Chapter 3:Larangan Kedua

37 0 1
                                    

RUMAH BANGLO LAMA

CHAPTER 3 - LARANGAN KEDUA

Sehun yang mendengar perbualan mereka berkata dalam hati '''hyung nampak hantu tak ada mata Hurm pelik'''

Mereka semua pun melelapkan mata untuk tidur setelah semuanya selesai kecuali Taeyeon yang gemar tidur pada lewat malam. Ketika itu Taeyeon yang berasa amat bosan pergi ke ruang tamu untuk menonton filem seram kerana memang kegemarannya untuk menonton filem seram itu pada lewat malam.

Dia pun membelek vcd yang ada di kabinet televisyen dan dia menjumpai sebuah vcd yang menarik "wah menariknya cerita ni" lalu memutarkan nya di cd player.

Sedang asyik dia menonton vcd yang disangka filem dia tidak menyedari bahawa vcd itu adalah rakaman pembunuhan yang sebenar. Di dalam Video itu memaparkan seorang budak lelaki berlari mengejar seorang budak perempuan yang mungkin lebih tua daripada budak lelaki itu.

Budak lelaki itu berkata " You can't run from me "

Budak perempuan yang berlari itu berkata " Tom please hear me I'm your own elder sister please don't killed me and our family" katanya sambil berlari di sekeliling ruang tamu.

Budak lelaki yang bernama Tom itu pula berkata "Yes I know you're my own elder sister and all in this house is our family but I have to kill all in this house" Lalu mengejar dengan lebih laju sambil membawa pisau pemotong daging.

Perempuan itu berkata lagi "please don't hear anything from your ghost friend" katanya dengan nada yang memohon.

Taeyeon yang melihat berasa amat kagum lalu berkata "menarik la cerita ni macam betul betul terjadi kalau dilihat dengan teliti ruang tamu dalam filem itu sama seperti ruang tamu rumah ini"

Taeyeon melihat lagi video itu dia melihat budak lelaki itu dapat menangkap perempuan itu dari belakang lalu menetak beberapa kali di bahagian leher perempuan itu lalu menetak kedua belah tangan dan kaki. Dalam video itu kelihatan budak lelaki itu bercakap seorang diri seperti ini "Soyou, Sooyoung saya dah bunuh kakak dan adik perempuan saya lepas ni saya kena bunuh siapa" sambil tersenyum manis.

Taeyeon berkata "gila la budak ni psycho ke bunuh adik dengan kakak sendiri lepas tu boleh pula dia berkata seorang diri lepas ni dia kena bunuh siapa senyum manis pula tu" dengan nada yang pelik.

Di dalam video tu budak lelaki itu telah berlalu pergi meninggalkan mayat kakaknya. Mata Taeyeon tertumpu kepada mayat tu.

Tiba tiba mayat itu berdiri dan berjalan seperti zombie menuju ke arah Taeyeon lalu berkata "He....lp m....me" dan yang paling mengejutkan Taeyeon hantu itu keluar dari televisyen.

Taeyeon yang berasa terkejut itu menjerit histeria "aaaaaaaaaaaaaa oppa tolong Taeyeon sesiapa tolong aku aaaaaaaaaa"

Ketika itu sudah jam 5 pagi semua orang terkejut mendengar jeritan dari Taeyeon segera keluar dari bilik mereka dan bergegas mencari arah bunyi jeritan itu. Yang paling mengejutkan mereka, kelihatan dahi Taeyeon mengalirkan darah dan Taeyeon telah pengsan.

Yoona menerpa ke arah Taeyeon lalu berusaha untuk menyedarkan nya dengan menampar pipi dia dan memanggil nama Taeyeon "Taeyeon eonnie bangunlah"

Taeyeon yang mula sedar tiba tiba sahaja meracau "aaaaaaaaaaaaaa jangan ganggu aku"

Baekhyun iaitu teman lelaki Taeyeon berkata "Taeyeon ni kami semua Taeyeon dah selamat"

Taeyeon yang sedar dirinya telah selamat segera memeluk Baekhyun "oppa saya takut"

Sehun selaku ketua mengarahkan supaya Lisa dan Sana merawat dahi Taeyeon "Lisa dan Sana aku nak korang rawat luka Taeyeon"

Lisa dan Sana menjawab serentak "Baik"

Lisa dan Sana pun pergi ke dapur untuk mengambil peti kecemasan. Di dapur Lisa dan Sana sedang berbual.

