Mozart İle Aynı Kulvarda Olmak

8.9K 506 391
                                    

Chopin hakkında herkesin bildiği bir kaç şey vardır.

Polonyalı olduğu,piyanist ve besteci olduğu gibi basit bilgilerden bahsediyorum. Ama kimse bestelerini nasıl bir duygu yaşayarak yaptığından bahsetmemiştir.

Benim fikrim,Chopin'in Polonya'ya aşık olmasıydı. Bu cümle ile saçma gelebilir ama düşününce mantıklı gelecek.

Şöyle anlatayım,

Her bestecinin hayatında ellerinin arasından kayıp giden bir kadın olmuştur. Mozart'ı evlendiği kadın evde istemeyince,kış günü kapının önünde yatarak soğuktan ölmesi Mozart'ın suçu değildi. O sadece aşıktı. Sevdiği kadından ayrı kaldığı dönemlerde yazdığı eserlere bakabilirsiniz. Hepsi içinizi karartacak türdendir ki burada Mozart'tan bahsediyoruz.

Bana göre,klasik müzik tarihinde Paganini'den sonra gelen en kaçık adam. Zaten sonra meleklerin sesini duyduğunu zanneden adam geliyor,oraya sonra geçeceğim şu an konumuz bestecilerin aşk hayatı,akıl sağlığı değil.

Aslında ikisi de birbirini etkiler ama her neyse.

Sonuç olarak,her bestecinin hayatında ellerinden kayıp giden aşkları vardır. Chopin'in ellerinden kayıp giden şey ise,Polonya'ydı. O,kendini Paris'e sürgün etmişti. Piyanoyu,Polonya'ya tercih etmişti.

Komik gelebilir ama aslında değil. Varşova'da 8 yaşında verdiği konserden sonra Polonya'nın adını duyurması istediği için aşkından mahrum bırakılmış bir bestecinin mutlu olmasını bekleyemezsiniz zaten.

Gelmek istediğim yere gelemedim,konuyu bağlayamadım ama demek istediğim şey şuydu.

Bir bestecinin elinden en sevdiği şeyi alırsanız,o size en verimli halini gösterir. Bu yüzden besteciler ikiye ayrılırlar.

Hüzün ile kendini ifade edebilenler ve Hüzün ile kendini ifade edemeyenler.

Mutluluk gelip geçicidir. Bunu da aklınızdan çıkartmayın.

Şimdi neden bu kadar uzun uzun anlattığımı soracaksınız. İşte bu da bizim hikayemize denk geliyor.

Park Jimin.

Dünya üzerinde müzik yapmaktan daha çok sevdiğim tek şey.

Size söylemiştim,besteciler ikiye ayrılır. İşte ben ikinci gruptayım. Mozart ile aynı kulvarda olmak garip geliyor ama evet,aynı gruptayız.

Gurur duy benimle Daegu. En azından donarak ölmedim.

Tabii bunun sebebinin New York'ta ve Haziran ayının sonunda bulunmamız olması muhtemeldi.

***

5 ay önce

Evet çoğu öğrencinin nefret ettiği,konservatuarda okuyan öğrenciler için pekte bir fark yaratmayan o gündeyiz.

2. Dönem başlangıç günü.

Şurada ki yeşil saçlı,üstünde kahverengi kabanı ve kafasına taktığı artık pekte hoşuna gitmeyen siyah şapkası ile Seoul Devlet Konservatuarı'na doğru ilerleyen çocuğu görüyor musunuz?

Evet,o benim. Min Yoongi,konservatuarda ve muzik endüstrisinde bilinen ismiyle Suga.

Hayır,bu lanet ismi ben seçmedim. En yakın arkadaşınız Jung Hoseok ise ona kayıt başvurunuzu emanet etmemelisiniz. Tanıtım kısmına yazdığım Agust D'yi değiştirip Sugar Daddy yazması,benim sadece Daddy ve r harfini silebilecek kadar vaktimin olması ve görevlinin kağıdı elimden alıp çekip gitmesi ile oluşan felaketin sonucunda kötü bir jokey olarak atımı oldukça iyi bir şekilde kırbaçlamıştım.

Issues Of Composer ¦yoonmin¦Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin