2

3 0 0
                                    

Een plaatje van haar liefste opa de enigste foto die ze had ze schreeuwde door de klas en greep het boekje uit de jufs handen ze rende het lokaal uit naar buiten. Ik zat op het bankje voor school en keek voor me uit boos. Keek naar me boekje waar een scheur in zat ze bladerde door tot dat ze bij de foto kwam van haar opa. Opa wat vind jij nou? Je mag toch niet leerlings boekje verscheuren..

Ik bleef lang door praten tegen mijn boekje.. mijn opa dus.. op een begeven moment voel ik iets warms tegen me aan soort warme wind ik word er blij van en het is een mooi gevoel..
wat is dit? Het blijft ongeveer 5 seconde en dan voel ik t niet meer.. hmm opa ik mis je.. ik wil niet anders zijn.. mijn juf rent richting de deur ik zie haar sprintend naar de deur rennen het rukt de deur open. Ik kijk bang en bedroeft. De juf gaat voor me staan en ziet dat ik naar me boekje staar.

Floor wat is dit? Eerst een boekje kleuren pakken uit mn handen en vervolgens weg rennen! Ze begint tegen me te schreeuwen en ik voel me ongelukkig achter de bosjes zag ik een meester die keek naar ons gesprek.

Floor hallo ik vraag je wat. Ik antwoord niet. En de juf pakt me vast bij me schouder mee komen! Ze gooit me op de stoel. Kinderen kijken geschrokken naar de juf. Mn vriendin doet een paar gebaren naar mij waar ik niks van snap ik keek niks geen enkele emotie kon je plaatsen op mijn gezicht. Ik moest iets verzinnen. Tring de bel gaat. Het is pauze. Iedereen loopt de klas uit. Floor blijf jij maar even zitten. Als jij zoon gedrag blijft vertonen bel ik je ouders. Ik kijk weer zonder emoties en dodelijke stilte haar aan. Ik wil dat je nu gaat praten Floor. Ik ren het lokaal uit en smijt de deur dicht ik pak me vriendin beet bij haar pols kom
Mee roep ik. Ze rent achter me aan en we lopen richting de wc.. hoe ging je gesprek vroeg me vriendin? Hmm ik zij niks en ben het lokaal uit gerend.. maar dan zit ze zoizo achter je aan.. ja antwoorden ik. Ze wil me ouders bellen antwoord ik. Maar Floor dat maakt toch niet uit?

Ik dacht wat moet ik zeggen.. eerlijk zijn of liegen?

De laatste traanWhere stories live. Discover now