part 3

62 12 0
                                    

Skip
Di dalam rumah

"okey,semua bilik di sini ada 15 bilik.bilik yang satu tu berkunci.okey,masuk jelah bilik mana-mana yang korang suka",kata azmer.syafira  terasa seperti ada seseorang yang sedang mengekorinya.syafira pandang ke belakang.dia ternampak seorang gadis yang melihatnya di sebalik pintu.muka budak itu berdarah-darah.ada torehan pada mukanya.budak itu menangis-nangis air mata darah.bajunya berwarna putih dan ada kesan warna merah."tolong....",kata gadis itu sambil mendekati syafira.taufiq hairan melihat syafira seperti ketakutan sambil memandang ke arah pintu"sewel ke apa budak ni",getus hati taufiq."tolong...tolong!",kata gadis itu lalu berlari ke arah syafira dengan  pantasnya"AAAAAAAAAAA!!!!!",jerit syafira bagaikan orang gila."woi,kau ni dah kenapa?",kata taufiq cemas.orang yang duduk dalam bilik semuanya keluar melihat apa yang jadi.""kenapa ni?",soal azmer dan citra"apa dah jadi ni?",soal azrul"kenapa bising ni",soal melly"korang aku takutlah nak tinggal di sini",kata syafira dalam nada ketakutan"hish ingatkan apa.tak senang aku nak pergi ke tandas",kata melly lalu pergi ke tandas semula."aku nampak hantu lah...",kata syafira"hish,irah dia takkan kacau kita lah",kata mimi"betul tu lagipun mana ada hantu kalau pagi-pagi ni",kata iman"betul juga",kata syafira sambil memegan tengkuknya.tapi dia yakin bahawa dia nampak budak tadi.tapi dia hanya mendiam dan terus masuk ke dalam bilik nya.bagi taufiq ada kemungkinan betul apa yang syafira cakap.lalu taufiq masuk ke dalam biliknya.

Skip
di bilik syafira

syafira duduk di tilamnya.dia ternampak sekeping gambar di birai katilnya.syafira melihat gambar itu.dia terkejut melihat gambar itu.mukanya sama dengan budak yang berada di dalam gambar tersebut.baju budak tersebut berwarna putih.
tiba-tiba syafira terdengar bunyi air di dalam bilik airnya.syafira diam sejenak.'aku tak masuk pun lagi dalam bilik air tu'getus hati syafira lalu memandang pintu bilik air itu.perlahan-lahan pintu itu terbuka dan menampakkan seorang gadis yang dilihatnya ketika di bawah tadi"AAAAAAAA!!!!!!!!",jerit syafira lalu merempuh pintu bilik dan keluar.

PUMH!!!!!!(pintu bilik di rempuh oleh syafira)

syafira duduk di bawah dengan kawan-kawannya yang lain di dapur"kau ni dah kenapa.tak ke pintu itu tercabut naya kita",kata akmal."kak,okey ke macam baru nampak hantu je",kata syafi.syafira tediam."haah,"kata syafira lalu diam"irah jangan cakap macam-macam aku takut ni",kata shazanah"aku kan ada.di depan bilik kau kan",kata taufiq"eh,ye kan.kalau saya takut saya panggil awak tau",kata shazanah.semua orang memandang pelik dekat taufiq dan shazanah kecuali syafira sebab malas mahu tengok"tolong jangan bersweet-sweet di sini boleh tak",kata syafira.semua memandang syafira termasuk shazanah.hati shazanah sedikit terguris dengan kata-kata syafira.syafira sedar bahawa dia terlepas cakap."err...bukan itu maksud saya.shazanah jangan terasa",kalut syafira."it's okey",kata shazanah.hati shazanah rasa lega sebab risau kalau bestfriend dia bencikan dia."aku akan bunuh kau lili...",satu bisikan hinggap di telinga.syafira memandang ke arah tangga.terkejut syafira bila melihat seorang wanita berkulit gelap matanya merah,mulut wanita itu terkoyak lidahnya terkeluar,mata kirinya terkeluar.syafira memandang ke arah kawan-kawannya'takkan dorang tak nampak?'getus hati syafira lalu melihat lagi ke arah tangga.masih ada.makluk itu sedar bahawa syafira boleh melihatnya.makluk itu melihat syafira dengan wajah yang mengerikan.taufiq hairan melihat syafira seperti ketakutan sambil melihat ke arah tangga."firah,makan",kata taufiq sambil memegang tangan syafira.syafira memandang taufiq dan terus matanya melihat tangan taufiq yang masih memegang tangannya.syafira menarik tangan dari gengaman taufiq.taufiq hanya diam bila melihat perbuataan syafira.taufiq termenung."taufiq,makan",kata syafira.lalu taufiq pun makan."korang nanti malam kita berkumpul di ruang tamu tau",kata azmer"Baik!!!",kata mereka semua lalu buat hal masing-masing.syafira duduk di ruang tamu.taufiq duduk di sebelah syafira.syafira hanya diam."firah,kau marah aku ke?",soal taufiq"buat apa aku nak marah kau?",soal syafira keningnya di naik kan ke atas"mana tahu",kata taufiq"takde makna aku nak marah kau la",kata syafira"ohh...",kata taufiq... .

misteri rumah lamaWhere stories live. Discover now