Bölüm 5

1.1K 74 11
                                    

Lütfen yorum yapın.Eleştiri ve görüşleriniz benim için önemli.

Andrew'un kapıyı zorlayarak açmasını görüyorum gözlerimi ilk açtığımda.İki adam gelip beni belimden sarıyorlar ve revire götürüyorlar.Elimi temizleyip bandaj sarıyorlar ve morfin.. Morfinin uyuşturucu tatlılığı..Kendimden geçiyorum.

Uyandığımda başımda Andy sert bakışlarla beni süzüyor.

"Ne?"

"Finnick ne yaptığının farkında mısın? Bu halin ne? 1 haftaya kalmadan arenaya çıkacaksın.Kendine gel lütfen."

"O aptal...Stilistim."

"Aptal değil Finnick sadece adam biraz çabuk sinirleniyor." kulağıma eğilip fısıldıyor, "Sıradan Capitol vatandaşı." 

Başımı sallayıp onaylıyorum sonra beni yataktan kaldırıyorlar.Bir kaç saat daha dinleniyorum.Sonra odama Drew geliyor.Hızlı hızlı bana yaptığı yeni kostümü giydiriyor.Sıkı yosundan örme bir kemerle diz üstüme inen hasır bir şort.Ve camdan yapılmış bir taç.Helezonik şekilde ayak bileklerime kadar çıkan bir ayakkabı.Hızlıca beni giydirip çıkıyor.Aslında bu kıyafetler daha iyi.Öteki kıyafetleri yaktığına eminim.Biz mıntıkalıların kıyafetlerimizi beğenmememiz çok kötü bir şey onlar için tabi ki.Yoksa yaşayamazlar. (!)

Açılış törenine kadar Amelia'yla pis pis bakışıyoruz.Sonra bizi kum renkli dört atın çektiği bir arabaya bindiriyorlar.Sponsorların arenada ne kadar önemli olduğu aklıma gelince en iyi gülümsememi takınıyorum.Sahte ama bu aptal Capitollülerin farkedeceğini sanmam.

Atlar hareket ediyorlar ve rüzgar hafif hafif yüzümüze çarpmaya başlıyor.Dördüncü sırada biz varız ama insanların bakacağı mıntıkaların sırayla 1,2 ve 4 olacağı kesin bir şey.Kayda değer bulurlarsa 3. Mıntıkaya bakarlar.Beetee adlı 3. Mıntıka galibi altın-gümüş rengi elektrik telleriyle kaplı bir tulum giymişti.Capitol'ün 1. ve 2. mıntıkayı unutup hemencecik 3. mıntıkaya baktığına yemin edebilirdiniz.

Biz yola çıktığımızda insanlar iyice coşup alkışlamaya başlıyorlar.Kendinden geçen bir kaç kadın bile görüyorum.Ne bunlar? Aptal mı?

Büyük ekrandan ismimi okuma zahmetine katlananlar adımı bağırıyorlar her tarafa.Snow bana bakıp gülümsüyor ve başını hafifçe eğiyor.Ama ben görmemiş gibi yapıyorum.Ardından 5. mıntıkanın pullu haraçları sonrasında 6. mıntıkanın üstüne küçük tren yayları ve araba lastiği yapıştırılmış kıyafetli haraçları geliyor.6,7,8,9,10,11  ve tamamen çıplak, her tarafı siyaha boyanmış 12. mıntıka haraçları geliyor.Capitollülerin kıs kıs güldüğüne şahit oluyorum.Çünkü erkek haraç derisi kemiğine yapışmış bir çocuk , kız haraç ise sarı saçlarını arkasında toplamış ama çekici bir yanı yok.

Bütün arabalar daire olacak şekilde diziliyor ve herkes Başkan Snow'a bakmaya başlıyor.Konuşma yapıyordu ama kaç tane haracın onu dinlediğinden emin değilim.Annie şu anda beni izliyorsa -ki mutlaka izliyordur- durumunun çok kötü olduğuna eminim.Hele arenada ölüşümü seyredince nasıl hayatta kalacak onu hiç bilmiyorum.

