Chapter 2

203 19 1
                                    

*Believe*

"Chen apa semua ni?"
"Chen kau ni teruk!kau tak layak ada kat sini?!"
"Berambus kau chen!kau dah hancurkan maruah exo!"
"Kau ni layak digelar sampah!!"
"Blah lah kau!!"

Aku menunduk saat aku merasa mataku bakal mengeluarkan cecair hangat.

"Chen!"
Aku terjaga.Aku bermimpi rupanya,Tanganku diurut pada dada beberapa kali.Badanku basah akibat peluh daripada mimpi tadi.Mungkin.
"Nae?"
"Hyung masuk ehh?"Kata xiumin seraya memulas tombol pintu bilikku.Aku hanya membiarkan sambil memerhati melalui gerak mata sahaja.
"Ada apa?"
"Hyung nak tanya..pasal gambar ni"Kata xiumin lalu menyerahkan sekeping gambar.Gambar yg aku dapat dari En.Yoo semalm.
P/s:(Kpd new readers nk thu gmba apa bole bce Chap 1)
"Chen tak buat benda kotor ni kan?"Kata xiumin seraya merenung tepat kedalam anak mataku meminta kepastian.
"Yup!memang chen tak buat!tapi En.Yoo tak percaya apa yg Chen cakap..Hyung tolong lah chen.."Aku betul2 merayu.
"Hyung dah agak!Chen baik!Takpe hyung janji akan tlg chen!"Kata xiumin lantas memeluk badan kecilku.Aku tersenyum kecil.


                                                                             ****
"Suho..Sekarang kau percaya tak cakap kitaorg?Chen betul2 buat benda kotor tu!"Kata Jhope sambil matanya masih memandang suho.
"Tapi aku kenal chen!Dia tak buat benda tu..Aku betul2 Xpercaya!"Suho masih ragu2 dng pernyataan member bts itu tadi.
"Ikut hyung lah nak percaya or tak..lagipun semalam chen balik lambat kan?"Kata V sambil matanya masih melekat diskrin HenFonnya.
"A'ahh..kenapa?"
"Bukan apa semalam Jimin nampak  Chen masuk rumah sorg perempuan yg tinggal kat rumah hujung sekali tu.."Kata suga pula.
"Naeun?"Soal suho pula.
"Yup!Dia masuk rumah tu..klau tak percaya,Hyung tanyalah Naeun sendiri."Kata kookie yg baru datang sambil menatang sedulang air.Suho pula masih memikirkan pernyataan itu.Dia takut jika berlaku kesilapan pasti dia bakal kehilangan seorg lagi membernya.
"Kau pikirlah..Kitaorg tak paksa kau percaya..kitaorg just taknak kau jadi org Bodoh.Tak tahu perkembangan exo."Kata jin sambil tersenyum sinis tanpa pengetahuan suho.
****
'Aku nak kau berlakon..bila exo datang nanti!kalau berjaya aku bagi bagi kebahagian yg kau nak selama nih'-Rapmon
'Nae..Aku cuba yg terbaik!'-Naeun


                                                                               ****
"Chen aku nak dengar penjelasan dari kau sendiri!betul ke kau buat benda nih?"Soal suho.Matanya kemerahan akibat menahan marah.
"Tak!Chen tak pernah buat!Chen difitnah!"Aku masih ingin menegakkan keadilan yg benar.
"Kau jangan tipu aku lah Bodoh!"Suho memang sudah hilang sabar kerana kes ini tiba2 diviralkan.Pasti reputasi exo bakal menurun mendadak! 


Pang!!
Pipi chen kemerahan akibat ditampar suho yg sudah hilang kawalan.Member exo yg lain segera menenangkan suho.Aku?sekali lagi cuba menahan daripada empangan air mata ini daripada pecah!berkecai!
Aku memang tak buat benda keji tu!kenapa susah sangat org nak percaya?!

#ToBeCountinue

Don't Go (DONE)Where stories live. Discover now