- ponad 20 mln. populacji,
- 7.7 mln. km²,
- najmniejszy z kontynentów,
- stolica państwa to Canberra,
- głową państwa jest królowa brytyjska Elżbieta II,
- gmach opery w Sydney jest jednym z najznakomitszych dzieł architektury,- budynek parlamentu w Canberze uchodzi za przykład nowoczensej architektury australijskiej.
ŚLUBY I WESELATradycje weselne są podobne do tych polskich. Zwyczajowo tradycyjna suknia ślubna była koloru białego i tak jest do dziś.
Tradycją ślubną jest także to, że para młoda otrzymuje Biblię jako prezent ślubny. Małżeńska Biblia jest skarbem rodzinnym i często przekazywana jest z pokolenia na pokolenie.
W weselu biorą udział wszyscy członkowie rodziny Panny Młodej i Pana Młodego. Wszelkie nieporozumienia są odkładane na bok, aby para młoda mogła rozpocząć szczęśliwe życie.
Wiele tradycji zostało zaczerpniętych z Anglii, Szkocji i Irlandii, ale jedną rzeczą niezmienną jest wymiana obrączek pomiędzy młodymi.
WAŻNE DNI I ŚWIĘTOWANIE
26 stycznia, to Dzień Australii. W tym czasie odbywa się bardzo wiele specjalnych uroczystości w całym kraju jak: uroczyste wciąganie flag, salwy armatnie i fajerwerki, ceremonie nadawania obywatelstwa, prezentacje ważnych społecznych nagród oraz imprez sportowych i społecznych. Większość uważa, że Dzień Australii, ma doniosłe i ważne znaczenie. Jednak nie dla wszystkich.
Dla ludności pochodzenia aborygeńskiego ta data kojarzy się z najazdem białej ludności na ich kraj, a także zniszczeniem ich kultury. Dlatego, dla czarnej ludności data 26 stycznia jest Dniem Żałoby.Boże Narodzenie
Typowo australijskim zwyczajem podczas Bożego Narodzenia jest "Carols by Candellight", kiedy to w wieczór wigilijny, do jakiegoś okolicznego parku schodzą się rodziny z całej okolicy i wszyscy razem śpiewają kolędy przy blasku świec.Sezon świąteczny przypada na środek lata i pokrywa się z sezonem mango. Australijczycy robią wszystko by pogodzić te sprzeczne klimaty.
Niektóre elementy anglosaskich świąt są przenoszone żywcem.
CZYTASZ
Miejsce akcji, czyli co, gdzie i jak
NonfiksiDlaczego akcja nie może się rozgrywać w Chinach albo Rosji? A może Hiszpania? Jeżeli chcesz dowiedzieć się najważniejszych informacji na temat kraju Twojego bohatera i nie tracić czasu na szukanie ich w wikipedii - zapraszam!