* a/n ; untuk pengetahuan anda didalam chapter ini ada banyak maki-maki by banyak , I mean BANYAK ! its just for your info , jadi jangan cakap saya tak bilang ye saya dah bilang ni .
Aku tengok gambar yang dipetik ku . sambil termenung ke gambar itu kepala otakku tertanya-tanya budak Rasydee itu dengan Rasydee tunang aku sama orang ke lain eh ? Aku rasa aku pernah nampak tau dekni tapi dekat mana eh ? Ah aku tak kesah lah yang aku kesah sekarang is budak Rasydee tu carik pasal ngan aku and aku benci dia . sesangat ! Urghh , macam pontianak ? Kau macam sampah sarap bodoh ! Dah lah malas ah nak pikir pasal dia , I really hate him . where is his manner for girls ? Anjing !
Okay bertenang Ariana bertenang . *sigh*
*knock knock*
Mama memasuk bilikku tanpa aku menjawab , " Ana ? " mama tanya " asal tak siap lagi ? Kan sekolah nanti . " dia bercakap . eh uhuh lah nari kan isnin . bodohnye aku .
" memang bodoh pon cepatlah pergi siap nanti lambat . " mama cakap , lagi lagi aku cakap keluar pikiran .
" uh kk " aku cakap dan lalu menolaknya kelaur dari bilikku , I need to mandi and change durhh .
Aku mengambil baju hitam tangan panjang dan seluar high waist jeans dan lalu masuk ke dalam tandas [ where is my manners ? ] bilik air ((: [ hahah syke I don't care at all . maaf aku lagi boring ]
Jam menunjuk kan waktu 7:15 pagi dan aku terlaluu sangat lambat sebab selalunya aku start sekolah pukul 8 dan kalau aku keluar Rumah sekarang aku akan sampai sekolah 8:15 pagi , kira-kiraan masa menunggu bas lain , penjalanan lain alamak mati lah aku . * face palm *
Aku memakai kasut Adidas hitamku dan lalu berjalan ke perhentian bas . sedangku menunggu di perhentian bas , sebuah kereta range rover berhenti didepanku . tingkapnya diturun dan aku ternampak seseorang yang aku tidak ingin menjumpa sekarang .
" Shira ! " dia memekik .
" eh Daniel kau buat apa dekat sini ? " aku tanya .
Dia membuat muka keliru , " you tu buat apa dekat sini ? Lambat eh ? " dia senyum . aku pun menganguk , " you tunggu apa lagi ? naik lah " dia cakap . nasib aku baik , Dan belum pergi sekolah lagi .
" eh thanks ah Dan , tak sia-sia aku ada best friend macam kau " aku cakap sambil memakai seat beltku .
" eh sejak bila you tengok I sebagai kawan ? Have you changed Ariana ? " dia bertanya , aku pon mendiamkan diri . sejak bila aku jadi macam gini , selalunya hati aku berdebar sekuat mungkin bila aku dekat dengan Daniel . apa yang dah jadi dengan aku ini ?
••••••••••••••••••••••••••••••••••
Seluruh penjalanan ke sekolah aku berdiamkan diri sahaja . aku tak tau nak cakap apa so lagi baik diamkan diri kan ? Bling. Where have you been dawg ! Aku melepaskan rindu yang aku tak tau aku memegang . aku pun senyum , eh asal dengan aku ni ? Since when aku suka dia ? Aku meletak tangan aku didadahku dan merasa ia bedebar dengar cepat .
Kita pun sampai ke sekolah dan aku ternampak Diana , rindunye dengan dia . aku pun memeluknya dan kami pun berjalan ke kelas .
" yam , aku nak cakap something boleh ? " aku cakap , tiada semangat .
" apa dia ? Cakap lah ? " dia cakap .
" umm..aku rasa kan " aku tarik nafas " aku dah takde perasaan dengan Dan ah " aku cakap .
"kau biar betul ? " Diana tanya , " kau kan head over heels dengan Daniel cam mana kau boleh dah tak suka dia lagi ? " dia tanya lagi .
" aku tak tau ? " aku cakap "eh anyways jumaat ni nak main bola ? " aku tanya , sambil mentukar topiknya .
" uh boleh ah , kau tanya budak budak ah ." dia cakap . " kk pape selepas sekolah jumpa dekat canteen makan . " dia cakap dan lalu masuk ke dalam kelasnya .
Aku pun memasuk kedalam kelas aku dan ternampak Daniel sedang duduk dengan kawan-kawannya di belakang . aku tak nak dia perasan aku jadi aku cepat-cepat duduk di tempat duduk ku .
Eh jap tadi dia ada text aku kan ? Aku keluarkan telphone bimbitku dan lalu ke whatsapp .
Mr. Annoying ¹
Hmmm asal aku tak reply dia eh ? Oh ya aku tengah sebok berbual dengan Diana . aku tekan namanya dan ia terletak ;
Mr. Annoying ; hi ((;
Aku pun tersenyum , eh aku tak kenal siapa dia asal aku tetiba nak sengeh-sengeh ? Urhhh kay , ariana kau suka dia ke ? Tak tak dia annoying takkan aku suka dia kot ? No aku tak suka dia .
Aku ; hi (?)
Aku reply .
♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪
So sorry kalau dah lama tak update .
Dah tak boleh pikir apa apa lagi so keluar untuk cari idea and amik gambar hehe .
Korang this is not a true story okayy its just my imagination so minta maaf sesangat kalau buku ini tak menjadi .
Anyways two weeks three day to their marriage and confirm ada spoiler , hahah . kk bye
Love ; syahhh❤
YOU ARE READING
cinta si photographer [ ON HOLD ]
Romance" ma , ma tak boleh buat Ana macam gini " aku meninggikan suaraku terhadap mama . " Ana mama dah terima lamaranya " mama kata dengan sedap hatinya . Start ; 28 november 2016 End ; #3 in malaynovel 20/10/2018