Katk!!!katk!!!katk!!!
'bunyi apa tu?bisingnya'getus hati syafira"eh,aku tertidur ke tadi?",tanya syafira pada dirinya sendiri.suasana di situ amat sunyi."Taufiq!!iman!!melly!!akmal!!shazanah!!mana korang!kenapa tinggalkan aku sorang-sorang",jerit syafira
Katk!!!katk!!!katk!!!
"bunyi apa tu?",soal syafira pada di sendiri.tiba-tiba rumah itu menjadi gelap.syafira mula takut.syafira memandang sekeliling.syafira terdengar bunyi seperti orang mengheret seseorang.syafira menutup mata kerana ketakutan.bila sahaja syafira buka mata dia ternampak seorang makhluk sedang merangkak,mukanya terbalik ke belakang.mukanya amat mengerikan.makhluk itu merangkak dengan lajunya menghampiri syafira.syafira cuak.syafira makin lama undur ke belakang.dan tiba-tiba...syafira terasa macam ada benda di belakangnya.bila syafira toleh...mau tercabut jantungnya kerana benda itu ialah makhluk tadi yang merangkak tapi ini lain lagi sebab ia melekat di dinding sambil memandang syafira.apalagi syafira lari pecut naik ke atas kerana takut.tapi,kakinya terhenti di depan pintu yang berkunci.dia terdengar bunyi seperti seorang gadis menangis di dalam bilik itu...
Katk!!!katk!!!katk!!!
pintu itu seperti di tolak dari dalam.'takkan ada orang kot di dalam bilik tu'getus hati syafira
Katk!!!katk!!!katk!!!!
Tiba-tiba pintu itu terbuka.kelihatan seperti seorang gadis sedang menangis di dalam bilik itu sambil melihat ke arah syafira."isk..isk...tolong saya...isk...tolong...saya kesunyian...tolong",kata gadis itu mukanya seperti syafira'takkan itu aku'getus hati syafira."siapa nama kau?",soal syafira dengan beraninya."isk...li...",kata-kata gadis itu terhenti"hah!",kata syafira yang tersedar dari mimpinya itu.banyak peluh membasahi seluruh badannya.syafira memandang ke arah orang yang berada di sebelahnya"puas tidur.sedap sangat ke tidur dekat badan aku ni?",soal taufiq sambil tersengih nakal."eeee...geli.kau ingat sedap sangat ke tidur dekat badan kau tu",kata syafira lalu mencubit lengan taufiq"aduh...sakitlah",kata taufiq lalu membuat muka kesian."sejak bila pula kau mengada-ngada ni.kau demam eh",kata syafira lalu meletakkan tangannya pada kepala taufiq.'aik,pelik betul mula-mula okey lepas itu panas gila'getus hati syafira."kau okey ke?",soal syafira cemas lalu melihat muka taufiq tapi taufiq memegang mukanya."kau ni dah kenapa tutup muka bagai.",kata syafira hairan.syafira tersedar bahawa telinga taufiq merah.senyuman lebar terlakar di bibir syafira."alolololo...comelnya dia.malu rupanya...heheh",kata syafira sambil mengusap kepala taufiq"mana ada aku malu.eleh kau ingat kau sorang je ke yang pernah pegang dahi aku.si zulaikha pun pernahlah",nafi taufiq sambil melihat wajah syafira.senyuman syafira mati.taufiq sedar akan itu."taufiq!situ pula kau kan.hish,susah betullah nak cari kau ni.boleh pulak kau dating dengan syafira dah cepat pergi mandi",kata azmer"yelah,aku pergi lah ni",kata taufiq lalu pergi ke dalam bilik nya dan mandi manakala syafira masuk ke dalam biliknya dan mandi.sesudah mandi syafira pun mengenakan baju tidurnya hello kitty yg berwarna pink,seluar tresut(heheh...sorry tak pandai eja)dan tudung biasa berwarna pink.selepas syafira siap memakai bajunya dia pun bergegas menunaikan solat magrib.seusai menunaikan solat magrib syafira pun duduk di atas tilamnya.
