Nayeon pove
Aq sedang menyiapkan diri untuk keluar bersama BFFL Bomi pon telah mendapat kebenaran dan anak mereka dijaga ommanya.
Aq pon memperkemaskan pakaianku.
"Yey siap" aq pon mengambil beg dan turun tangga.
"Amboii glamournya nak pergi datting ngan kookie tercinta tuhh ke nak pergi ngan BFFL??Haa²??" tanya oppa.
"Apa pulak ngan BFFL lahh"
"Yekeee😏boleh caye keee"
"Bolehhlahh"
"Sudah² kamu berdua nihh tak habis² gaduh" kata omma yang tiba² ntah dtg dari mna-_-.
"Mana ada gaduhh omma nih" kata oppa.
"Dahtu ka.."
Pon pon ponnnn
Tidak sempat omma menghabiskan kata²nya aq terus menghentikan percakapannya.
"Hah tu dah sampailah bye omma bye oppa" aq pon terus melambai ke arah mereka dan bergegas keluar.
"Huh selamat" ujarku sambil masuk ke dalam perut kereta..
Kami semua tiba di funfair.No pove
"Wey korang jom makan dulu pastu baru kita main boleh x?" tanya Jimin
"Kalau x boleh? Gurau Bomi
"Alaa bolehlah perut aq dah main drum nihh jakgi aq pengsan nanti ada manusia tuh dia jugak yang nangis" kata Jimin sambil memandang sinis Yuju.
"Ewahh sukahati je mngutuk"😒kata Yuju.
"Dahlah jom kita gi makan jakgi kang ada manusia kebuluran" ajak Namjoo.
"Kajjaaaaaa yeyeyeyeyy dapat makan mari²" jerit Jimin keriangan.
Mereka pon tiba di tempat makan
"Hoi kau nak makn apa?"tanya D.o
"Hoi² xde nama ke" marah Jimin.
"Dahtu? Nk panggil ape??" tambah Chanyeol
"Panggil aq mister kyeota"
"Michin(crazy)"kata Jungkook.
"Hehee dah² jom makann hunnyyy"
"👌jom"
Mereka pon menjamu selera..
Nayeon pove
Mereka makan bersama sambil mengungkit kisah² zaman persekolahan yang dulu berserta mengutuk kembali kenangan yang membuatkn semua blushhh..
Sedang aq menjamu seleraa.. Manusia tuhhhh ishhhh
"Eh² aq suka time Jungkook ngan Nayeon yang time JK kena langgar tuhh" kata Taehyung..
Nak tersedak aq dengar benda tuh dahlah aq terbatuk pastu Jungkook menepuk² belkang tuh semua tersengih²..
"Woii jangan ungkit yang pasall tuhh"
"Pastukan ingat x Nayeon x nak balikk sebab nak JK time jk koma dia tuu rasa salahh sangat sampai merajukk xnak balik kot" tambah Irene.
"Wey dahlhhh"
Kata²ku tidak diendah mereka.
"Ada time yang dia ngamok ngan sooyoung sampai chingu pon jadi mangsa haa yang tuhh pehh gangster bebb" tambah d.o
Waitt!! What? Soo? Sooyoung? Eh macam aq pernah dengar tapi aq x ingat dia pulak ohh yee x ye jugak orang unknown tuh maybe..
Flashback
Malam semalam ada orang unknown message aqYeobseyo?
X
Nae? Nuguseyo?
Me
"Naegaa sooyoungshii
X
Mian saya x kenallah siapa 🙏
Me
What ever but firstly
Hidup korang semua(_BFFL_) akan musnah. Then orang pertamaa pertamaaa yang i want to kill is J.
X
Siapa awak ni ugut² pulak tuh then J? Nuguya?
Me
Jeon Jungkook.😏🔪
XAq terus menutup telefonku dan mengetap bibir aq pon x tau kenapa n siapa dia nth dari mna dia dapat nombo aq? Aq x nak sebab aq chingu aq dibunuh andweee..
End flashbackDiorang pon bergelak² tawa..
"massiseo(sedap)"kata Jimin.
"Apa nihh Yuju jangan ah" kata Jimin dengan mulut yg penuh makanan dgn pipinya yg chubby itu.
