"Min! Min!! Bangun lah sayang! Min!!!"
Jerit omma Han Min dari luar biliknya.
"Nae,omma... Min dah bangun lah..."
Jawab Min gagah walaupun hakikatnya dia sedang mamai.
20 minit kemudian..
"Min!!!! Bangun!!! Cepat lah.. Nak pergi sekolah ke tak niiiii??!!!!!"
Min tersentak dgn jeritan ommanya. Bingkas dia bgn dari katilnya dan mencapai tuala di belakang pintu biliknya lalu masuk ke dalam bilik mandi.
-skip-
"Cik Han Min."
Min tersentak lantas berpaling.
"Nae.."
"Mmmm.. Cik Han Min tak nak mkn dulu ke?"
"Takpe lah.. Lagipun, Min dah lambat ni.. Apa pun, gomawo.."
Jawab Min lalu menghadiahkan Puan Hyun a.k.a pembantu rumahnya senyuman yg dpt memukau.😂
-di sekolah-
Seoul International High School"Mmmm.. Min.."
"Hmmm.. Nae, appa.. Wae?"
"Appa nk bagitau Min yg esok, appa and omma akan berlepas ke Malaysia. So, Min kena tinggal dgn heolmonni.. Okay?"
"Tapi, appa.. Min boleh duduk rumah sendiri lah.. Appa tak payah lah susahkan heolmonni.."
"Aniya, Min.. Kamu mesti duduk dgn heolmonni.."
"Tapi appa,"
"Ani.. Full stop.. Dah lah.. Min cpt masuk sekolah nnti lambat, kena denda pulak.. Annyeong.."
Min hanya mengeluh lemah dan akur dengan keputusan appanya. Dia pun terus keluar dari perut kereta dan melangkah masuk ke dalam sekolahnya.
++++
Readers POV
-dalam kelas-
"Min!"
Aku tersentak. Aku sudah siap sedia dgn buku ditangan dan ingin memukul org yg telah menerjah aku. Namun, hasrat aku terbantut apabila aku terlihat......
Park Jimin
Yaa.. Park Jimin yang menerjah aku.
Macam mane la aku nk pukul Jimin? Kawan baik aku kot..."Apa kau nak haa?"
"Aku nak....."
"Nak apa?!"
"Nak hati kau"
"Gilerrr... Sah kau giler Park Jimin..."
Jimin tersenyum sinis.
"Tak kesah lah kau nk ckp aku ape pon.. Gile ke ape ke.. Yg penting aku serius nk hati kau.."
Pang!
"Kim Han Min!!"
-tbc-
Mcm mane readers? Okay tak ff author ni? Comment tau jgn x comment.. And jgn lupa VOTE.. Yg dah vote thanks a lot...
YOU ARE READING
Fall In Love With My Bff
FanfictionAku, Kim Han Min. Aku hidup tanpa omma dan appa. Bukan sebab diorang meninggal okay.. Sebab diorang pergi overseas... So, terpaksalah aku duduk ngan heolmoni aku.. Bila omma and appa aku balik, ................................ . . . . . . . "What...