Ja sa inget utan gick bara efter henne till dörren. Ellen knackade på dörren och den öppnades och 2 personer med stora leenden stod där framför oss.
- välkommen, jag heter Karin och detta är Peter, sa hon me de där fåniga leendet. Hon sträckte fram handen för att hälsa men jag bara tittade på den och sedan på henne.
- ja men kom in, känn dig som hemma, sa hon till slut och jag klev in.
- Oliver! Ropade hon.
Ner för trapporna kom en lång kille med mörk brunt hår och likaså hade han blåa ögon. Han studerade mig från topp till tå och likaså gjorde jag.
- Detta är Oliver, sa Karin
- tja, sa " oliver"
Ja sa inget bara kolla runt som om jag inte brydde mig, för de va precis de ja gjorde, jag brydde mig inte.
- du kan väl ta Rebeccas väskor, Karin
Han hick fram för att ta dom men jag tog dom själv, innan han tog dom.
- ja.. Men du kan väl vissa Rebecca hennes rum, sa Karin.
Han kolla på mig och gjorde en gest med huvudet att vi skulle upp för trappan. Jag gick efter han, upp för den långa jobbiga trappan. När vi kom upp öppnade han en dörr. Inne i rummet luktade de en blandning mellan svett och kil parfym. Det stod en dubbel säng mitt i rummet och en tv, skrivbord.. Ja ett helt kil rum typ.
- de här e mitt rum, sa han och kollade ner på mig.
Han stängde rummet och öppnade en dörr precis bredvid hans rum. Där fanns de en stor dubbel säng och ett stort fönster, mittemot sängen fanns en dörr som jak kollade och de va en stor garderob och bredvid sängen fanns ytligare en dörr som va ett badrum. Sist men inte minst en balkong.
- ja här är ditt rum och om du behöver nåt är det bara att knacka på hos mig, sa han med ett falskt leende. Han gick ut ur rummet och stängde efter sig. Jag packade upp mina saker för att sedan borsta tänderna, ta på mig pyjamas som bara var ett simpelt vitt linne och mina trosor. Ja la mig sängen scrollade igenom Instagram innan jag somna.Första kapitlet. Vad tyckte ni? Skriv gärna i kommentarerna // Emma
VOUS LISEZ
Äkta eller inte?
Roman pour AdolescentsJa satte mig i fram sättet och soc tanten startade bilden och börja köra. Vi kom fram till ett stort vitt hus, eller aa de liknade mer ett slott. Ja klev ur den mörk blåa bmw:n och studerade huset. - kommer du, sa Ellen som soc tanten nu hette, hur...