"Btw guys" panggilku.
"Yes why?"
"Soo?sooyoung tuh siapa?Macam kenal dia tapi xigt" mereka terus senyap yang sedg makan dan minum memberhentikan pergerakan mereka. Semua memandangku.
"Helloo?? Korang~"
"Sooyoung awk x kenal dia? X ingat dia?" tanya Hayoung.
"X"jawabku ringkas.
"Dia tuhhh" semua memandang Irene& dia pon ceritakan balik kpd Nayeon.
"Ooo macam tuhh.. Maybe aq x ingatlah dia tuh" kataku blur.
Selepas itu kami pergi bermainnnn..... Yepii🎊...
No pove
"Korang jom roller coster and rumah hantuuu lets goo"ajak sehun.
"Gini² saya bagi cadangan apakata kita buat dua grp kita undi duluu sapa masuk rumah hantu n naik roller costervarraa??" cadang Namjoo.
"Oright jomm undii"
Selepas mereka undii..
"Aaaaandweeee x nakkkkk xnakkk rumah hantuuu oppaaaaaa hayoungg takuttttt nanti xleh tidoooo uwaaaaaa opppaaaaaaaa" jerit hayoung yang takut itu.
Okay gini
Rumah hantu:-
(JiYu)(Seyoung)(ChanMi)
RollerCoster:
(NayKook)(Taerene)(NamDo)
"Xpelahh oppakan adaaaa"Sehun meletakkan tangannya di bahu Hayoung.
"Dahh kajjjaaaaaa pergii naik roller costerr"jerit Irene riangg..
"Janganlah riang sangat rene oppa yg seram"😖Tae.
"RollerCoster byk choice jom amik yang palinggg tinggi n extreme tuhh kajjaaa"kata Irene lalu berjalan ke arah rollercoster itu
Selepas tiba mereka menelanair liur melihat tempat itu kecuali Irene dan Nayeon kerana mereka terujaaa..
"Wey siyeske yg nih?" tanya d.o
"Yess dah jom so 6orgkn jap biar aq beli ticket aq belanja korang yee" Nayeon pon pergi ke tempat ticket.
"Wey Nayeon tuh?ada sindrom pape ke? Seriouslah kita nak naik nih?"tanya D.o lagi.
"Yee xye jugak hah tu Nayeon kejap aq rasa dahi dia kot²dia demam ke xpayah naik lagisanggup aq burnkn ticket tuh" kata Jungkook lalu pergi ke arah Nayeon dan meletakkan tangannyadi dahi Nayeon
"Hmmm nothing"kata JK
"Woi kau kenapa"Nayeon menepis tangn Jungkook.
"Seriouslahh awak nak naik nih wehh jangan macm² karang tiba²pengsan cane?"tanya Namjoo..
"Aq excited gakkk tapi yang nih seram sikit"kata Irene.
"Korang xnak naik xpelah biar aq naik ngan Jungkook babai" kata Nayeon lalu dia pon menarik Jungkook bersamanya.
"Helpp mee..Juseyoo"sambil tangan Jk memggil merekaa
"Weyh tunggu kitaorang join"lalu pergilah mereka berenam.. Yang lain menunggu dengan takut kecuali Nayeon dan Irene.. (Dasar berani betol dorang berdua nih)
"Namjoo takut nanti pegang oppa tau"kata d.o kpd nmjoo.
"Nn.nae"
"Taetaeeee~ nanti takut peluklah rene eh😂"ejek Irene. Irene dan Nayeon bertepuk bersama..
"Kookie fighting!!"Nayeon memandang muka kookie yg pucat ituh
"Bye goodluck"lambai chanyeol
"Annyeongggggg tunggu kitaorang tauu"lalu berlepaslahh rollercoster ituu
.
.
.
.
Arghhhh
...
..
.
.
.
.
.
.
.
.
Ommaaaa
..
YOU ARE READING
HoW FriendShip Will Begin season2 ∆_∆
Fanfiction"aku kt mna?" "siapa aku" "kenapa badanku sakit²" "waee" "argghhh" "Kim Naeunn dorawaa"pggil omma. "Nae chakkman" kataku. Bermulalah kisah siapa diriku ini~