23

298 39 3
                                    

Jimin

Krak!

Bunyi kaca jatuh dari arah dapur.

" ada apa yang berlaku ? "

" ma-maaf gelas ni jatuh " balas staff yang sedang membasuh pinggan mangkuk itu.

Macam ada sesuatu yang buruk berlaku je.

" em , Sohee-shi kamu ada nampak Jisoo noona datang tak hari ni ? "

Tanyaku.

" Ani , dia takdatang pun harini " dia sedang ralit mengutip kaca yang jatuh itu.

Aku berlalu pergi dan cuba untuk menghubun-

Okay dia dah tak suka aku call dia. Em

Tiba-tiba pintu Cafe ditolak laju dan orangnya ialah Omma noona ? Ahjumma Kim.

" J-jimin ! Tolong ahjumma. Jisoo dari semalam tak ba-balik rumah. Makcik risau sangat. " muka ahjumma terpancar kerisauan nya . Yela, anak perempuan tak balik rumah siapa je yang tak risau.

" BO ?! eh , makcik duduk la dulu "

Tercunggap-cunggap Ahjumma Kim datang ke sini dengan perasaan resah gelisah menyelubunginya.

Ahjumma Kim cerita kat aku A to Z kepada aku dengan Omma.

" Saya akan cuba bantu makcik "

Aku cuba untuk tenangkan dia. Siapa pulak culik noona nih. Aish!

Aku kena cari sampai jumpa jugak si penculik tu.

Jisoo

Aku nak balik. Cibai - bodoh - takguna - cekodok - kodok - tempae

" nah , makan ni ..." gyujun letak sebungkus nasi dan air mineral ke arah aku.

Hm. Srs aku tak selera walaupun perut tetap lapar. Aku nak balik. Nak mandi, nak makan masakkan Omma , nak berfangirl ㅜ.ㅜ

" aku nak balik ! " tengkingku.

" no! Kau jangan berani nak keluar dari sini . " dia mula mencengkam kedua-dua belah pipi aku kemudian melepaskannya dengan kasar.

" BABI! AKU NAK BALIK LAH! TOLONGGGGGGGG!!!!!!! " jerit aku sekuat hati.

prangggg!!!

Gyujun menampar aku sampai muka aku tersembab ke lantai.

Pedih . Sakit.

" ka-kau memang gila! "

Aku padang dia dengan penuh perasaan benci.

" aku memang gilakan kau "

Terhembus  gelak tawanya apabila dia berkata seperti tu . Gelak jahat. Dia seperti orang tak waras.

Kenapalah aku kena culik dengan orang gila macam ni.

Asal bukan Kim Woobin ke ? Nam Joohyuk ke ?

Haish ~ aku pegang pipi kanan ku yang ditampar tadi . Berdenyut. Sakit sia.

2 hari berlalu ,

No one pov

" sabarnya puan , saya dan anak saya akan tolong puan cari anak puan " jelas Manager Park kepada Ahjumma Kim.


" dah dua hari masih tak jumpa hint dia. Haish! Aku harap orang tu tak buat apa-apa dekat noona " desis hatiku risau.

" Jimin nak kita buat report polis ? Mana tahu polis boleh bantu kita ? " Omma beri pendapat kepada aku.

Tak sempat aku nak keluarkan suara. Tetiba phone bunyi.

Everyday BOOMBOOM naetaemunhae BOOMBOOM ! ~ 🎵

Telefon aku berbunyi.

Unknow ? Siapa telefon ni ?

Tanpa banyak fikir aku jawab je.

OTP

" kalau kau nak Jisoo balik , kau kena bagi wang tebusan sebanyak 5juta won "

Bo ? Li-lima juta ? Mana nak cari duit banyak tu. Shit!

" k-kau si-siapa ?! Mana dia! Kenapa kau culik dia hah?! Mak bapak kau tak ajar ke nilai-ii murni masa kecik ?! "

" kau takpayah nak ajar aku lah budak. Aku bagi masa seminggu je kat kau. Kalau tak , aku bunuh dia "

Tittt titttt....

" yah!! "

Berani dia matikan.

" kenapa Jimin ? Siapa yang call tu ? " tanya Omma.

" Omma! Penculik tu dia mintak 5 juta kalau nak Noona selamat. Macam mana ni ?! Omma!!!! " rungut ku sambil meraup rambutku kebelakang.

" Jinjja?! " terkejut juga tengok reaksi Omma Jisoo tu . 5 juta kot. Aish ~

" Tak pa biar saya tolong korang ! "

Kim Taehyung ?

****

" aku dah dengar semua perbualan korang dari luar tadi "

Panjang lebar Taehyung berbicara dengan kami . Eh eh

" betul ni Taehyung nak tolong Ahjumma ? " tanya emak saudaranya kepadanya.

" Haah , nanti saya akan cuba mintak duit kat Appa. Takpe, Appa baik dengan saya. Hehe . "

" Baguslah kalau macam tu apakata kita susun strategi sebelum nak bertemu dengan si penculik takguna tu ?" Cadangku.

Mana boleh nak bagi duit sesuka hati. Err

Omma,Ahjumma dan Tae pandang aku dengan pandangan setuju.

TBC
VOTE & COMMENT
author tahu , watak yang author pilih ni tak matching macam korang nak. Sorry, but Author suka buat kelainan . Lol HAHAHAHA
❤❤❤

(C) PAINT + park jiminWhere stories live. Discover now