Waktu sekolah, aku tak sabar nak habis spm and enjoy holiday sementara tunggu result. Tengok senior atas yang dah habis spm cam enjoy je ambik lesen pastu short vacay sana sini. Tak sabar nak cenggitu dengan member member. Hakikatnya, kau akan mereput, mereput dan mereput. Kenapa aku kata mereput? Sebab, sebelum kau ambik lesen, kau kena dengar ceramah yang sangat bosan dan menyedihkan. Kena datang kelas memandu pastu test jpj. Aku rasa test jpj la yang paling sakai. Kau sebenarnya boleh je bawak kereta/ motor. Tapi bila pegawai jpj tu dok usya hang jadi ketaq semacam. Lahaiiii. Time aku test kereta aku turn first kot! Gila hang tak ketaq. Dengan semua dok usya aku test litar lagi la rasa dup dap dup dap jantung aku. Alhamdulillah la sekali je aku test kereta, motor yang dua kali. Jpj tu kerek siot. Aku geram je dengan dia. Nasihat aku, elakkan dapat jpj perempuan. Percent nak lulus tu tipis kalau kau ni jenis kelam. Settle pasal lesen, kau akan mereput kalau kau tak kerja. Well, bagi yang berduit mak bapak kaya tu lain cerita la, mintak duit confirm dapat punya. Lepas tu boleh la joli sana sini then mintak lagi. Kisah pa, parents kaya en. Time kerja aku rasa mereput jugak. Nak nak kalau kau kerja as promoter. Lenguh kaki gila dok berdiri je. Kat tempat kerja confirm ada makcik or kakak kakak yang suka bawak mulut and kaki gossip sana sini. Nyampah den. Dok canang cerita sana sini mulut pun boleh tahan jugak masing masing. Paling nyampah dapat floor leader yang acah perfect dan berat sebelah. Tu memang jenis mintak penampo. Bila makcik makcik lain dok nyembang time dia ronda dia boleh lek lek tapi bila promoter cikai cam budak lepasan spm ni confirm kena lecture plus bahan dalam group ws. Nampak tak diorang salah gunakan application yang ada? Kerja ni best la jugak. Time paling best mesti la time dapat gaji hew hew. Paling aku sakit hati, sebelum dapat gaji dah berangan nak beli itu ini, tapi bila dah dapat...... 80% gaji aku tak sedar kemana. Tup tup dah sikit. Banyak habis kat makanan je. So my advice, engkorang plan dulu nak beli apa and manage your money well. Nak dapat result nanti baru quit kerja, kalau tak korang akan bosan. Serious. Okay aku patut tidur. Goodnight!
YOU ARE READING
Dumb diary
أدب المراهقينStory of my life kot. Not really. Entah semua cerita random mungkin. Cuma tulis apa yang aku rasa dan apa yang aku nak luah. Nama pun dumb diary dey