C H A P 3 ( LAST)

1K 70 7
                                    


Peperiksaan.

Perkara yang paling Adira tak suka selain jadi penolong kepada Adam Hazim. Well, selepas beberapa bulan ni Adam macam dah boleh terima dia tu ketua dan Adira ni penolong. Bagus lah tu.

Haritu hujan lebat. Nak redah ke kantin memang akan basah kuyup nanti. Basah yang memang tak boleh nak didescribe. Basah yang korang boleh nampak segala benda. Err ..

Geng Adira mengambil keputusan untuk tak makan waktu rehat. Adira tak kisah. Kalau redah nanti esoknya demam. Dan dia taknak demam. Memang la esok mereka dah bebas, tiada kertas lagi tapi dia tahu kalau dia demam pasti mengambil masa yang lama untuk sembuh. 

"Dira okey je kan?" soal Alisa. Dira tersenyum. Dia pasti okey. Okey.

***

Adira pelik. Kenapa dia tak mampu nak pegang pensel? Nak kira untuk soalan Matematik ni pun bukan main sakit kepala dia. 

Tiba-tiba angin kuat menerpanya di tepi tingkap. Aduh dah lah duduk di tepi tingkap. Sejuk bukan main!

Tangan Adira menggigil. Tak. Satu badan menggigil. Tiba-tiba dia rasa dia susah untuk bernafas. Alamak! Takkan athma dia dah sampai kot? Aku tengah jawab Math ni!

Tahan Dira. Habiskan dulu. Tolonglah. Ni untuk kau jugak.

"Psstt.. Dira .. Okey tak?" Adira memandang ke kiri. Adam.

Ya. Adam duduk di sebelahnya. Ha, lawak kan? Kalau dah jodoh tak ke mana. Haahhahaha ..

"O .. Okey je. Kenapa?" soal Adira kembali dengan lemah. Muka Adam tampak terkejut melihat muka Adira. Apa? Teruk sangat ke?

"Pucatla! Ni kau kata okey? Aku bagitahu cikgu tau." Adam tiba-tiba mengangkat tangannya, memanggil Cikgu Maria, guru yang menjaga kelas ketika itu.

Selepas itu cikgu tersebut memegang dahi Adira. Mukanya tampak risau.

"Dira ingat nombor ayah tak? Biar cikgu call." Cikgu Maria sudah keluarkan handphone miliknya. Adira pun menyebut nombor ayahnya dengan perlahan.

Setengah jam kemudian, Adira pulang dengan kertasnya yang dipenuhi dengan tulisan cakar ayam di atas meja guru. Adam hanya memandangnya keluar dari kelas sambil mengeluh.

Get well soon.

***

Isnin

Adira duduk dengan selamba. Buku rekod dah siap ditanda ketika dia masuk kelas tadi. Percaya tak si Adam tu tanda buku tersebut tanpa banyak soal. HAHAHAHA

"Kau bersyukur sikit aku tolong kau."

"Siapa suruh kau tolong aku?"

"Aku."

"Kenapa?"

"Aku taknak kau sakit lagi la ngek!"

"Kenapa?"

"Siapa nak jadi PA aku lepasni?"

"Eh siapa PA kau?"

"Hantu."

"Oh okey. So aku tak payah buat kerja la kan? Sebab PA kau hantu? Aku manusia."

Muka Adam cemberut tak puas hati. Hahahaha best betul kenakan Adam!

"Ish kau ni!"

"Bwekk!"

Bibit-bibit bahagia mula tumbuh di dalam hati Adira. Bahagiake? HAHAHAHAHHA 


TAMAT



P/S : So, PA Kelas dah habis? Yeayyy! I'm so sorry for tak update cerita ni lama gila! Nak type cerita payah tau. Berebut laptop dengan adik huh. Anyway do read my next story! Thanks!

PA  Kelas ✔Where stories live. Discover now