*The Truth
Wad ICU itu dipandang risau.Kelihatan kesemua ahli exo berada disitu."Hyung..Baek takut!"kata baekhyun sambil tangannya mengeggam erat tangan xiumin."It's okay..chen kuat dia akan okay"balas xiumin cuba meredakan kerisauan baek walaupun dirinya sendiri takut kehilangan chen.Tiba2 bahunya disentuh dari belakang.Xiumin segera menoleh."Hyung!Suho minta maaf!suho banyak buat slah kat korg terutamanya chen!"balas suho.Air matanya mengalir.Dia jatuh terduduk."Suho..kau tak bole mcm ni..chen mesti marah klau ko buat ni suma..dia tak ske org menangis sbb dia kan?"pujuk xiumin sambil tangannya mengusap lembut belakang suho."Aku bersalah hyung.."kata suho lalu merentap kasar rambutnya.Kejadian digedung yg membuka 1001 kebenaran itu tadi diputar kembali diingatan suho.
****
"Tinggalkan chen.."badan chen sudah dipenuhi darah.Badannya mulai lemah dng tamparan,sepakan,tumbukan dan peluru yg tepat pada dadanya tambahan pula dng penyakit yg dirasainya."Chen..bertahan!"baek sudah tidak keruan.Ingin shj dia mengangkat chen keluar dari gedung itu.Tetapi pasti nyawa mereka berempat bakal melayang."Pergi.."kata chen lemah,dia tak mahu nyawa kawan2nya menjdi mangsa."Chen..kau akan oke!Hyung janji"kata xiumin."Korg ni tak payah sedih2 biar aku hantar tiga2 pergi alam sana ehh.."kata jin sinis,Pistolnya sekali lagi diangkat utk melepaskan tembakan."Pergi hyung!"jerit chen."Aniya!Biar..kita mati sama2"kata xiumin.Air matanya sekali lagi mengalir.
Bukk!Pintu gedung itu ditendang dari luar dan kelihatan suho berada dimuka pintu dng muka yg bengis ^^"Takde sape akan mati!"kata suho.Pandangannya tajam kearah Jin."Woah!leader sudaa sampai!"kata jin sinis."Lepaskan dorg!""Tak semudah itu!""Of coz aku bole mudahkan!Polis!"kata suho.
Tiba2 seluruh gedung itu kelilingi oleh polis."Letakkan senjata anda kebawah!"kata slh seorg polis.Walau apapun,jin terpaksa menurut lalu kesemua member bts juga ditahan polis."Pabo Exo!"jerit jin sebelum dimasukkan kekereta polis."Terima kasih kerana memberi kerjasama."kata polis itu lalu turut beredar."Chen!"kesemua member exo mengelilingi chen yg terbaring lemah."Chen!Mianhe.."kata suho."Hyung..percayakan chen?"kata chen lemah."Naeun dah ceritakan segalanya"lalu suho memandang naeun yg tersenyum dibalik pintu gedung itu."Thanks sebab percayakan chen.."kata chen lemah dan tiba2 segalanya bagi chen gelap."Chen!""Chen wake up!""Chen!jng tinggalkan hyung!"
****
Tut Tut Tut.
Kini hanya bunyi mesin shj kedengaran.Semua ahli exo sibuk memikirkan keadaan chen yg cedera parah itu.
Tiba2 pintu wad terbuka dari dalam.Seorg doctor keluar."Sape ahli keluarga pesakit?"soal doc. itu."Kami!"jawab exo serentak."Bole sy berjumpa dng salah seorg dari kamu?ada sesuatu yg sy hendak beritahu""Biar hyung pergi"kata xiumin lalu mengikut langkah doc.itu "Nurse..bole kami melawat pesakit?"soal baek kpd seorg nurse yg hendak keluar dari wad itu."Hmm..bole,tapi pesakit masih koma""Takpe,gumawo"kata baek.
*****
"Duduk"Xiumin hanya menurut."Kamu tahu keadaan pesakit kan?"soal doc. itu"Maksud doc.?"soal xiumin,kurg fhm."Pesakit disahkan menghidap kanser paru2 tahap 4 beberapa bulan yg lalu."kata doc."Tapi..chen tak pernah beritahu saya!"kata xiumin terkejut,selama ini chen ok shj?"Tambahan pula dng peluru yg tepat terkena paru2nya mengakibatkan,hanya 50/50 shj peratus utk pesakit terus hidup."kata doc. itu."Doctor masih bole selamatkan dia kan!""seperti yg saya cakap hanya 50/50 peratus shj."Aku terkedu.Chen!kenapa kau tak pernah cerita kat kitaorg?!