Snow konuşmasını bitirince bazı Capitol yalakası haraçlar saygı ifade edecek şekilde eğiliyor.Kendimi biraz zorlayarak belimi eğiyorum ancak gözlerim gözlerinde.Gözlerim nefretle ışıldıyor.İmkanım olsa zıpkınımı boğazından içeri sokuverirdim.Sonuçları umurumda değil.

Atlar tekrar hareket ediyor ve içeri , sonra da eğitim binasındaki 4. kattaki odamıza yollanıyoruz.Cecelia akşam olunca yemeğe gelmemizi ve tabi ki iyi iş çıkardığımızı söylemeden edemiyor.Andy ise daha canayakın bir şekilde bizi tebrik ediyor ve sponsorların memnun olduğunu söylüyor.Mags de yanağımı okşamakla yetiniyor.Odama gidip kapıyı arkamdan kapatıyorum ve kendimi yatağa atıyorum.Alarm yemek saatini haber vermek için çalınca gözlerimi zorlukla aralıyorum.Yüzümü yıkayıp üstüme kolsuz soluk bir kırmızı tişört ile kurşun grisi bir pantolon giyiyorum ve yemek odasına gidiyorum.

"Bu ne şıklık!" diye ciyaklıyor Cece beni görünce.Yüzümü ifadesiz bir hale sokup bütün konsantremi yemeğime veriyorum.Üstünde iki-üç böğürtlen yüzen pembe bir çorbayı bitiriyorum.Sonra da portakallı ördeğimi yerken limon ve turunç karışımı bir meyve suyu içiyorum.Akşam yemeğinde biraz konuşuyoruz.

"Yarın eğitim gününüz başlayacak." diyor Andy. "Gücünüzü belli etmemek için kullanmada yetenekli olduğunuz silahlardan uzak durun.Ateş yakın,kamuflaj istasyonuna gidin ama hayatta kalmanıza yardımcı olacak şeyler yapın anlaşıldı mı? Kariyer haracı olmak istiyorsanız onlarla birlikte takılın.Siz bize birlikteliğinizi belli edince biz akıl hocaları gerekli birliği sağlarız.Daha sonra belki biraz zıpkın sallayabilirsin ha Finnick?" 

"Hı hı..Evet" 

"Peki ya ben?" diyor Amelia hiddetle bıçağı masaya saplarken. "Bütün dikkat muhteşem Finnick'in üstünde.Akıl hocaları bile onu hayatta tutmak için çabalıyor!"

Kendimi tutamıyorum ve bağırıyorum.

"Bunun hoşuma gittiğini mi sanıyorsun seni aptal!"

"Belli" deyip hızla ayağa kalkıyor ve sandalyesi devriliyor.Odadan çıkıp giderken Cece söylenmeye başlıyor.

"Bu masa maundan yaptığına bak seni küçük pis balık kokulu kız!"

"Sakin ol Cece" diyor Andy onu yatıştırırcasına. "Capitol'ün bize yeni bir maun masa vereceğinden emin olabilirsin."

"Bak ne diyeceğim Finnick!" diyor Cecelia parmağını bana doğrultup. "İlk öldüreceğin kişinin mıntıkandan biri olmasına ne dersin?"

"Ben...ben." diyorum gözlerimi kaçırırken.

"Cecelia!" Andy'nin sesi bu sefer daha gür çıkıyor.

"Aman tamam , tamam." diyip yerine oturuyor Cecelia elini iki yana sallarken.Ben ise odama gidip kendimi tekrar yatağa atıyorum.Yarın yapabileceğim şeyleri düşünürken kendimi uykunun yatıştırıcı kollarına teslim ediyorum.

Finnick OdairHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin