Het is vandaag Paarse vrijdag, dat houdt in dat we paarse kleren aan moeten doen om de LGBT gemeenschap te steunen. Naatuurlijk heb ik geen paarse kleren, dus doe ik gewoon weer een zwarte broek en shirt aan.
Er zijn dan ook mensen die er vrolijk aan meedoen, zoals Jake en Lynn. Ze hebben zich helemaal paars gekleed. Lynn heeft een paars jurkje aan en Jake heeft een paars T-shirt aan met fingerloze handschoenen. Ryan en Noah zijn nergens te bekennen, dus dat belooft niet veel goeds.
Ik ga dus met de rest naar school, wat niet vaak gebeurd. Meestal verslaap ik me en kom ik te laat, maar vandaag heeft Lynn me letterlijk meegetrokken. Ze hebben ook geprobeerd mijn haar paars te spuiten, dus nu zijn hun hoofden paars en is de bus helemaal ingedeukt. Ik ben niet echt een ochtendmens zoals je ziet.
Samen lopen we naar school terwijl Jake zeurt dat hij zich incompleet voelt en dat zijn outfit iets mist. We lopen dus over straat in al onze paarse glorie en hebben nu al duizenden rare blikken gekregen.
Eenmaal op school ren ik naar mijn kluisje, en voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid wordt ik niet opgewacht door een vieze, sletterige kaassoufflé. Ik ga naar het lokaal, niet heel snel als je het wil weten.
<><><>
Als de laatste bel ringt, wat betekent dat de über-saaie lessen eindelijk voorbij zijn, rennen we snel de trappen af. Als we beneden zijn, sta ik abrupt stil.
Ryan en Noah staan daar, met paarse kleren aan en met regenboogcape om. Noah zit in een winkelkarretje, terwijl Ryan hem duwt.
"Steun mensen die gay zijn!" lacht Noah terwijl hij een superhelden-pose aanneemt.
Blijkbaar vindt Ryan het nodig om er iets aan toe te voegen. "Doneer geld aan ons zodat wij vanavond uit kunnen gaan!"
Het domme is dat mensen het ook daadwerkelijk doen. Ik schud mijn hoofd in ongeloof.
"Serieus mensen, zoek een leven," zeg ik tegen Ryan en Noah. Ze kijken me aan en gaan dan door met geld vragen.
"Hey mensen! Ik ben ineens ook gay, gimme money!" schreeuwt Jake opeens vanachter me.
Maddie slaat tegen zijn ribben met haar elleboog. "Ik sta naast je."
"Sorry Madsie, kun je me vergeven?" vraagt hij en zet zijn beste puppy-ogen op. Maddie knikt kort en drukt een kus op zijn wang. Dan komt hij ineens op mij afrennen.
Hij zwaait zijn handen voor mijn hoofd waardoor ik zijn paarse nagels kan zien. "Ik zei vanochtend toch dat er iets miste aan mijn outfit? Nou, nu ben ik dus compleet!"
"Waar heb je überhaupt die nagellak vandaan?" Ik trek een wenkbrauw op, wetend dat Jake het niet kan uitstaan. Ik kan het namelijk wel, maar hij niet.
"Gast, stop daarmee," zucht Jake. Hij haalt gefrustreed een hand door zijn haar, waardoor het nog erger zit dan net.
"Waarmee?" vraag ik onschuldig en trek mijn wenkbrauw weer op.
"Wil je nou nog een antwoord of niet?" Hij haalt uitdagend zijn beide wenkbrauwen op, wat er heel falend uitziet.
"Nou zeg op," zeg ik. Jake vertelt over hoe hij bij een random groepje meisjes ging staan om te vragen om nagellak. Ze waren helemaal enthousiast en vertelden hem ook hoe je patroontjes kon maken.
"Dus toen vluchtte ik," beëindigt Jake zijn verhaal. Ik kan het me eerlijk gezegd wel voorstellen hoe Jake meiden vraagt om make-up. Hij is in staat de meest gestoorde dingen te doen.
Net wanneer ik weg wil lopen scheuren Noah en Ryan weer voorbij met dat verdomde winkelwagentje. Noah is bezig met al het verdiende geld tellen, wat een grote stapel is.
"Je steelt een winkelkarretje, en dan ga je het geld zitten tellen. Van Ryan had ik het wel verwacht, maar van jou? Weet je zeker dat je een engel bent?" vraag ik.
Naoh lacht. "Je kijkt naar de aanvoerder van hun leger, dus ja, eigenlijk wel. Iedereen wacht buiten trouwens op je."
Snel ren ik achter ze aan. De deur is veel te klein voor zo'n karretje, dus waarschijnlijk heeft Ryan zijn enge demonische krachten gebruikt.
"Ryan, nu je er toch bent, kunnen we toch wel eventje naar huis zappen," zeg ik wanneer ik eindelijk bij ze ben.
"Nee, jij moet niet zo lui zijn," zegt Lynn. Ze kijkt me dreigend aan.
"Waarom niet, ik bedoel, het is zo'n ver stuk. En ik ben nou eenmaal lui. Deal with it," zeg ik terug. Lynn zegt niks, maar gromt wel zachtjes. Logan legt zijn arm beschermend om haat heen, waardoor ze weer kalmeert.
Waarschijnlijk is ze weer eens chagerijnig in verband met volle maan. Ik weet niet wat Saartjes zus tegen ons heeft, maar ze zou best wel een een maan kunnen overslaan.
Toch eren we haar, ik snap mensen echt niet. Verslagen slenter ik achter ze aan tot ik opeens geritsel hoor in de bosjes.
"Stop, we worden gevolgd."
<><><><><><><><>
Yo peeps,
I'm back again. Dat van die nagellak is trouwens echt gebeurd, het was geweldig. Paarse vrijdag is ook echt, alleen zijn de posters wel een beetje vaag. Ik ben trouwens ook weer begonnen met de cliffhangers.
Peace out
Xxx Me☄
JE LEEST
The darkness inside
WerewolfAlex. De jongen die ooit vrolijk was, nu een duister en harteloos wezen. Na alles wat er is gebeurd, is er vrijwel weinig over van zijn vrolijke persoonlijkheid. Zijn ouders zijn vermoord. Zijn vrienden zijn dood. De enige familie die hij nog he...