*****
"Chen mianhe.."kata suho.Tangannya erat menggengam tangan chen.Bersalahnya dia pada chen sungguh besar!Dia ingin segera menebusnya."Hyung..mianhe sehun jahat!sehun tak percaya kat hyung!Hun betul2 menyesal"kata sehun.Wajah chen yg penuh luka itu dipandang sayu.Klik(pintu wad terbuka)"Hyung!doc. cakap ape?"soal lay kepada xiumin yg baru masuk."Hanya ada 50/50 peratus sahaja utk chen hidup!"kata xiumin.Air matanya mengalir.Dia sejujurnya sungguh takut kehilangan chen sekali lagi!"Dan..chen menghidap kanser paru2 tahap 4"tambah xiumin lagi.Semua ahli exo terkejut.Suho terduduk saat menerima berita itu.Mengapa!dia sungguh kejam?!"Chen!pabo!asal kau sanggup tanggung semua ni sendiri?!"tangis baek."Chen mianhe..Kalau masa bole diundur hyung janji akan siasat semua tu dulu!"kata suho.Sekali lagi dia telah melakukan kesilapan yg besar pada chen."Chen..Sedarlaa semua memerlukan kau"bisik dyo yg berada dibalik pintu dia tidak sanggup melihat keadaan chen yg amat menyedihkan."Chen jebal!"
*****
"Bilik pesakit nama Jongdae dimana ye?"soal seorg namja yg berjaket kulit hitam itu."Bilik 021,Encik terus shj"kata nurse tersebut."Gumawo.."kata lelaki itu,dibelakangnya terdapat 2org lagi lelaki seorg berkaca mata hitam,seorg lagi dng gaya casual."Aku harap dia okay.."kata lelaki yg berjaket kulit itu."Aku tak nak dia jadi macam kita.."kata lelaki yg bergaya casual pula.Manakala lelaki yg berkaca mata hitam sudah mengalirkan air mata."Kris?Luhan?Tao?"Pintu yg dibuka oleh lelaki yg berjaket kulit itu mengejutkan kesemua member exo."Chen okay?"soal luhan lalu merempuh masuk kedalam wad."Dia masih koma.."kata suho."Btw mcm mne korg bole tahu?"soal kai pelik."Sehun bagitahu.."balas mereka bertiga sambil mengelilingi katil chen."Chen wake up!""Yah-! bangun!kau tak rindu kitaorg kee?!""Chen-shi!""Keadaan dia masih sama sejak dimasukkan wad semalam"keluh Dyo.KrisHanTao hanya mengganguk.Terkejut mereka saat melihat keadaan chen."Mianhe..aku gagal jaga member kita dng baik,aku kejam,aku tak dengar apa yg dia nak cakap,dan lebihkan org luar.."kata suho.Dia betul2 sebersalah.Tambahan pula krishantao amat rapat dng chen."Gwenchana..perkara dah jadi"
*****
6 a.m
Tut~~~Tiba2 mesin itu menunjukkan nadi chen sudah berhenti.Semua member terkejut."Chen?""Doctor!!"jerit suho lalu terus berlari keluar wad untuk memanggil doctor..Tidak sampai beberapa minit suho dtg bersama seorg doc. dan nurse."Doc!tolong selamatkan chen!"kata dyo.Air matanya yg ditahan terus mengalir."Sy akan cuba yg terbaik."kata doc. itu."Semua pelawat mohon keluar dahulu."kata nurse itu."Jebal selamatkan chen.."rayu suho sebelum keluar diikuti member exo yg lain.
****
8.30 a.m
Suho setia menunggu dihadapan pintu wad itu sehingga doc. itu keluar."Macam mne dng chen?"soal suho."Maaf tapi pesakit.."suho jatuh terduduk.Air matanya mengalir laju.Kesemua member exo menunduk.Segala kenangan bersama chen diputar kembali.Chen jebal 'Dont Go' and lets be one forever!"Chen jebal!Dont Go!"
"Dont Go!"
#EndHuhu sorii kalau ending dia tak bestt!..Sorii kalau tak sad..dan thanks alwasy support ff ni!
YOU ARE READING
Don't Go (DONE)
RandomJong Dae Ft Exo Member Sad "Let Be One Forever" Sinopsis: "Kau dah hancurkan maruah exo!kau tak layak ada kat sini!!" Dalam kisah kehidupan seorang idol.Adakalanya terselit satu kisah sedih.Akibat salah faham daripada pelbagai pihak.Namun...