EPISOD 2

70 3 0
                                    

     30 minit pun telah berlalu, tapi kelas 3 Maliki masih lagi belum ada apa-apa pergerakan. Di luar kelas sudah kedengaran pelajar-pelajar kelas lain tengah sibuk mengemas dan mengemas kelas mereka.

     Di dalam kelas pulak, Madam Sha seakan tidak mahu mengalah dengan anak-anak muridnya. Semua pun terus tunggu dan tunggu antara satu sama lain. Bermain pulak dah madam dengan anak-anak muridnya. Nasib badan budak 3 Maliki lah dapat guru kelas yang sporting cenggini.

     Sedang mereka duduk menunggu seperti yang telah dikatakan, tiba-tiba...

     "Assalamualaikum, Madam Sharifah! Kenapa budak-budak masih tercegat lagi? Kenapa belum kemas kelas lagi ni? Tu, banyak sampah..." Tegur Ummie Lela yang merupakan pengetua sekolah SHOAW, secara mengejut.

     "Waalaikumussalam, ustazah. Baiklah, maaf ustazah," kata Madam Sha sambil tersengih.

     Ummie Lela pun berlalu pergi ke kelas sebelah. Jadi beliaulah yang telah memecahkan keheningan suasana sebentar tadi.

     Semua pelajar 3 Maliki pun mulai berbual dan ketawa sesama mereka. Jadi bermain an tadi tiada siapa yang kalah dan menang.

     "Hahaha okay guys! Are you ready for the next job?" Tanya Madam Sha kepada anak-anak muridnya.

     "What's the job, madam?" Tanya Malikians ingin tahu.

     "Okay! Now I want you guys to choose who's gonna be your class monitor and his assistant?" Arah Madam Sha kepada Malikians.

     Tugas pertama mereka sudah pun diberikan oleh Madam Sha. Kelihatan pelajar Malikians ni senang bersungguh-sungguh dalam pemilihan siapa yang bakal menjadi ketua Malikians dan penolong ketua Malikians.

     Mestilah kena pilih yang betul, barulah politik Malikians tidak dicemari dan akan sentiasa menjadi yang terbaik di antara yang terbaik. Dah macam sebuah negara pulak dah Malikians ni. Al-maklumlah, kelas projeklah katakan.

     Tiba-tiba, Aina Sorfina pun bersuara, " Madam, I want to choose Muhd Akmal Nurazamuddin as our class monitor."

     "Hmm okay. Guys, do you have any objection? Before I close the counter of election." Kata Madam Sha sambil mencatat nama yang dipilih oleh Aina sebentar tadi.

     "Haaa madam. I have an objection. Heeee I want to choose...... Heeee," kata Asha sambil tersengih-sengih.

     "Ehhh ade je lah Asha ni, mesti dia nak pilih 'OPPA' dia lah tu kan, kan kan kan... Hahaha," sakat Siti Maisarah cuba meneka isi hati Asha.

     "Hmmm alaaaa~ Mai !!! Hmmm tak jadi lah madam. Heheheh," kata Asha sambil tersengih lalu duduk kembali dan menutup mukanya kerana malu. Alahai, sampai begitu sekali ye.

     "Hmmm okay. So all of you are agree to choose Azam as your class monitor?" Tanya Madam Sha dengan reaksinya masih hairan dengan telatah anak muridnya itu tadi.

     "Yes, madam!" Jawab Malikians serentak.

     "Okay now, who's gonna be Azam's assistant?" Tanya Madam Sha sambil menongkatkan dagunya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 27, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

It's all about MalikiansWhere stories live. Discover now