[CD] 32 ✿

51 6 4
                                    

🌸 [Di bilik Taehyung] 🌸

Aku berada di depan pintu bilik Taehyung. Ya, dia sedang merajuk. Lepas je dia berdehem tadi, dia terus berlari masuk ke biliknya lalu, menghempas pintu dengan kuat.

"Tae!" Aku memanggilnya yang sedang merajuk di dalam bilik.

Namun, tiada sahutan.

"Yoon minta maaf. Yoon tak ada niat pun nak buat macam tu." Ujarku.

Tombol pintunya aku pegang.

Dia kunci tak?

"Yoon."

Satu suara memanggilku. Aku memandang gerangannya.

Jimin.

"Hmm?" Balasku ringkas.

"Kawan-kawan blackheart awak dah sampai." Dia mendekatiku.

"Oh. Suruh dia orang tunggu jap. Saya nak pujuk Taehyung dulu."

"Sorry. Disebabkan saya, korang bergaduh." Riak wajahnya menayangkan muka serbasalah.

Aku tersenyum.

"Gwenchana, ianya bukan salah awak."

"Okay, kalau macam tu saya turun bawah dulu, nae? Awak pujuk je si Taehyung tu, dia senang je nak kena pujuk." Ujarnya lalu menapak pergi.

"Tae, Yoon masuk eh?" Aku meminta izin.

Namun, masih lagi tiada sahutan.

Tanganku perlahan-lahan memulas tombol pintu lalu aku masuk ke dalam biliknya.

Aku mendekatinya.

Dia sedang berbaring sambil menutup mukanya dengan bantal.

Aku menarik bantal itu darinya.

"Cak!"

Namun, dibalas dengan jelingan. Kemudian, dia mengiring ke tepi. Dia baring berlawanan denganku.

Perlahan-lahan aku melabuhkan punggungku di atas katilnya, disebelahnya.

"Oiyt!" Pipinya dicocok olehku.

Tiada apa-apa respon darinya.

"Alah Tae, jangan lah macam ni. Yoon tak sangka yang Jimin akan buat macam tu. Lagipun, masa tu kan dapur dalam keadaan licin, so Yoon pun tergelincir lah." Aku try memujuknya.

"Hey? Do you hear me?" Soalku apabila dia langsung tak layan aku.

Keluhan berat dilepaskan.

"Ey kalau majok macam ni tak nak kiss dia lagi lah. Biar kita kiss Jungkook je. Dah bye." Aku mengugutnya.

Aku lantas bangun daripada duduk ku.

"Yah! Kalau berani kiss orang lain buat lah! Tae merajuk sebulan!" Suara garaunya kedengaran.

Aku tersengih lalu aku berpatah balik dan duduk disebelahnya semula.

"Tahu takut." Usikku.

"Eleh dia ni. Siapa je tak jealous tengok orang yang dia sayang rapat dengan orang lain." Taehyung bangun dari baringnya lalu duduk disebelahku.

"Sorry. Yoon janji tak buat lagi." Tangan kananku diangkat ala-ala berjanji.

"Janji jangan rapat dengan Jimin?"

Aku mengangguk.

"Janji jangan rapat dengan lelaki lain?"

Aku mengangguk.

"Janji jangan buat Tae jealous lagi?"

Aku mengangguk.

"Good. Jom turun!" Dia menepuk lembut kepalaku lalu diusapnya.

××××××××××

"Ha, baru nak turun ke? Kita orang dah habis makan dah." Ujar Jin sunbae yang sedang menonton televisyen bersama bangtan dan blackheart.

Aku dan Taehyung juga turut melabuhkan punggung di atas sofa.

"Dah macam penggantin baru dah aku tengok korang ni." Lisa mengusikku.

Haish betina ni.

"Biar lah dia orang. Kau jealous lah tu kan sebab tak ada siapa nak dengan kau? Memang padan pun. Muka engko dah la macam muka jamban tak siap!" Jungkook mencelah.

Wow, sungguh deep ayat yang dilemparkan itu.

Aku tengok muka Lisa dah merah dah tahan marah. Aku dapat rasakan yang Lisa sedang menyumpah seranah Jungkook dalam hatinya.

Dia melempar pandangan 'middle finger up f u pay me' kepada Jungkook.

"Kau ni macam tak demam je aku tengok." Soal Jisoo kepada Taehyung.

"Memang lah dah tak demam. Dia dah dapat ubat kiss daripada Yoonmi tu yang dia acah-acah dah sihat tu." Lagi sekali, Jungkook menyampuk.

Aku tengok dorang semua sedang tersenyum macam kerang wangi.

Apahal do Jungkook harini? Terlebih makan sayur ni.

"Dah pukul 11 malam dah ni, kitaorang balik dulu lah eh?" Dengan sopannya Jennie meminta diri.

"Baliklah takda sapa kesah." Balas Jungkook selamba.

Aku dan squad blackheart aku pandang Jungkook dengan tajam setajam pedang yg dihiris.

"Maaf la dia tak dapat tengok cerita Oggy and the cockroaches harini sebab tu dia jadi mcm ni." Namjoon sunbae menarik rambut Jungkook.

Sah budak kecik.

"Tae esok datang sekolah tak ni?" Soalku.

"Ofcourse la datang. Buat apa duk lama kat rumah sorang sorang nanti rindu Yoon." Balasnya. Gedik.

"Dah dah kitaorang balik dulu eh? Terima kasih sebab dinner tadi sedap ngat." Jisoo melemparkan senyuman.

"Baliklah. Hati-hati." Ujar bangtan.

**********

To Be Continue 💕✨

diary -kthWhere stories live. Discover now