Kreek...(bunyi pintu)
Syafira melihat ke arah pintu.shazanah tersenyum sambil memandang syafira.syafira membalasnya dengan senyuman."aik,senyum je ke.tak pelawa masuk",kata shazanah"masuklah",kata syafira.shazanah duduk di sebelah syafira."irah,irah jangan terasa tau pasal dekat dapur tadi.shaza dengan taufiq bukan ada apa-apa hubungan kami hanya kawan.jangan salah sangka.aku yang cadang dekat taufiq untuk jeleskan kau.heheh...sorry ye.aku saja je nak usik kau",kata shazanah"emm...takpe kitakan kawan.aku ingat kau lupa siapa aku suka.rupanya tidak patutlah sengaja bersweet-sweet gitu rupanya ada plan",kata syafira lalu memeluk shazanah."woi,tak payahlah nak buat drama.cepatlah turun semua tengah tunggu tu di bawah",kata taufiq"eee...kacaulah seorang ni.nak manja dengan kawan pun tak boleh ke",kata syafira"tak boleh.dengan aku baru boleh",kata taufiq sambil tersenyum gatal."sejak bila dia gatal eh?",soal syafira perlahan tapi masih boleh di dengari oleh taufiq."aku tak gatallah.aku main-main je kot",kata taufiq"dah jom turun nanti abang kau marah.tak pasal-pasal kita kena leter",bebel shazanah.lalu mereka bertiga pun turun.
Skip
Di ruang tamu"hah,datang pun dorang",kata akmal dan azrul.azmer menyuruh mereka semua duduk dalam bulatan.taufiq duduk disebelah syafira....
Tok!tok!tok!
Mereka memandang ke arah pintu."biar saya yang buka",kata mimi lalu membuka pintu tersebut dan..."hai!!!ada taufiq tak?",soal zulaikha."ad...",belum sempat lagi dia menjawap zulaikha sudah masuk terlebih dahulu.lalu mimi pun menutup pintu dan terus duduk di tempat asalnya'aku telan juga dia ni.tak sopan betul.sudahlah gatal!'getus hati mimi geram.zulaikha berlari mendapatkan taufiq."taufiq~~~",panggil zulaikha sambil berlari ke arah taufiq.meremang bulu taufiq apabila namanya di panggil oleh zulaikha."ehh!stop!sini tempat bercuti suka ria bukan tempat kau menggatal",kata syafira sambil berdiri di hadapan taufiq untuk menghalang zulaikha daripada mendekati taufiq."hish,taufiq tengok dia ni",rungut zulaikha gedik"tak payah lah kau nak mengedik sangat.tolong jaga adap di sini.kalau tak nak di persilakan keluar",kata syafira selamba.zulaikha hentak kakinya di lantai seperti budak kecik merajuk.semua orang tersenyum memandang syafira kerana dorang hafal perangai dia bila zulaikha mengedik dekat taufiq dia juga yang halang."dah duduk dalam bulatan",kata azmer lalu syafira pun duduk di sebelah taufiq.manakala zulaikha merungut dan terus duduk di sebelah syafi.'apa kata aku usik si syafi.macam best je nak usik dia ni'-getus hati zulaikha tapi zulaikha terasa seperti seseorang memandangnya.dia menoleh ke arah itu.gulp!syafira memandangnya dengan tajam seperti boleh menembus ke dalam otak jadi zulaikha apa lagi dia membatalkan niatnya kerana takut jadi arwah sebab si syafira jangan kalau dia mengamuk bukan calang-calang dinding dia tumbuk pun dah retak teruk sebab dia ada tali pinggang hitam dekat taekwando(sorry...kalau salah eja)."okey,semua aku tutup lampu dulu",kata azmer terus menutupkan lampu"AAAAAAAAA!!!!gelaplah!",kata zulaikha lalu azmer pun pasang lampu suluh.barulah suasana menjadi terang."okey semua.aku mula-mula bercerita.tapi bila aku habis cerita aku pasing lampu suluh tau",kata azmer... .
YOU ARE READING
misteri rumah lama
Misterio / Suspensocerita ini mengisahkan 14 sekawan bercuti di sebuah rumah mewah yang mempunyai kisah silam yang amat pahit.harap korang suka baca. watak: ~shafira ~melly' ~shazanah' ~citra' ~alisya ~mimi ~aliyah ~taufiq ~iman ~imran ~akmal ~azrul' ~shafi' ~azmir