Di Hangang Park ,
"Nak tahu ? Dulu Mingyu ni dah bertunang"
"Tunang ? Dengan siapa?" Soal ku.
"Nama dia Eunha. Dia anak rakan kongsi papa. Papa minta Mingyu kahwin dengan dia sebab harta" Mingyu menelan liur sebelum kembali sambung bercerita , "Pada malam tu , kami ada dinner dan di situ pertunangan kami putus kerana Eunha dah ada teman lelaki di U.S"
"Eunha tu rambut pendek ke ?" Aku tiba-tiba teringat seorang perempuan yang datang menegur Mingyu ketika di taman.
Mingyu memandang aku , "macam mana Yeri tahu ?"
"Rasanya Yeri pernah nampak oppa dengan dia dekat taman ni.. masa tu Yeri tengah cipta lirik. Mulanya, Yeri nak pergi dekat oppa tapi tak jadi" ceritaku panjang lebar.
"Ah , kat taman. Time tu dia baru sampai Korea"
Tangan Mingyu melingkari pinggangku , "But now , Mingyu ada Yeri.. the only one girl yang Mingyu sayang"
Aku mendongak melihat Mingyu disebelah aku sambil tersenyum.
Mingyu berikan ciuman di dahi, "Jom pergi konsert Nayeon.. kita tunggu yang lain dekat sana"
"Kejap" aku mengeluarkan rantai dari dalam poket , "Boleh Yeri pakai rantai yang Eunwoo bagi?"
Mingyu menganggukkan kepala dan mengambil rantai daripada tangan aku untuk dipakaikan dileher aku.
"Terima kasih"
Telefon aku berbunyi , "Cikgu Hyuk call"
"Jawablah"
"Hello ?"
"Hello , Yeri ! Tahniah awak terpilih untuk masuk ke SM ENT "
"Huh ?! Betul ke ?"
Aku melihat Mingyu yang sedang bingung melihat aku yang tiba-tiba seronok. "Kenapa Yeri?"
"Yeri di terima masuk ke Syarikat nyanyian"
"Ah , so macam mana ? Yeri nak terima ?"
Aku kembali berbual dengan cikgu Hyuk yang sedang menunggu di talian ,
"Saya minta maaf, cikgu. Saya tolak tawaran tu"
"Ah ~ yeke ? Kalau tu keputusan kamu. Cikgu tak kan bantah. Bye"
"Bye"
End call
"Kenapa tolak ?" Soal Mingyu hairan
"Kalau Yeri terima.. tak dapat oppa kahwin dengan Yeri" aku tergelak.
"Ye jugak..hahaha"
-----------------------------------------------------------
18:15
Sanha , Yeri , Nayeon
YOU ARE READING
Our Autumn Story
RandomNF adalah sebuah group chat yang membawa maksud N's family yang ditubuhkan oleh N. Ahlinya terdiri daripada Yeri , Nayeon , Mingyu , Dino dan Sanha. Pada satu hari , Yeri telah terpilih untuk mempersembahkan nyanyiannya pada ulang tahun sekolah yang...