part 2

171 3 1
                                    

"dah lama bang ngah tunggu?" soal asya sebaik sahaja dia melabuhkan punggungnya didalam kereta audi R8 milik abangnya. "takla lama sangat." jawab abang kepada asya yang bernama arsyad qhaliq. asya mengangguk lalu tersenyum.

"eheh, kita nak pergi mana ni bang?" soal asya setelah menyadari bahawa jalan yang dilalui oleh abngnya bukan menuju kerumah mereka. qhaliq memandang adiknya." kita nak pergi jumpa buah hati adikla." jawab qhaliq. 'eh abang aku ni, suspen betulla' detik asya dalam hatinya sambil menggaru garu kepalanya

sesampai sahaja mereka di lapangan terbang qhaliq langsung sahaja menyuruh asya untuk turun. " kita buat apa kat sini ni bang?" tanya asya. qhaliq memandang adiknya sambil tersenyum manis. " just wait and see my dear." bls qhaliq lalu mengenyitkan matanya. ' kenapa dgn abg aku ni?.. sakit mata agaknyer.' detik hati asya

setelah beberapa minit asya  berjalan .dia melihat susuk tubuh seseorang yang amat dikenalinya, siapa lagi klaw bukan daniel hareez lelaki pujaan hatinya. ' apa danny buat kat sini?.. siap bawak bagasi lagi.. jangan2'

"hai sweaty!" kata danny.  "danny!!.. awak buat apa kat sini?" soal asya. danny tersenyum sambil memandang buah hati pengarang jantungnya. "hehe.. saya nk pergi U.K" balas danny. hancur berderai hati asya mendengar apa yang dikatakan oleh danny. " ha? UK?.. awak dpt tawaran kesana.. awak takde beritau saya pun."balas asya. yela mana tak marahnya. best fren kesayangannya itu akan berpindah ke UK tanpa memberitahunya. " haha.. jangan la marah.. ni nk bagitau la ni.. saya dapat tawaran medichine kat universiti of london.. sepatutnya awak bangga dapat bff macam saya ni.. pndai.." balas danny sambil menepuk dadanya

"err.. danny aku pergi tandas dulu eh.. korang borakla dulu." kata qhaliq meminta izin. " oh.. okok" bals danny. "qis! saya ada benda nak cakap dengan awak nie.." sambung danny tapi kali ini  kepada asya pula. hanya dia sahaja yang memanggil asya dengan panggilan tu. " apa dia?" soal asya. danny membals sambil tersenyum sehingga menampakkan lesung pipit di kedua2 pipinya yang mulus itu. " awak taukan yang saya sayang awak? kata danny. "tau." balas asya.

"bole tak kalau saya nak awak tunggu saya ..pulang jer dari UK saya janji saya hantar rombongan." kata danny. "ha?.. err.. awak nie biar betul danny." balas asya. 'budak nie biar betul' bisik hati kecil asya. "betullah.. ni buktinya" kata danny lalu mengeluarkan seutas rantai dari gengamannya. "syareez" nama yang terukir  dirantai itu di sebut perlahan oleh asya. " yupp.. syareez.. ur name and my name.. asya and hareez" balas hareez. asya tersenyum lantas mengangguk. " ok.. saya akan tunggu awak." balas asya lalu tersenyum. "dahla wak saya pergi dulu. bye.. assalamualaikum.. and ILY.." kata danny. " bye.." jawab asya seraya memeluk danny. danny mengusap rambut asya.

"woi!! adik aku jer ker? aku ni.. kau tak nak hai2 bai2 ker." ucap qhaliq. " haha.. bak sini ollo buccuk2.. haha" balas danny sambil mendepakan tangannya. " buek!.. taknak aku!" balas qhaliq sambil buat aksi ingin muntah. " okla liq aku gerak dulu" kata danny seraya memeluk qhaliq .walaupun qhaliq tua dua tahun dari danny tapi dengan kematangan yang danny miliki membuatkan dia menganggap danny itu sahabatnya.

" bye sweety!" kata danny kepada asya. "bye" balas asya. asya masih tidak berhenti melambaikan tangannya kepada danny walaupun danny sudah membelakanginya.tanpa dia sedari air matanya terjatuh. asya cepat2 menyeka air matanya agar tidak dapat dilihat oleh abangnya. 'saya akan tunggu awak danny' bisik hati asya lalu mengenggan erat rantai yang diberikan oleh danny..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 14, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

my lovely husbandWhere stories live. Discover now