Cztery miesiące później
Podczas jednej z łapanek, znalazł się cały -bez Wisły - oddział. Stał pod ścianą.
- Spierdalać z tego miasta skurwyswny!!! - krzyknął Mateusz do Niemców.
- Chcecie, żebyśmy poszli sobie? - zapytał. - Tak chcecie bardzo... Dobra z całą tą szóstkę roztrzelać! - rozkazał Niemiec, wskazując na Hanię, Mateusza, Alana, Gosię, Józefa i Jadzie.
Popchneli ich w jakiś mały zaułek.
- Fire!!! - krzyknął Niemiec.
Ciała padły na ziemię. Martwe ciała zabrali na wózek i Zawieźli ich do krematorium.
Anglia
Cała piątka: Michał, Władek, Jakub, Czesław, Waldek i Jan. Szykowali się do dzisiejszego skoku do Polski. Wsiedli do samolotu i wystartowali.
Po kilku godzinach lotu Czesław powiedział :
- Macie wszystko zniszczyć co jest związane z życiem sprzed wojny. Teraz!!!
Wszyscy kiwali twierdząco głową. Michał wpatrywał się jeszcze chwilę w zdjęcie i zniszczył je.
Nagle usłyszeli głos po angielsku:
- Geltemen,welcome to Poland!!!
Wszyscy byli zadowoleni z tego powodu.
Po godzinie byli już na ziemi. Zdjęli spadochrony z siebie i jak najszybciej zakopali je przy kapliczce. Później zakopali złoto z Anglii.
Wyruszyli do Warszawy.
Około godziny 8 nad ranem.
Cichociemni byli już w stolicy. Poszli do miejsca pierwszego spotkania.
Weszli do mieszkania jednego z KG.
W tej samej chwili Weronika dostała nowy rozkaz. Od trzech tygodni była tzw. ,, ciotką ". Poszła na ulicę Złotą. Weszła do jednej z kamienic. Zapukała w drzwi nr 7. Wparowała jak najszybciej do pokoju,w którym znajdowali się spadochroniarze. Zamknęła za sobą drzwi i powiedziała :
- Poproszę o broń panowie!
Gdy się obruciła zauważyła swoich najbliższych.
- Weronika!!! - powiedział Kuba.
- Córeczko, ty żyjesz! - krzyknął Czesław.
Podlecieli do niej Czesław,Władek I Kuba.
- A gdzie jest Michał? - zapytała.
- Poszedł do łazienki. - powiedział Władek.
W pewnej chwili do salonu wszedł Pająk.
Dziewczyna odwróciła się na pięcie I zauważyła swojego ukochanego. On zatrzymał się przy komodzie. Podbiegł do niej I przytulił ją z całych sił.- Dobra,po co przyszłaś? - zapytał Rotmisztrz.
- Tak, więc oddajcie mi swoją broń! To rozkaz! - powiedziała im Weronika.
CZYTASZ
Dziewczyna W Konspiracji
Historical FictionLosy nastolatki - Weroniki. Akcja rozgrywa się w Warszawie w latach czterdziestych .