Irene pove
Kitaorg dah janji nk bantu Naeun igt blik diri dia jdi kitaorg dah bercdg nk bwa dia pergi Pulau Jeju semula.
Naeun/Nayeon pove
Dorg nk bwa aq hrini tpi aq masih lgi terpikir psl sooyoung tu ptutke aq ikut dorg. Aq rsa berslh plk masa tu aq tertengking jungkook.
Flashback
"Awak x igt sya ke" tnya jungkook smbil mmgang bhuku.
"Nuguseyo?"
"Nayeon shii jgnlh main² i'm serious now!!"
"Mwo?? Anii awk slh org ni" lalu jungkook memelukku tetpi aq menolk peluknnya.
Lalu aq menmpr pipinya.
"Kaaa" aq menengking.
"Nayeonshii wht happens to you?" tnya jungkook sebak. Time tu mmg aq terbaran nth knp tiba² kepala aq sakittt sgt waktutu jugklh v dtg nsib baik klu x hish x tau apa dh jdi.
End flashback
Harini jungkook ada tpi aq takot dia still mrh dgn aq.
Xpelah Naeun kau stay strong je..
Pon!! Pon!!
"Naeun dorawaa chingu kamu dh smpai ppalliwa" pggil omma.
"Naee chakkman"
Aq pon turun dan trus mencium omma dan appa.
"Ehem²" satu suara tiba.
"Yelahkn org tu dh happy sgt oppa dia pon dia lupa hmm yelah byby" kata oppa merajok.
"Alololo bucuk² meh "aq pon memeluk oppa tpi oppa xbls pon peluknnku dia hanya pura2 merajuk.
"Dah² pergi²" kata oppa.
Aq pon beredar dan msok ke kereta.
Setelah sekian lma perjlnn kami semua pon tiba..
"Tempat nii" ujrku perlhn dan kepalaku sakit sebentr aq hanya hmpir shja terjtuh tpi aq kuatkn diri.
"Naeun gwenchanayo?" tnya bomi.
"Nae" kataku rgks.
Hayoung pove
Kami mulkn strategi kami seperti dulu buat permainan bgai semua.
"Guys dh nk mlm ni jomlh psg khemah" kata V.
"Naee kajjaaa jerit" Jimin happy nth dia tu happy sgt.
Malam pon tiba..
Siap buat barbeque kami mkn lepstu dh pukul 11 kami pon msok khemah semula.
Kami rncg semua perkara yg sma so tonight pengacauan bermula..
"Hihihihihihi.. Naeunnshiii.. Hayoungshiiii... Ireneeeeeshiii...haaaaaa" igtkn ada reaksi apa² dri Naeun tpi xde.
"Naeun Irene korg xdengr apa² ke" aq pura2 hendk mengis.
"Alaa perkara mcm tu biasalah tpi rsanya ni bukn ehm²" kata Naeun.
"I know what to do"tmbh Naeun lgi. Aq dan Irene dh senyum mungkin ingtn yg segr kembali.
Naeun pove
Aq kluar dri khemah dan meliht dua ekor makhluk ayun tu..
"Ohh kenakn org tggu korg".
"Taehyung..." pggilku perlahan lalu bersembunyi di sebalik khemah.
"Kau knp Jimin😒" kata v.
"Apa ish kau dhlh" kata Jimin.
Aq mulakan lgi.
"Jii..Minnn.." aq menyentuh Jimin dan sembunyi kembali.
"Mwo kau ni nk kena tau v" kata Jimin.
"Aq pulk kn aq dgn kau" kata v.
"Hhabistu spe?" kata Jimin. Lalu mereka berpegangan tgn dan mereka pndg kebelkg..
"Ahhhh ommaaa appa help mee"jerit mereka berdua. Actually aq turunkn rmbut aq😂.
"Hahahaha" aq ketawa.
"Tulah kcau lgi dorg pdan muka!! Now minx maaf."
