1

26 0 0
                                    

SARA P.O.V

Habis je last paper SPM dalam minda aku hanya satu .. aku nak pegi bercuti kat satu perkampungan ni .. sorang2 .. You know what i mean right .? ALONE .. sbb knapa aku aq nak pegi cuti sorang2 ..? sbb aku nak cabar diri aku samada aku boleh tak idup without my fmily n all my friends .. bukan apa aku just bak latih diri aku supaya aku tak menyusahkan orang sekeliling aki .. lgpun selepas kematian walid aku,aku rasa kehilangan sngat dan aku rasa aku tak boleh hidup tanpa dia furthermore aku aku bukanya rapat sangat dengan bonda aku tu sejak walid pergi tinggalkan kitaorang ..

as your opinion ..? apa y korang rasa bila walid korang baru je meninggal n then bonda korang sibuk je nak cari pengganti .. shit btulla ..!*opps tercarut pula* sapa yg tak marahkan ..? entah lah bonda tu, semenjak walid takde ni semakin menjadi jadi .. aku pom tak faham dengan bonda tu ..

Dalam bilik ..

"hmm kalau aku mintak dengan bonda yg aku nak pegi cuti sorang2 dah konfem2 bonda tak bagi.. tapi patut ke aku tipu bonda ..?"rasa bersalah dalam diri Sara menebal ..

Ye memang aku mengaku aku ni bukanya alim sngat tapi aku tibe2 je rasa bersalah pulak bila nak tipu bonda kali ni .. bukan apa, takut jadi apa2 time percutian aku nanti susuah pulak .. aku gerenti bonda takkan percayakan aku lagi lepas tu .. aku memanglah degil sikit *sikit ke* tapi aku taknak lah hancurkan kepecayaan bonda dekat aku ..
                    
"ADUHAIII MACAM MANA NI...." keluh Sara sendirian ..

Elehh senang2 aku ckp je jujur .. lgpun kalau dia tak bagi sekurang2nya aku dah mintak kebenaran .. i dont mind kalau dia tak bagi pom aku tetap dgn pndirian aku ..

Di dapur ..

Aku prati je bonda dan pakcik zakir*a.k.a bapak tiri aku* ni dukk bermesra2 kat dapur .. lantas aku merengus kasar .. yes akhirnya aku boleh jugak leraikan mereka berdua ni .. masakan aku ni berdiri dari tadi macam tunggul kayu diorang bleh pulak buat2 xprasan aku .. geramya aku ..!!!

Ohh BTW pakcik zakir ni ad 3 orang anak lelaki .. umur diorang semua 20an ke atas .. taktau lah brapa tapi yg penting diorang tu lg tua dr aku .. yg aku paling annoying sngat dengan pak cik zakir ni dia boleh pulak bawak anak2 lelaki dia duk rumah ni .. tak malu betul dah lah menumpang pastu buat macam rumah sendiri si anak2 dia tuh .. aisshh sakit kepala otak aku pikirkan diorang tuhh .. tak sedar diri ..!

"wah happy kan bonda sekarang ..?" tegurku sambil mengigit epal di atas meja .. tanpa melihat bonda ..

"Sara, kenapa cakap macam tu dengan bonda ..? sara dah benci sangat ke dengan bonda ..? Salahke kalau bonda nak rasa happy ..? " ucap bonda sambil memanang sara yg asyik makan epal .. mata bonda berkaca menahan air mata daripada jatuh ...

"lantak lah bonda ..  sara pun dah malas nak ambek kisah pasal bonda lagi lepas ni .. jadi bonda boleh la hidup bahagia dengan lelaki ni kann ..?" meletakkan epal atas meja lalu bngun dari kerusi ..

"stop right there Siti Nur Sara Ashikin ..! slama ni bonda tak pernah ajar anak bonda jadi biadap macam ni .. lelaki yg kamu cakap ni ayah kamu .. jangan sesekali kamu biadap dengan ayah kamu .. " bonda dengan muka marah dan air mata bonda tidak dapat ditahan lagi ..

"baik kau mintak maaf dengan bonda kau sara .. kau dah lukakan hati seorang ibu .. kau tau tak surga kau di bawah tapak kaki ibu kau .. kalau kau taknak herman aku sebagai ayah kau, please hormat bonda kau ni .." lelaki paling aku benci bersuara .. elehh pura2 baikk je tu depan bonda .. yelah aku je jahat sekarang ni .. dia tuh semuanya napak baikk di mata bonda ..

TOTALLY CHANGEDWhere stories live. Discover now