Enjoy :)
________________________
"Nurwafia amani! bangun solat subuh. teringin sangat ka nak merasa azab api neraka tu?"
Ehh ibu ni suka sangat buat ayat deep. Macamlah dia taktahu anak dia ni seorang yang solehah tak pernah skip solat. okey pernah skip tapi time zaman jahilliah tapi sekarang aku dah taubat. Huhuhu...
lepas saja aku solat, aku terus bersiap untuk pergi ke universiti. Aku saja nak pergi awal, sebab nak ambil masa sikit pergi library baca buku. tiga bulan lagi nak final exam dah. Makin stress la aku.
Dalam perjalanan aku nak masuk library, aku rasa ada orang mengekori aku dari belakang. Mula tu rasa seram la jugak sebab takda orang dekat kawasan ni. Tapi hari pun dah siangkan? buat apa nak takut. Jadi aku hiraukan dan terus masuk kedalam. Aku terus menuju ke rak buku dan mencari buku untuk dibaca.
"wafia.. "
Aku dengar orang panggil dari sebelah kiri dan aku terus menoleh. Aku nampak ada seseorang jejeka tampan berdiri di sebelah aku.
"Taehyung? awakbuat apa dekat sini?"
aku hairan kenapa dia ada dekat sini. Dah graduation pun masih nak datang sini, Orang lain yang belum graduate ni pun malas nak datang dia pulak yang rajin.
"boleh saya cakap dengan awak dekat luar sekejap?"
Mula-mula aku tolak tapi lepas beberapa kali dia pujuk tambah pulak dengan muka kesian ni aku terpaksa ikut. Aku bukan boleh tengok muka kesian ni sebab nanti aku yang nangis. Pelikkan?
Aku hanya membototi taehyung ke luar dari library dan menuju ke taman. Kitorang duduk di kerusi yang berada di bawah pokok. Aku cuma memandang tanah sambil menunggu apa yang taehyung nak cakap. Dekat 5 minit dah ni, dia asyik duduk diam layan phone dia. Buang masa aku betullah.
"taehyung, kalau awak nak jumpa saya sebab nak suruh saya tengok awak main phone ja baik takyah la. Saya ada banyak kerja nak buat lagi ni"
aku baru nak bangun tapi taehyung dah tahan. Dia tak pegang tangan aku pun dia cuma berdehem dan cakap
"sekejap! saya nak tanya awak accident ke semalam? ada cedera dekat mana- mana tak?"
Accident? bila masa.. Ohh yang cahaya terang depan kereta tu. Sebenarnya tak jadi apa pun sebab jungkook sempat mengelak. Cuma kereta tu jelah terbabas kena pokok. Nasib baik tak jadi apa-apa. Nak bayar ganti rugi pun jungkook dah settlekan semuanya. Yelah salah dia lah siapa suruh memandu tak tengok depankan.
Jap.. macam mana dia tahu? dan takkan baru sekarang dia nak risau. Tinggalkan aku sorang-sorang dekat hotel tu taknak risau pulak.
"Baru sekarang nak risau?lepasni tinggalkanlah saya dekat kubur pulak. Biar mati kena cekik hantu terus"
Ehh mengadanya aku cakap macamni. Mulut tak berlapis langsung. Dia tinggal aku betul-betul dekat situkang. Tak pasal-pasal ja.
"saya minta maaf. Saya ada hal semalam"
dia bercakap sambil melihat tanah. Nak tunjuk rasa bersalah la tu.
"Appa saya masuk hospital"
Appa masuk hospital ja bukannya mat.. ehh.. Appa taehyung masuk hospital? sekarang ni aku rasa bersalah pulak sebab tuduh dia macam-macam. Dia pun satu, bukannya nak bagitahu dulu main tinggalmacam tu ja. Siapa ja yang tak fikir negatif kan?
"Jinja? mianhae taehyung ah. Saya tak tahu"
"Takpa ni salah saya jugak sebab tak bagitahu awak. Saya taktahu nak buat apa semalam sebabtulah saya call ju-. Ehh.. awak dah lewatnak pergi kelaskan?petang ni kalau awak free saya datang ambil awak dekat rumah. Annyeong"Taehyung senyum sambil melambai aku dan terus lari keluar dari kawasan taman ni.
YOU ARE READING
Different -J.J.K-
RandomOrang kata selagi kita manusia, tak salah nak bercinta, Asalkan dia lelaki dan kau perempuan. Tapi tulah.. satu ja yang menjadi penghalang iaitu AGAMA. Memang susah nak bersatu kalau agama kau ISLAM dan dia KRISTIAN. Tapi adakah hubungan dua oran...