20.09.2016 ; 08:30am
Hari pertama aku bekerja di Zoo Garden Seoul. Aku pakai uniform yang telah ditetapkan. Aku meluru turun ke bawah untuk sarapan. Omma buatkan aku sandwhich dan orange jus .
" morning omma ! " ucapku dengan melemparkan senyuman kepada Ommaku sayang.
Aku mana ada saudara lain dah. Aku dengan Omma je. Aku anak tunggal. Appa da lama meninggal sejak aku umur 10 tahun.
" harini Taehyung datang ambik kamu yer " ujar Omma. Taehyung ?
" kenapa pulak ? Jisoo boleh pergi sendiri kan ? " balasku. Menyusahkan jela.
" Uncle Kim yang suruh "
" ouh. "
ㅡ
Dalam kereta Taehyung
Daebak lah Taehyung baru 18tahun dah bawak kereta. Aku meneliti setiap sudut didalam keretanya.
Dia kan kaya. Aku miskin. Mana pernah naik kereta mewah. Pernah naik teksi je.
" kau dah kenapa ? jakun sangat ? Tak pernah naik kereta ? " tanya Taehyung sambil matanya fokus memandu.
" aku memang tak pernah naik pun kereta . Kau takpe la kaya. Muda-muda dah ada lesen kereta. Lepas ni mesti kau ambik lesen kapal terbang kan ? "
Taehyung tergelak kecil.
" Wey , Jimin ada kat sana nanti. Aku inform kat dia."
" what ?! Kenapa bagitahu dia hah ?" Aku terus memukul lengan Taehyung.
Aku nak jumpa Jimin sendiri lah. Tau la kawan Jimin.
" ala ~ dia pun berhak ambik tau noona kesayangan dia jugak kan. Kau pun mesti rindu dia kan ?" Dia cuba untuk mengusikku sambil mengeyit matanya. Pikir comel ?
Aku tersentak. Rindu ? Em . Tak . Tapi lama tak jumpa.
" okay dah sampai. Jom turun "
Aku membuka seatbelt dan keluar.
Aku dah nampak Jimin dari sini tunggu kami di hadapan pintu utama Zoo.
" Okaylah , tugas aku dah settle sampai disini. Korang buat la apa yang patut. Aku balik dulu" Taehyung berlalu pergi. Meninggalkan aku dengan Park Jimin.
Aku kekok.
" h-hai.." aku memulakan perbualan.
" Noona kerja kat sini ke ?"
" haah , baru start harini. Sorry , tak bagitahu Jimin pasal ni " rasa bersalah la pulak.
" eh ? Takpe. Buat apa Jimin nak kesah pasal life noona. Emm, noona ni bekalan untuk noona. Jimin masak tau , Khas untuk Kim Jisoo. Makan tau " dia menghulurkan bungkusan kepadaku.
Makanan ? Baiknya.
" gomawo...susah-susah je..."
Aku mengambil bekalan itu.
" Jimin balik dulu. Ada kerja sikit. Bye."
" bye. "
06:30pm
Tibanya masa untuk aku kemas - kemas semua. Nak balik!
Penat la jugak kerja ni semua. Tapi aku suka sebab aku boleh tengok banyak haiwan kat sini.
Selepas aku mengemas , aku tunggu di perhentian bas untuk balik ke rumah.
Sedang aku menunggu tiba-tiba sebuah kereta sport berhenti dihadapanku dan pemandunya keluar dan menuju ke arah aku.
" S-sungcheol ? " tergagap aku menyebut nama itu.
" Jisoo . Jom la aku hantar kau balik."
Pelawanya. Aku pada mulanya hendak menolak. Tapi bermacam-macam pujukkannya aku terpaksa. Macam tak kenal budak ni dah 10tahun berkawan.
" lama kita tak jumpa. Kemana kau menghilang ? " tanyanya.
" aku tak kemana pun." Jawabku dingin dan memandang keluar tingkap. Berharap cepat sampai kerumah.
" rumah aku kat depan sana. Lepas tu belok kiri. " dia mengendahkannya dan terus memandu . Melepasi rumahku.
" aku nak bawak kau ke satu tempat."
" what ? Kau nak bawak aku kemana ? Dah la aku baru balik kerja. Kau nak ajak aku ikut kau pulak ?! Menyesal aku terima ajakkan kau" aku mula menjeling dan tangan menyilang didada.
" kau dari dulu sampai sekarang tak pernah berubah " dia menggeleng kepalanya melihat telatah aku.
30 minit kemudian ,
" dah sampai "
" kau bawak aku ke sini ? "
" yela . Tempat untuk menghilangkan rasa tekanan"
Ya. Ini tempat yang paling tenang aku rasa. Han River.
Aku keluar dari keretanya.
Dia pun turun sekali.
" kau nak ice-cream ? "
Aku geleng.
" kau nk apa sebenarnya ? Cuba cakap je terus ?" Aku tak tahan dengan kelakuannya.
" okay , aku nak kau terus terang. Kenapa kau suka mengelak dari aku sejak aku couple dengan Yoonji dulu ? Kemudian aku pindah sekolah dan tinggalkan aku sorang ? "
Aku terdiam . Kaku.
" a-aku...."
" jawab Kim Jisoo" dia mula mencengkam kedua-dua bahu aku untuk mendengar penjelasan daripada mulut aku.
" aku mintak maaf sebab tu, aku takda niat nak buat kau kecewa. Aku pindah sebab pulang ke tempat kediaman Omma aku. Aku kat situ takda siapa lagi. "
Saat itu aku mula rasa nak menangis. Bila dikenang balik kisah lalu.
" A-aku pikir kau cemburu sebab aku berhubungan dengan dia. Aku minta maaf Jisoo." Dia terus memeluk aku. Aku tak boleh menangis. Stop It Jisoo.
Aku meleraikan dari pelukkannya.
" takpe. Aku mana cemburu pun tengok kawan sendiri bahagia. " aku mengelap air mata aku ditubir mataku.
Lepas itu, aku dengan Sungcheol rasa seperti biasa.
Tanpa aku sedari, ada mata mula memerhati gerak geri aku dengan kawan baik aku ini.
TBC
maaf kalau tak best
Anyway
Please Vote & Comment
Tak paksa 😅
👋👋👋
YOU ARE READING
(C) PAINT + park jimin
Fanfic❝ kau lukis muka aku er ? ❞ ㅡ jisoo ❝ siapa lukis muka kau ? ❞ ㅡ jimin ❝ baik kau ngaku cepat ❞ ㅡ jisoo ❝ daripada aku lukis muka kau, baik aku lukis pokok belakang kau tu ❞ ㅡ jimin ❀ ѕтarт : 27 / 10 / 2016 ✿ end : 19 / 12 / 2016