Het was weer een nieuw jaar op Zweinstein. Harry was gezellig met Ron en Hermelien. Draco was met zijn meelopers Korzel en Kwast slechte spreuken aan het oefenen. Alles was normaal. Draco verveelde zich dood en ergerde zich heel erg aan zijn 'vrienden'. Draco besloot naar Harry te gaan. Draco liep naar Harry. 'Hallo Potter' zegt Draco sluw. Harry kijkt naar hem maar negeert hem. Draco houdt niet op. 'Durf je niets meer te zeggen?'. Harry negeert hem alweer. 'Je kan zeker alleen maar janken over je ouders, pfff nietsnutten waren dat, kijk naar mijn ouders.' Zei Draco. Dit was het lontje van Harry. Harry schreeuwt keihard naar Draco en zij maken ruzie. Totdat Draco zegt: 'weet je wat...', 'morgen, 5 uur, duel bij het Zwerkbal veld.'. Harry deed stoer en zei: 'klaar om te verliezen'. En dat was het einde van hun gesprek.
Hermelien en Ron zijn bij Harry. 'Ben je wel sterk genoeg?' Zegt Ron. 'Ja weet je het zeker?' Zegt Hermelien. Maar Harry bedenkt zich wat. 'Het kan helemaal niet!' Zegt hij. Hermelien en Ron kijken verbaasd. 'Op het Zwerkbalveld is er een wedstrijd!'. 'Huh, moet jij dan niet meedoen?'. Antwoord Ron. 'Alleen dan niet'. Zegt Harry terug. 'Ik ben zo terug.' Zegt Harry en rent weg. Hij rent naar Draco. 'Ey Malfoy'. Harry moest lachen om zijn eigen grapje omdat Draco dat altijd zegt. Draco draait zich om en Harry hoort Draco zachtjes 'pff Potter' mompelen. 'Duel gaat niet door, er is een Zwerkbalwedstrijd.'. Zei Harry. 'En?' Zegt Draco met een zucht. 'Ik heb gehoord dat er een kamer is...' Zegt Draco. '...Hij is verboden' vervolgt hij. 'En?' Is Harry's reactie nu. 'Daar kunnen we vechten.' Zegt Draco. 'En als je niet komt opdagen hé Potter...' En met die woorden loopt hij weg.
Harry ligt verslagen op bed. Wat moet hij nou? Hij vraagt Hermelien en Ron om hulp. 'Gewoon trainen' zegt Hermelien. Ze zwaait met haar staf en er komt een roos tevoorschijn. 'Gewoon even oefenen'. Zegt ze daarna. Harry is de hele dag aan het oefenen, oefenen en oefenen.
Het is de dag, de dag van het duel. Harry vind het zo spannend! Maar dat laat hij niet merken. Harry loopt naar de 'verboden kamer'. Hij ziet Draco er al staan. Draco gebaart Korzel en Kwast om weg te gaan. 'Zo Potter, klaar om te verliezen?' Draco zet een gemeen glimlachje op en loopt naar binnen. 'Kom je nog?'. Harry hoort hem en loopt naar binnen. Het gevecht gaat beginnen. De deur slaat dicht. De toverstaffen staan klaar. 'Depulso!' Roept Draco. Harry vliegt weg. 'Everte Statum!' Roep Harry terug. Draco valt tollend naar achteren. Dan roepen ze tegelijk: 'FLIPENDIO!'. De stralen raken elkaar en er komt een knal en een enorme lichtflits. Ze worden allebei wakker in het ziekenhuis van Zweinstein. Maar er is wat anders....
YOU ARE READING
Body Switch
FanfictionAlles was normaal op Zweinstein totdat Draco Harry uitdaagde voor een duel. Maar ze wisten niet wat voor geheimen deze kamer meedroeg....