DADDY'S SUGA POV
" Rae-Sang , pengerusi panggil kamu di pejabat dia " - kata Setiausaha Mark .
" Baik " - kata Rae-Sang .
Knock knock knock
Masuk ..
" Ye saya boss " - kata Rae-Sang .
" Hah , saya nak kamu ubah style kamu , esok pagi ikut anak perempuan pergi salon kecantikkan dan pergi shopping baju , ni kad kredit saya , esok pagi datang seawal jam 7pagi di rumah saya nanti sy suruh driver saya hantar kamu berdua " - kataku .
" Hah ? ta .. ta .. tapii.. boss , kenapa ? " - kata Rae-Sang .
" Takde tapi-tapi , jalankan je apa saya suruh , ni antara salah satu kerja paham ? " - kataku .
" Baiklah boss " - kata Rae-Sang .
Huh aku harap plan memikat hati anak aku berjaya lah sebab Rae-Sang ni pun memang budak baik . Harap berjaya yes ! Kataku seorang diri .
RAE-SANG'S POV
Keesokan paginya ...
" Alamak dah pukul 6.30pagi , habislah jam 7 mesti ada kat rumah pengerusi em em " - kataku dengan gelisah .
" Okey aku mandi macam Pramlee je lah , bukan aku busuk macam telur sangat hehe😏 " - kataku lagi .
Aku terus bersiap dengan cepat . Dalam perjalanan aku ke rumah pengerusi a.k.a rumah Suga tiba-tiba sebuah kereta yang dipandu oleh seorang mamat lalu dan terpercik lumpur pada bajuku .
" Woiiiiii , aku nak cepatttlahhh aduhhh habislahh aku " - kataku dengan penuh kemarahan .
" Alamak cik saya minta maaf sangat " - kata mamat tersebut .
" Apa maaf maaf , aku dala nak cepat , sekarang dah pukul 6.50 , aduii " - kata ku amat gelisah .
" Saya pun minta maaf sangat cik , em ni kad saya , lain kali saya ganti baju cik , sebab sekarang saya pun perlu cepat sangat² " - kata mamat tersebut .
Mamat tersebut berlalu pergi dengan keadaan pantas sekali .
" Oh shit , aku pun nak cepat dia lagiii buat hal , argh paboya " - kataku dengan marah sekali seperti termakan cili api muka ku .
Aku meneruskan perjalanan ke rumah pengerusi tanpa menghiraukan lumpur pada bajuku . Tepat pukul 7.00 pagi aku selamat sampai di hadapan rumah pengerusi .
" Hah awak ke Rae-Sang ? " - kata seorang perempuan iaitu adik Suga .
" Cantik nya adik dia ni , jeleous lah aku macam ni dala sopan santun lagi aduhai untung siapa dapat dia " - kataku dalam hati .
" Kak Rae-Sang ? Kenapa baju ni kotor kak " - kata adik Suga atau lebih dikenali sebagai Yu-Ri .
" Ye saya Rae-Sang , oh tadi ada mamat terpercik lumpur kat baju akak masa dia sedang driving huhu " - kataku sambil mengenang nasib .
" Oh takpe kak , nanti kita shopping baju banyak-banyak baju ni kita buang hehe >< " - kata Yu-Ri .
" Hehehe okey Yu-Ri " - kataku .
Adik Suga sangat peramah , kami baru berkenal tidak sampai sehari tetapi seperti sudah bertahun-tahun kami berkenal .
" Kak , ni la salon yang selalu saya pergi , best tau , layanan dia pun daebak " - kata Yu-Ri .
" Yeke , okey jomlah " - kataku dengan penuh excited .
" Hi Marilyn " - kata Yu-Ri yang sedang menegur seorang wanita kacukan orang putih tersebut .
" Oh hi Yu-Ri , Who is this ? Your sister ? " - kata wanita tersebut .
" Oh , this is my brother's friend " - kata Yu-Ri .
" Oh is it his girlfriend " - kata wanita tersebut .
" Eh eh girlfriend pula , tak hingin lah aku dengan Suga tu " - kataku dalam hati .
" Maybe one day hehehe " - kata Yu-Ri sambil melihat aku dan mengenyitkan matanya .
Aku hanya senyum seperti kerang busuk sahaja .
" Marilyn , i have something to told you " - kata Yu-Ri yang sedang menyorok sesuatu daripada ku .
Bla bla bla ...
" Okey set babe " - kata wanita tersebut sambil tersengih-sengih dan melihat aku , dan aku merasa hendak membaling mangkuk di atas kepalanya .
" Kenapa perlu rahsia 😫 " - kataku dalam hati .
3 jam berlalu ...
Penampilan ku berubah sepenuhnya , kening ku dicukur elok , rambutku dikeritingkan kemas , mukaku mulai halus , aku seperti orang lain . Aku mengaku kini diriku sangat lawa berbanding sebelum ini .
*Sebelum ni pun lawa cuma natural dan selekeh 😜" Baruku tahu , rupanya apa yang mereka bincangkan ialah ubah penampilan ku , maaf Marilyn sebab aku nak baling mangkuk tadi . " - kataku dalam hati tersengih-sengih .
" Thank you Marilyn , my future sister -in-law looking very gorgeous omg " - kata Yu-Ri .
" Pleasure babe " - kata Marilyn .
" Okeylah bye , thank you again " - kata Yu-Ri
" Okey okey babe " - kata Marilyn .
" Akak jom shopping baju " - kata Yu-Ri .
" Ergh ergh akak rasa seganlah dengan penampilan baru ni hehe " -kataku .
" Alah takde apa la , jom , tu driver dah sampai " - kata Yu-Ri .
....
Kami pun tiba di Padini .
" Akak , pilih je mana-mana baju , lepasni akak pergi kerja kene macam ni , hah pilih heels juga , handbag juga , appa yang suruh " - kata Yu-Ri .
" Akak seganlah hehe " - kataku
" Takde apalah jom " - kata Yu-Ri .
2 jam berlalu ..
" Okey dah beli semua , jom balik " - kata Yu-Ri .
" Okey , thank you tau Yu-Ri akak berterima kasih sangat " - kata ku .
TO BE CONTINUE .
VOTE
COMMENT 💕