EXO FT 2NE1

340 29 2
                                    

Dah lama dah exo dan 2ne1 tak ganggu Naeun kan? Tapi sebenarnya mereka telah bersepakat untuk mendapatkan kesayangan masing2.Jadi mereka telah merancang sesuatu cuma tunggu masa yang sesuai sahaja untuk dilakukan.

"Aku rase sekarang adalah masa yang sesuai sebab dia akan selalu keseorangan. "Kata Chen

"Haah, kalau dia sorang senang sikit kerja kita."kata sehun

"Hmm.. So kita buat malam ni."kata Bom

"Make sure berjaya... Ok?"kata Cl

"Mesti berjaya punyalah"kata Baekhyun dengan yakin

"Okay kita tunggu malam ni... Bye jumpa nanti"kata 2ne1

Setakat itu sahaja perbualan 2ne1 dan exo. Sehun mestilah nakkan Naeun so dia akan buat sampai Naeun sukakan dia. Bom pula sukakan Jungkook dan dia tak suka bila Jungkook selalu ade dengan Naeun. Dia ambil keputusan untuk bekerjasama dengan exo. Kita tengok ape yang akan berlaku.

Di sekolah

"Comeback to school Naeun... I'm believe that you will come to school.. Cikgu harap Naeun tak sedih2 dah.... okay"kata cikgu Jihyo

"Thanks cikgu.... Saya makin bersemangat untuk ke sekolah apabila cikgu kata macam tu"kata Naeun

"Cikgu tahu kamu kuat... Kalau ade ape2 masalah bolehlah share dengan cikgu...."kata cikgu Jihyo

"Okay... Cikgu,saya masuk kelas dulu"kata Naeun lalu tunduk tanda hormat

Hanya tuhan sahaja yang tahu perasaan aku saat ini. Mungkin ini dugaan aku, ape yang berlaku mesti ade hikmahnya. Aku pegang kata-kata tu.

Masa berlalu begitu pantas sedar tak sedar sesi pembelajaran dah pun tamat. Naeun ape lagi macam biasalah pergi ke tempat kerjanya. Tanpa menghiraukan Jungkook dia pergi ke tempat kerja seorang diri. Kebetulan pula, Sehun ternampak Naeun berjalan seorang diri jadi dia teruskan rancangan diorang.Sehun menelefon rakan-rakannya untuk membawa kereta ke tempat tersebut. Manakala 2ne1 mengajak Jungkook dan Bts pergi makan bersama mereka.

"Kenapa aku tak sedap hati ni.... Jebal tak de ape2 yang buruk berlaku."kata Naeun dalam hati.

Naeun berasa seperti ade seseorang mengekorinya tapi apabila dia berpaling tiada sesiapa pun. Naeun menjadi hairan. Mungkin mainan perasaan je kot.Tiba-tiba ade  seseorang  telah  menekup  mulut  Naeun  sehingga  dia  pengsan  dan  dia  diangkat  oleh  orang  tersebut  lalu  meletakkan  Naeun  ke  dalam  kereta  tersebut. Kereta  tersebut  adalah  kepunyaan  Exo. Exo  telah  berjaya  membawa  Naeun  pergi  dari  situ.Sehun  membetulkan  rambut  Naeun  dengan  berhati-hati.

"Kalau lah  kau tak  tolak  aku, aku  takkan  buat  kau  macam  ni, kau  yang  memaksa  aku  buat  macam  ni."hati  Sehun  berkata

Selepas  selesai  Jungkook  dan  Bts  makan  bersama 2ne1.Jungkook  mengajak bts  pergi  ke  rumah  Naeun  untuk  memastikan Naeun  sudah  berada  di  rumah  tetapi apabila  mereka tiba  di  rumah  Naeun, mereka  mendapati  Naeun  tiada  di  rumah. Jungkook berasa  seperti  ada  sesuatu  yang  berlaku  kepada  Naeun.

Exo  telah  pun  sampai  di  sebuah  rumah  yang  jauh  dari  rumah yang  lain. Rumah  tersebut  besar  dan  sangat  cantik. Naeun  diangkat  oleh  Sehun dan  menuju  ke  sebuah  bilik. Naeun  diletakkan  diatas  katil  yang  bersaiz  king  tersebut. Tangan  Naeun  diikat  pada  katil  agar  dia  tidak  dapat  melarikan  diri. Sehun  mengarahkan Exo  untuk  memerhatikan  Naeun.Sehun  memberitahu 2ne1 bahawa  mereka  telah  berjaya  membawa  Naeun  pergi  dari  situ.

Naeun  berasa  kepalanya  sakit  sangat  dan  berat  untuk  dia  membuka  mata lalu  dia  cuba  juga  untuk  membuka mata. Alangkah terkejutnya  Naeun  apabila  berada  di  tempat  lain  dan  dalam  keadaan  tangannya  terikat.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

"Korang, aku  rase  tak  sedap  hatilah.... Aku  takut  sesuatu  berlaku  kat  Naeun"kata  Jungkook  kepada  Bts

"Hmm... Kita  tunggu  sampai  esok  kalau  dia  tak  datang  sekolah... Kita  cari  dia... Setuju?"kata  rapmon

"Setuju!!!"kata Bts

Bersambung.....

Sorry  readers saye  rase  part  ni  tak  Best, author  kekurangan  idea ....huhu

WHY ME???[Slow Update]Where stories live. Discover now