🌸 [Namsan Tower] 🌸
Setiba sahaja di Namsan Tower, Taehyung melepaskan pegangan tangannya dariku.
Dia berdiri bertentangan dengan aku sejurus itu, mataku dipandang tepat olehnya.
"Yoon tunggu sini kejap tau, Tae nak beli something untuk Yoon." Dia tersengih.
"Hurm okay. Tapi jangan lama-lama sangat tau." Arahku kerana memikirkan keselamatannya dan juga aku.
"Kenapa? Rindu lettew." Dia mencubit bahuku.
"Eyyy gedik." Jelingan maut dilemparkan.
"Tunggu tau. Kalau ada orang jahat ke apa ke call je Tae. Take care." Terus dia memulakan langkah meninggalkanku. Manakala aku, duduk di atas bangku yang terdapat di situ.
'Tae' dengan 'Yoon'. Itulah panggilan yang dibiasakan olehnya. Aku hanya ikutkan sahaja.
Taehyung nampak ikhlas sangat dengan aku. Walaupun cara dia confess aku dengan cara lain daripada yang lain. Boleh dikatakan dia memaksa aku.
Dan sekarang aku milik dia.
"Yoonmi?" Seseorang memanggilku.
Aku tersentak dari lamunanku lalu memandang kepada gerangan suara yang menegurku tadi.
Aku terkejut.
Dia Park Jimin.
"Jimin? Buat apa kat sini?" Soalku. Haish crush ni kenapa la datang sini ˋε ˊ
"Ehem, boleh saya duduk?" Dia meminta izin.
Aku mengangguk tanda membenarkannya. Selepas mendapat kebenaran, dia melabuhkan punggungnya di sebelahku.
"Saya saja je jalan-jalan makan angin kat sini. Lepastu saya ternampak awak." Soalan yang tertangguh tadi sudahpun dijawab.
"Awak sorang je ke?" Sambungnya.
"Ha ah sor---" kata-kataku terhenti apabila seseorang berdehem.
"Ehem."
"DENGAN TAEHYUNG! (❀◦‿◦)" Kataku sambil melatah.
Aku melihat gerangan yang berdehem tadi dan ianya
Taehyung is back.
"Jimin? Kau buat apa kat sini?" Soalnya manakala Jimin pula segera mengangkat punggungnya dari duduk disebelahku.
"Aku saja jalan-jalan kat sini, tiba-tiba ternampak Yoonmi sorang-sorang so aku tegur la dia." Jimin menggosok tengkuknya.
"Gwenchana, aku ada dengan dia. Kau jangan risau." Lalu, Taehyung melabuhkan punggungnya disebelahku.
Seram sejuk je aku tengok diaorang berdua ni. Bukan diaorang bestfriend ke? Dengan squad bangtan boys tu ヾ( ゚∀゚)ノ゙
"Okay aku balik dulu, annyeong." Tangan Jimin melambai-lambai kepada aku dan Taehyung.
++++++++++
YOU ARE READING
diary -kth
FanfictionTaeOaïsRM95 wants to add you as a friend. - Kisah cinta gila monyet nyet bermula dari chat dan sebuah diary ~ ♡ Let's read, vote and comment^ Start : 171216 End :