Cainii au apaut in fata lor, cam la 30 de metri distanta. Jeff a putut recunoaste cativa membrii ai haitei lu As: Goldy, un invatacel, impreuna cu mentorul sau, Spot, un caine mic si cu parul carliontat, pe nume Nor si Max, un pittbull robust de culore alb-maronie. Pe restul de trei caini nu i-a putut recunoaste.
-Ce cautati pe teritoriul nostru? a intrebat nedumerita, dar si nervoasa, o catea alba cu pete gri.
-Nu cautam harjoala, vrem sa discutam cu As, ii raspunse Brownie speriata.
-Eu nu prea cred, a spus Nor, mi se pare ceva putred la mjloc.
-Nu ti se pare ca esti prea necredul, Nor, ii spuse Black cainelui mic pe un ton aspru, sau poate esti doar prost!
Jeff stia foarte bine la ce se referea Black: intr-o lupta intre haite Black ii tinea piept lui Nor si fratelui mai mare al acestuia, Pufi. Teritoriul Haitei lui As era circulat de multi monstri, iar Nor a incercat sa sara asupra lui Black, dar acesta s-a ferit, Nor plonjand in Pufi, care a fost impins pe Poteca Neagra si ranit mortal de un monstru.
-Proasta a fost Mama Natura cand te-a adus pe lume! a strgat Nor furios si a sarit la lupta.
Lupta a inceput. Jeff se harjonea cu Max, Goldy si Spot, Brownie tinea piept catelei alb-gri si altor doi caini, in timp ce Black se harjonea de moarte cu Nor. Monstrii treceau suierand prin jurul lor. Poteca Neagra era si mai intunecata de umbrele acestora. Jeff era sa cada de cateva ori pe ea, urmand sa fie omorat de un monstru. Era o lupta grea. Jeff nu le putea tine fata tuturor cainilor. Deodata s-a auzit un latrat puternic. Era un caine mare, ce era metis intre rasa lui Jeff, adica ciobanesc german, si alt caine necunoscut. Acela era As.
-Ce se intampla? a itrebat acesta raspicat.
-Cainii din Haita lui Lady au intrat sa vaneze pe teritoriul nostru si s-au luat de Nor, spuse cateaua alb-gri.
-Hai sa nu tragem concluzii pripite, Ghost, eu nu vad nicio prada si stim cu totii ca mereu exagerezi, raspunse alfaul pe un ton batjocoritor.
-Am venit sa-ti facem o propunere, spuse Brownie.
-Ascult.
-Forest si Rat (Rat este alfaul sacalilor) au hotarat sa ne fure si sa imparta Tufisurile de Duzi. Avem nevoie de ajutorul vostru, in schimb va oferim doua luni de vanatoare la Tufisurile de Duzi.
-Hm, interesanta oferta, dar insemna sa risc mult. Adica trebuie sa iau multi razboinici omega alaturi de betaul haitei si sa le risc viata pentru alta haita. Am nevoie sa ma gandesc. Intre timp asteptati-ma in tabara mea, iar daca vreun caine din haita mea va ataca v-a avea de-a face cu mine: trei saptamini de a face treburile de jos ale haitei de unul singur, a spus As uitandu-se catre Nor.
Cainii i-au dus pe cei trei intrusi in tabara. Se pare ca tabara fusese devastata in ultimul timp. Dupa o furtuna ce se petrecuse cu cateva zile inainte se observau schimbarile. Zapada intrase in tabara, un salcam era cazut la pamant peste ceea ce trebuia sa fie fosta vizuina a uinui caine ghinionist, iar frunzisul din vizuina puilor fusese maturat.
-Se pare ca esti cam uimit, Jeff, i-a spus Goldy. Oare de ce? La voi in haita nu s-a intamplat nimic?
-Nu. Fiind intre doua cuiburi de oameni, tabara noastra este protejata de intemperii. Cum e cu tine, ce-ai mai facut?
-Bine. Dar e adevarat? Vlupile de apus si-au revenit? La ultima adunare nu aratau prea bine.
Deodata, As a aparut si a spus.
-Am stat si m-am gandit, si maine plecam la lupta.