Hvad hvis den eneste måde han kunne overleve var ved at være en koldblodig dræber uden følelser.
"Josh. Du drømmer igen" sagde Nicholas og rystede lidt liv i ham. Joseph kiggede op fra bordet og sukkede. Han var træt og lukkede sine øjne igen, forestillede mig Nicholas ikke var der.
"Stop det Josh. Kom. Vi skal ha noget mad"
"Nej..." Joseph stemme var lav og han rystede på hovedet. Han ville ikke med, kunne ikke lide tanken om hvad han mente med mad.
"Joseph!" Nicholas hævede stemmen og greb hans arm så det gav et chok i ham. Joseph anstrengte sig for ikke at virke skræmt.
"Okey, Okey" Sagde han og rejste sig op og fulgte med Nicholas ud i hans bil.
Nicholas kørte dem ud til en natklub og parkerede udenfor. Joseph steg ud af bilen og kiggede rundt på parkeringspladsen. Den var mennesketomt og der var masser af larm inde fra natklubben.
"Kom. Lad os finde nogle piger" Nicholas smilede glubsk og trak ham med ind i natklubben. Folk dansede og sang, mens der kørte høj musik i baggrunden. To piger sad alene over i et hjørne af natklubben. Den en af dem havde rødt krøllet hår mens den anden havde langt brunt glattet hår. Hende den rødhåret så nu rigtig sød ud med krøllerne der omfavnede hendes ansigt.
"lad os tage de to tøser over i hjørnet" Joseph pegede på pigerne han stirrede på. Joseph kiggede på Nicholas.
"Godt valg Joseph. Vælg en så tager jeg den anden" Nicholas smilede og blinkede til ham.
"Jeg tager rødtoppen" sukkede Joseph og prøvede at få det bedste ud af Nicholas valg. Han havde jo ikke lyst til at dræbe dem. Joseph smilede da de gik over til pigerne og han begyndte at kunne mærke blodtørsten, hører blodet i deres krop.
"Hey. Hvorfor sidder i her helt alene?" spurgte Joseph og smilede distræt så de ikke så hans tænder.
"Hey, vores dates droppede os" sagde den blonde og smiler til ham.
"Vil i med ud?" spurgte Nicholas. Pigerne nikker og rejser sig for at følge efter os ud.
"Det er også alt for varmt herinde" siger den rødhårede og tog min hånd, Joseph fulgte hende ud efterfulgt af Nicholas og den anden tøs.
Udenfor natklubben tog Joseph hans 'aftensmad' med væk fra Nicholas. Han ville ikke dræbe hende bare have en lille smagsprøve og så kunne hun leve videre.
"Hvad hedder du?" spurgte hun og smilede stort. De satte sig i græsset i parken under en stjernefuld himmel.
"Joseph. Dig?"
"Ivy"
"Smukt navn til en smuk pige"
"Tak. Hvor er du sød"
"Bor du tæt på?" spurgte Joseph nysgerrigt.
"Ja. Nogle få gader væk"
"Fedt. Skal vi tage over til dig senere så?"
"Okey. Kommer dig og din ven ofte på natklubben?"
"Øhh... af og til" sagde Joseph og prøvede at vinde sin selvtillid tilbage.
"Skal vi tage over til mig nu?" spurgte hun og kyssede ham på kinden. Han stivnede og kunne mærke hvor ondt det gjorde. Tilhørte hans hjerte ikke Mary? Han rejste sig og gav hende hånden og hev hende på benene. De gik hånd i hånd ned at de mørke gader til hun trækker ham ind i et lejlighedskompleks hvor hun låste dem ind i en lejlighed.
Så snart døren var lukket bag hende efter vi var kommet ind i hendes lille lejlighed greb han fat i hendes håndled og skubbede hende op af døren. Han begyndte at kysse hende og nappede hendes læber. Hans ene hånd greb fat i hendes hår og trak i det hun prøvede at kæmpe sig fri. Bad ham lade hende være. Men for sent, hans tænder begravede sig i hendes hals. Det gik op for han hvad han havde gang i. Hun skulle aldrig have stolet på ham. Det var forfærdeligt. Men det smagte så godt. Han bakkede væk fra hende og hun kiggede frygtsomt på ham mens hun holdt hendes jakke om mod såret i hendes hals. Han blev nødt til at hjælpe hende og huskede hvordan Nicholas havde gjort mod ham.
"Jeg er virkelig ked af det Ivy" sagde han, ville virkelig gerne hjælpe hende.
"Hvad er du?" spurgte hun og kiggede på ham med skræmte øjne. Han tog en hurtig beslutning og bed sig selv i armen og gik forsigtigt hen mod hende.
"Jeg er vampyr. Jeg kan redde dig hvis jeg også gør dig til vampyr" sagde han prøvende. Han kunne se hendes jakke blive gennemvædet af alt blodet. Hun nikker langsomt.
"Drik mit blod og så lover jeg alt bliver godt igen" hun greb prøvende min hånd stak sin tunge ud og smagte blodet inden hun begyndte at lappe det i sig uden tøven. Hun havde mistet meget blod.
Senere samme nat.
Ivy var faldet i en dyb søvn og Joseph havde båret hende ud i en taxi hvorefter de var kørt hjem til Nicholas. Han sad inde i køkkenet og bladrede i en avis da han får øje på dem. Kunne se deres blodige tøj og såret i Joseph arm.
"Joseph hvad helvede har du lavet?"
"Jeg kunne ikke dræbe hende..." Nicholas kunne ikke bære at se ham så trist og kunne ikke nænne at skælde ham ud. Han smilede til Joseph og kom hen til ham og tog Ivy i hans arme.
"Det er okay. Jeg lægger hende op ovenpå. Så kan vi snakke bagefter, okay?" spurgte han og Joseph nikkede bare og gik ud på badeværelset.
KAMU SEDANG MEMBACA
Joseph Bane
Cerita PendekJoseph Bane... baare en almindelig dreng indtil han en dag ender på hospitalet og møder Nicholas og et nyt liv begynder.