10

42 5 14
                                    


Sedar tak sedar, dah setahun aku duduk korea dan 3 bulan aku bergelar sebagai tunang kepada Muhamad Aiman Danial. Haa.. Mesti hairan lelaki mana pula ni. Tu nama islam taehyung, aku sendiri yang pilih nama tu untuk dia . Aku pun selalu panggil dia danial ja sebab nama taehyung tu dengar macam aku panggil dia abang. Kalau nak panggil dia oppa memang tak ah.. Bukannya aku geli, tapi aku tak selesa.

"Sayang~"

Taehyung memanggil aku dari belakang dan terus duduk sebelah aku. Harini diorang dah nak graduate, alone lah aku lepasni.

Sis tabah.

"Apa yang awak fikirkan tu? Rindukan saya ehh?"

Aku penatlah asyik nak bersweet dan bagi ayat manis ni. Sebab sekarang ni aku rasa macam tertelan semut dan asyik terlupa tentang sesuatu. Tapi perkara yang wajib ingat memang aku tak lupa lah.

"Takdalah, awak ada dekat tepi saya sekarang ni macam mana nak rindu"

"Jadi kalau saya pergi depan tu, awak rindu sayalah? "

Taehyung bertanya seperti kanak-kanak riang yang berumur 3 tahun. Tak sedar ka diri tu dah tua. Ada hati nak rindu-rindu bagai. Kalau setahun tak jumpa mestilah rindu, ni baru berapa saat tak jumpa terus nak rindu. Aku hempuk juga muka dia ni kang.

"Danial please.. Saya cuma rasa pening ja ni. Awak pergilah tempat duduk awak tu."

Aku berkata sambil mengurut kepala aku. Aku rasa pening sedikit. Mungkin dengan suasana yang bising dalam dewan ni.

"Nak saya hantarkan awak balik? Saya boleh ja skip nama saya nanti."

Taehyung mula bercakap dengan cemas. Perangai tak pernah berubah dia ni. Aku hanya menggelengkan kepala dan taehyung diam memandang aku. Aku perhati ja muka dia ni muka dia kosong, dia tak senyum dan tak sedih. Susah nak terangkan macam mana muka dia sekarang ni.

"Kim taehyung"

Aku terdengar namanya dipanggil oleh pengacara majlis untuk mengambil sijil. Tapi aku lihat taehyung masih tak bergerak dan hanya memandang aku. Dekat 5 minit dah dia pandang aku tanpa sebarang riaksi muka, tapi aku abaikan sebab blushing.

"Kim taehyung! Diorang dah panggil awak. Pergilah"

Aku menyiku lengan taehyung sedikit dan akhirnya dia tersedar. Apa yang dia tenung muka aku lama sangat pun tak tahulah. Aku tahu mata aku cantik.

"Oh.. Sorry"

Taehyung terus bangun dan menuju ke arah pentas. Aku memerhati dia macam seorang ibu bangga melihat anaknya dah reti berjalan. Yelah.. Aku bangga ada tunang yang pandai. Walaupun perangai macam budak otak separuh, tapi dapat 3.90 pointer. Sapa tak banggakan?

Aku nampak dia berjalan sambil tersenyum riang menuju kearah ku semula. Isshh.. Nak ja aku cubit pipi dia. Tapi aku masih lagi jaga batas kami. Jadi aku hanya memberikan dia eyesmile.

"Bilalah saya nak dapat rasakan ciuman seorang perempuan yang saya sayang ni."

Aku memijak sedikit kaki nya tanda geram. Suka sangat cakap benda macam ni, tak sabar nak kahwin.

"Okk.. Lepasni awak graduate, biar saya yang cium awak sebab time tu kita dah kakwin."

Aku hanya menggelengkan kepala. Penat nak layan karenah dia ni.

Sedang aku bersembang dengan taehyung dan rakannya, aku terdengar satu nama yang aku patut takdengar.

"Jeon jungkook, long time no see. Tahulah dah bertunangkan. Jangan sombong sangat sampai taknak lepak dengan kitorang"

Different -J.J.K-Where stories live. Discover now