Random

15 0 0
                                    

Tiba-tiba aku rasa nak menulis. Bukan nak buat novel, tapi rasa macam nak menulis. Not fully pasal kehidupan aku tapi menulis apa yang aku rasa, apa yang aku nampak, apa yang aku lalui, apa yang aku suka aku tulis ah. Membesar ni bukan satu benda yang seronok macam korang sangkakan. Macam- macam yang korang kena lalui, rasa, benda yang kau tak expect akan jadi memang akan jadi. Apa aku cakap ni? pape jelah. Dulu masa aku kecik-kecik, aku tak sabar nak besar, nak belajar macam abang kakak aku, nak jadi matang, nak nampak smart and cool haha bodohnya. Tapi bila aku dah besar, aku harap aku jadi kecik balik. Well, aku rasa semua orang macam tu kan? Budak sekarang pun aku tengok try hard nak nampak matured. Aku yang dah besar ni rasa macam noob pulak. Masa kau kecik, kau takkan pernah fikir pasal duit. Apa yang kau tahu, cuma mintak apa yang kau nampak and dalam sekelip mata mak bapak kau belikan je. Ada korang fikir susah macam mana diorang nak dapatkan duit tu? Ada korang fikir macam mana penat diorang nak dapatkan duit untuk puaskan kehendak korang? Bila dah besar, kau akan faham semua tu. Aku bukannya datang dari keluarga yang berada. Tak kata la aku ni miskin tapi dalam keluarga yang sederhana. Tak semua benda yang aku nak aku akan dapat. Kadang-kadang bila aku nak sesuatu tu, aku akan fikir berkali-kali samada benda tu perlu atau tak. Mak ayah aku bukannya kedekut pun. Kekadang tu aku mintak selalu je diorang bagi tapi tengok pada harga dan keperluan jugak. Tapi tahla. Aku pun tak faham apa yang aku nak sebenarnya dalam hidup akuu ni.

Dumb diaryWhere stories live. Discover now