Lisa berkata "Sana kau ingat tak apa yang J-hope oppa dengan Suga cakap kat kita apa semalam"

Sana menjawab "ingat dia kata....."

Imbas kembali.....

J-hope mengetuk pintu bilik Lisa dan Sana. Lisa pun membuka pintu "oh oppa kenapa ni datang dekat bilik orang ada apa"

Suga pun berkata "Lisa benarkan kami masuk sekejap" Lisa pun bagilah J-hope dan Suga masuk ke biliknya sebentar.

Sana berkata "oppa nak cakap apa?"

Lalu Suga pun menceritakan tentang mimpi yang dialaminya kepada Lisa dan Sana. J-hope pula berkata "disebabkan tu oppa tak nak Lisa dengan Sana langgar larangan Mrs George Riddle tu faham tak"

Lisa dan Sana mengangguk dan berkata "baiklah kita akan siasat perkara ini"

End imbas kembali

Lisa berkata " jom la kita rawat luka Taeyeon tu"

Sana pula berkata "jom. Sambil tu kita tanya dia apa sebenarnya yang telah berlaku" sebelum berlalu pergi ke bilik Eunji dan Taeyeon.

Di bilik Eunji dan Taeyeon. Kelihatan Taeyeon baring di atas katil dan di temani namjachingunya Baekhyun. Lisa pun berkata "woi Baekhyun kau keluar sekarang kitorang nak rawat luka Taeyeon" dengan nada Tomboi nya.

Sana pula berkata "Haah kau keluar la sekejap nanti dah siap kitorang panggil" sambil mengheret tangan Baekhyun.

Baekhyun berkata "Ala kau rawat je la aku nak ada kat sebelah Taeyeon dan lagi satu sopan sikit boleh tak"

Lisa dan Sana yang berasa geram memanggil J-hope dan Suga "J-hope, Suga heret Baekhyun keluar"

J-hope dan Suga pun masuk ke bilik Eunji dan Taeyeon lalu mengheret keluar Baekhyun dari bilik itu.

Lisa pun merawat dahi Taeyeon. Lalu Sana pun berkata " eonnie kenapa jerit pagi tadi"

Lisa pula berkata "Haah kenapa eonnie jerit"

Taeyeon pun menceritakan segalanya yang dia lihat di ruang tamu tadi pagi.

Yoona yang baharu sahaja hendak masuk ke bilik Eunji dan Taeyeon terdengar suara Taeyeon yang menceritakan tentang apa yang dialami oleh dirinya '''eonnie nampak hantu yang kena tetak keluar dari televisyen pelik''' telah membatalkan niatnya untuk masuk ke dalam bilik itu.

Yoona pun pergi ke arah Sehun dan berkata "oppa sini sekejap chagi nak cakap sesuatu"

Sehun pun pergi ke arah Yoona dan mengajaknya keluar dari rumah pergi ke tepi pantai.

Sehun pun berkata "chagi nak cakap pasal apa"

Yoona pula berkata " tadi chagi terdengar Taeyeon cerita pasal apa yang dia nampak dia kata dia nampak hantu keluar dari televisyen" dengan nada yang pelik.

Sehun terdiam seketika lalu berkata "pelik tu oppa pula ada terdengar Baekhyun hyung kata dia  nampak hantu tak ada mata dia kata seolah olah matanya dicungkil keluar"

Yoona berkata "pelik la apa yang dah jadi sebenarnya"

Sehun pun menjawab "entahlah oppa pun tak tau apa sebenarnya yang terjadi di rumah ini" katanya

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 28, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Rumah Banglo LamaWhere stories live. Discover now