Harry wordt wakker. Hij kijkt om zich heen. Maar er is iets heel vreemds. Hij ziet zichzelf naast zich? Hij schreeuwt. Maar huh? Hij klinkt niet als zichzelf. Hij klinkt als... DRACO? Harry kijkt naar zijn eigen lichaam. Zijn lichaam kijkt terug. Ze gillen allebei. De dokters lopen naar de jongens toe. Is het goed? Zij knikken allebei. 'We voelen ons prima.' Zegt Harry in Draco's lichaam. 'Ja inderdaad, we kunnen nu wel gaan.' Zegt Draco is Harry's lichaam. Ze knikken allebei onschuldig en hevig. 'Nou heren, dan mogen jullie gaan.' Zegt één van de dokters. Harry en Draco rennen naar de kamer waar het allemaal gebeurde. Maar hij is gesloten. Ze besluiten naar Perkamentus te gaan. Aangekomen bij zijn kantoor zegt Harry: 'Hallo meneer, ik Harry Potter, en Draco Malfidus hadden een gevecht in de kamer die nu afgesloten is...'. Draco antwoord daarop: 'Ja meneer, en nu zit ik in dit stinken... Ehhh... Zit ik in Harry's lichaam opgesloten en hij in mijn, ook al zeg ik het zelf, bloedmooie lichaam.'. Perkamentus kijkt op. 'Ahh...' Mompelt hij. 'Dat kan kloppen ja'. Harry en Draco wachten op het vervolg. 'Tja... De kamer was verboden omdat er een vloek op rust...' Zegt hij. Harry geeft Draco een dodelijke blik. Het was allemaal zijn idee. 'Ja....' Vervolgde Perkamentus. 'De vloek is niet zo erg...' Harry en Draco kregen een glimp op hun gezicht. 'Maar... Voordat hij weg gaat... Is er 1 jaar verstreken.' Zegt Perkamentus. 'M-maar meneer... Is er niet een andere oplossing?' Zegt Draco. 'Helaas niet.' Antwoord Perkamentus op zijn vraag. 'Maar de vloek wordt alleen nog erger als jullie het aan 4 of meer mensen vertellen.' Zegt Perkamentus. 'En... Wat is erger?' Zei Harry. 'Ik vertel het Korzel en Kwast.' Zei Draco. 'Nee!! Ik vertel het aan Ron en Hermelien!!' Zegt Harry daarop. Ze belanden snel in een ruzie. Perkamentus komt ertussen. 'Wat nou als jullie allebei 1 iemand in vertrouwen nemen.' 'M-maar wie moet ik dan kiezen?' Zegt Harry. 'Tja... Dat moet je zelf beslissen.' Reageerde Perkamentus daarop. 'Ik neem Korzel.' Zei Draco. 'Ik weet het echt niet...' Zegt Harry. 'Mijn beste vriend of beste vriendin? Onmogelijk!' Perkamentus gebaart dat Harry en Draco wegmoeten. Draco begint tegen Harry te praten: 'Je moet je wel als een echte Zwadderich gedragen! Want anders gaat mijn populariteit naar de... Je weet wel.' Harry zucht. 'Ik doe m'n best' Draco keek naar Harry, eigenlijk naar zichzelf. 'Dusss... Nu jij in mijn lichaam zit.... En als ik iets fout doe... Krijg ik geen straf... MAAR JIJ!!' Draco grijnst en rent keihard weg. 'Nee!! Wacht!! Ik wil geen straf!!' Harry denkt na. Wie moet hij nou kiezen? Ron of Hermelien?? Het is de lastigste beslissing ooit. Maar hij denkt aan Ron, toen hij hem een geheim had vertelt had hij dat aan zijn broer vertelt, en zijn broer aan zijn vrienden, en die vrienden aan hun vrienden, enzovoort. De hele school wist het! Dus hij denkt dat hij Hermelien gaat kiezen. Hij doet het want straks veranderd hij zijn gedachten nog.
Hij loopt naar Hermelien, zonder Ron! Hermelien kijkt neerbuigend naar hem. Oh ja!! Denkt Harry. Hij zit natuurlijk in Draco's lichaam!! 'Uhhh Hermelien, mag ik je even spreken?' Zegt Harry. 'Ga weg freak' zegt Hermelien. 'Nee!! Het is een geheim...' Zei Harry geheimzinnig. Hermelien raakte geïnteresseerd omdat haar grootste vijand haar zijn geheim ging vertellen. Dat wilde ze tegen ieeddereeeenn zeggen. 'Oke' antwoorde Hermelien zacht. 'Kom maar mee.' Zei Harry. Ze zaten in een hoekje. Harry legt alles uit. 'Maar tegen niemand zeggen!! Zelfs niet tegen Ron!' Zei Harry. 'Want dan zit ik nog een jaar extra in dit lichaam!' Vervolgde hij. Hermelien zei: 'waarom heb je mij in vertrouwen genomen, niet Ron?' Harry antwoordde daarop: 'Weet je nog van vorig jaar... Met dat geheim...' Hermelien begon te gniffelen. 'Ik snap het'
YOU ARE READING
Body Switch
FanfictionAlles was normaal op Zweinstein totdat Draco Harry uitdaagde voor een duel. Maar ze wisten niet wat voor geheimen deze kamer meedroeg....