urut kan urat-urat auntie boleh tak?"-Mrs Kang sambil melontarkan senyuman manis kepada Lisa.
"Boleh"-Lisa sambil membalas senyuman Mrs Kang.
"Thank you Lisa"-Mrs Kang.Lisa tidak menjawab. Dia hanya membalas kata Mrs Kang dengan senyuman yang amat manis.
Setengah jam kemudian. Mrs Kang tertidur di kerusi kesukaan dia.
"Eh tidur pulak dia ni"-Mr Kang.
"Mungkin auntie terlalu penat" balas Lisa dengan hormat.Skip..
SEMINGGU KEMUDIAN"Kang Chul, Hakyeon take care okey. Eomma dengan appa nak balik kampung dulu. Bye bye"-Mr Kang dan Mrs Kang serentak.
AUTHOR: MR KANG DAN MRS KANG BALIK KE KAMPUMG SEBAB NAK MENGHIRUP UDARA SEGAR.
HAKYEON: TAHU LA. BTW KANG CHUL TU YEONTAE KN?
AUTHOR: ERM. YE YEONTAE.
YEONTAE: DAH² SAMBUNG CERITA."Baikla eomma appa. Bye bye"-Yeontae dan Hakyeon serentak sambil nelambaikan tangan.
......................
Di dalam rumah"Hyung, i miss you" tiba-tiba Yeontae bersuara.
"Miss you too Yeontae, tapi kenapa tiba-tiba ucap i miss you ni?" menjawab kata-kata Yeontae dengan penuh hairan.
"Erm Yeontae tak nak berpisah dengan hyung macam dulu lagi. Yeontae sayang hyung" Yeontae meluahkan isi hatinya.
"Hyung pun tak nak perkara tu jadi lagi. Hyung pun sayang kat Yeontae. Dah la jangan cakap pasal tu lagi ye. Yang penting sekarang kita dah bersama macam dulu lagi" Hakyeon tidak mahu memikirkan kisah lama mereka.
"Baikla Hyung" balas Yeontae.
"Eh Yeontae kita nak buat ape eh? Boring la pulak." -Hakyeon.
"Kita main game nak tak" balas Yeontae dengan gembira.
"Nak. Tunggu ape lagi jom la" -Hakyeon dengan rasa teruja.Mereka pun bermain game sehingga larut malam.
Tiba-tiba....
"Yeontae, Hakyeon belum nak tidur ke?" tanya Lisa.
"Belum. Nak main game ni ha" balas Yeontae.
"Lisa pergi masuk tidur dulu tak apa kan?" kata Lisa.
"Boleh. Tidur la"-Yeontae ringkas.Lisa pun berlalu pergi dari ruang tamu.
2:05 malam.
"Yeontae, hyung nak tidur dulu. Esok main lagi okey. Good night" kata Hakyeon sambil menguap.
"Yeontae pun dah nak tidur ni. Good night too" balas Yeontae.Pada malam itu mereka tidur dengan nyenyak sekali.
BERSAMBUNG
Nantikan di kisah selanjutnya..
Jangan lupa tekan ★ ye
Sorry Part ni tak best sangat. Idea tetiba je hilang. Tapi nasib dapat habiskan Part ni. Jangan lupa vote tau readers. Maybe Part 7 last cerita ni.
Thanks readers sebab sudi baca dan vote cerita ni.
YOU ARE READING
BACK AGAIN [MALAY FF] [VIXX] [Slow Update]
Short StoryWatak: Hak Yeon - Cha Hak Yeon (VIXX) Kang Chul (Cha Yeon Tae) - Jung Taekwon (VIXX) Mr.Kang - Kang Gary Mrs.Kang - Song Jihyo Watak lain *semua ahli VIXX*