"Waa Eunwoo .. Yeri dapat rasa lagu memang BEST sangat !!!" Kata aku teruja. Setelah 2 jam berada di dalam bilik muzik ni akhirnya aku dan Eunwoo selesai menulis lirik.
"Yeri juga yang banyak bagi idea..." Eunwoo tersenyum.
Tiba-tiba telefon bimbit aku berbunyi
"Hello , N oppa ? Yeri ada dekat sekolah. Kenapa ya ? WHAT ??!!! Kejap lagi Yeri datang" aku menyimpan telefon di dalam bag.
"Kenapa Yeri ?" Soal Eunwoo hairan.
"Min-Mingyu oppa ada dekat hospital" aku menyimpan segala alat tulis ke dalam bag.
"Eunwoo ikut sekali" Eunwoo juga menyimpan barang-barangnya ke dalam bag.
Aku dan Eunwoo sama-sama menuju ke Hospital Minhwa.
-----------------------------------------------------------
17:00
Sanha , Dino , NayeonSanha
Mingyu hyung masuk hospital ??!!?!?Nayeon
Huh ?!?
Serious ?Dino
Betul.. tadi N hyung baru call.Nayeon
Tak dapat nak lawat..
Malam ni ada showcase dekat Busan.Dino
Tak apalah..
Fokus je dekat showcase.
Sanha bile kau nak pergi ?Sanha
Sekarang la...
ByeSanha has left the chatroom
Dino
Woi tunggu !!
Ish dia niNayeon
Say hello dekat Mingyu ,ya..
Cakap dekat dia Nayeon minta maaf sebab tak dapat lawat.Dino
Okay :)
Don't worry
Dino pergi dulu.Nayeon
Okay.. hati-hatiDino has left the chatroom
Nayeon has left the chatroom-----------------------------------------------------------
"N oppa , bile Mingyu oppa masuk hospital?" Soal aku.
"Malam semalam" jawab N
"Kenapa baru bagitahu petang ni ?" aku memuncungkan mulut.
"Oppa tak nak ganggu latihan Yeri... Persembahankan lagi 2 minggu" N duduk dibangku berdekatan.
Selang beberapa minit , Eunwoo keluar daripada bilik Mingyu ,"Hmm Yeri Mingyu nak jumpa"
"Okay" aku melangkah masuk ke dalam bilik Mingyu.
"Hello Yeri.. lama tak jumpa" Mingyu tersenyum melihat aku dalam keadaan duduk bersandar pada kepala katil.
Aku mendekati dia , "hello"
"Yeri sihat ?" Soal Mingyu.
Aku sekadar menganggukkan kepala tanda 'ya'
"Laaa , kenapa diam je ? Tak suka jumpa Mingyu ke ?" Mingyu lihat aku.
"Huh ?!? Bukan macam tu.." aku diam seketika untuk mulakan perbualan. "Hmm kepala tu ... macam mana boleh cedera?" Soal aku sambil tangan aku tunjuk ke arah dahi.
YOU ARE READING
Our Autumn Story
RandomNF adalah sebuah group chat yang membawa maksud N's family yang ditubuhkan oleh N. Ahlinya terdiri daripada Yeri , Nayeon , Mingyu , Dino dan Sanha. Pada satu hari , Yeri telah terpilih untuk mempersembahkan nyanyiannya pada ulang tahun sekolah yang...