"Mianhaeyo" kata mereka. Yg lain dah ketawa. Haihh dorg ni..
"Tapikn" kataku
"Tapi apa" tnya chanyeol.
"Korg tempat nii.." kataku. Mereka mnunggu jwpn selanjutnya.
"Bestlhh nnti pergi sini lgi bole?" kataku. Mereka ternganga. Dan ada yg senyum terpksa.
"Nae² bole²"
"Biasalah tgoklh yeoja spe yg pilih" kata v lalu memegang bahu Irene.
"Spe yeoja kau aq xknl kau" kata Irene. Kami pon bergelak ketawa. V pulk dn muncungg.
.. ..
Aq pusing ke kiri ke kanan.
"Arghh knp aq x leh tido ni" kataku prlahan. Aq pndg Irene dan hayoung dh tido aq pon kluar dri khemah. Aq meliht ada seseorg tgh duduk melunjur smbil memndg bintg.
Aq mula mengacaunya.. Aq mencuit bahu kanannya dan duduk di sebelh kirinya.
Dia memndg kanan xde org dia memndg kiri dann
"Bwahh" aq terkejutknnya.
"Yahh Naeun terkejutlh" kata Jungkook. Org tu jungkook.
Jungkook pove
Ishh Naeun ni klau aq ada sakit jntung haih x taulh.
"Nak apa dhlh kcau org".
"Alooloo mianhaeyo😆" kataku.
"Wae awak x tido lgi"tnyanya.
"Xleh tido sje nk amik angin kt luar tiba² nmpk awk tu yg sya ke sini.." kata Naeun
"Pastu kcau org"😒kataku.
"Hehe. Sebenrnya saya nk minx maaf psl hritu. Saya terkejut lepstu terlempang awkk mesti sakitkn" kata Naeun lalu menggosok pipi ku. Aq terkedu kerana Naeun memegang pipiku. Tgnnya mmg sama seperti dahulu aq rindu Nayeon yg dulu. Knp dia mesti hilg ingatn knp x aq😢.
Aq memegg tgnnya menggunakn dua belh tgn aq.
"Tgn awk ni sama macm Nayeon kitaorg yg dulu" kataku
Tgn Naeun yg lgi sebelh tu pegang tgn aq jugk jdi ia dikira kami memegang tgn bersama😆.
"I know mesti korg rindu dia hmpir semua org pggil sya Nayeon." kata Naeun.
"Haah lgipon muka awk mirip mcm Nayeon."
Seleps kami berbual kami memndg bintg² di lngit itu.
"Apa hajat awk?" tnya Naeun
"Hajat saya. Saya nk Nayeon kembali pda kitaorg semua ni kitaorg rindu dia sgt. Awak pulk?" tnyaku.
"Saya nk tau siapa diri sya yg sbnrnya ni mesti org yg sya knl tu sedih sebb saya tiada di pangkuannya" kata Naeun sebak aq pon menggosok bahunya lalu dia meletakkan kepalanya di bahu aq. Kami hanya memndg ke langit smbil aq mengosok bahunya.
Tpi aq terasa seperti ada mata yg sedg memndg kami. Yes thats right! Si BFFL geng.
Irene pove
"Alahai sweetnya dorg klaulh Naeun itu Nayeon mesti jungkook gembira" kataku.
"Ala jgn cedih² iter kn aderr" kata v smbil buat² muka mnja.
"Aish diamlh" kataku.
Sebenrnya tdi tu aq dan hayoung xtido kami saja jer buat² tido lepas Naeun kluar kami memanggil yg lain. Ada yg dh tido separuh tido pon ada😂.
YOU ARE READING
HoW FriendShip Will Begin season2 ∆_∆
Fanfiction"aku kt mna?" "siapa aku" "kenapa badanku sakit²" "waee" "argghhh" "Kim Naeunn dorawaa"pggil omma. "Nae chakkman" kataku. Bermulalah kisah siapa diriku ini~