Baca Captain Perfect Ten! Naim Firdaus menunggu korang!😘💕
_______________________
_________________________________________Aku duduk dibahagian pemandu dan Arinda duduk bersebelahan denganku. Bella pulak dibelakang masih memandang Danny dengan sayu melalui cermin belakang.
Tawa ku keluarkan dimulut tatkala memandang dirinya melambai-lambai ke arah Danny yang langsung tak menoleh ke arahnya. Sadis kau.
"Kau ada lesen memandu luar negara ke?" soal Arinda mula memasang tali pinggang keledar. Diva diva jugak, tapi keselamatan diutamakan.
"Baru je renew semalam." balasku sambil mencalitkan Lip Kit candy K matte ke bibirku.
Apabila sudah puas dengan penampilanku melalui cermin, aku memulakan pemanduan dengan tenang.
"Dah-dahlah, Bella oi. Jangan dipandang lagi dia tak toleh kau pun." ujarku beserta tawa.
Arinda disebelah yang asyik dengan iphonenya ku siku. Arinda mengangkat wajahnya dengan keliru.
"Pujuklah sekali." ucapku perlahan. Arinda memahami maksudku lalu menoleh ke belakang.
"Bella, kalau ada jodoh tu adalah. Takpayahlah meratap sangat." pujuk Arinda seperti tak ikhlas.
"Tak, aku bukan sayu sebab tu." balas Bella lemah.
"Habis tu apalah?" soal Arinda kehairanan.
"Cer cerita." ujarku sambil memandang Bella dari cermin.
"Aku hilang sesuatulah." balas Bella dengan wajah mendungnya.
Audi automatic ku brek laju sehingga badan kedua mereka terdorong ke depan.
"Eh, kau ni apehal?" marah Arinda menujah bahuku.
"Oi, aku dahlah hilang sesuatu. Janganlah hilang nyawa pulak." Bella turut geram denganku.
Aku tersengih. "Haa, cakaplah. Kau hilang apa?"
Aku dan Arinda menanti jawapan dari Bella. Kepalanya ditundukkan. "Aku hilang.. hati. Dia dah curi hati aku."
Terasa seperti asap berkepul-kepul keluar dari telinga aku dan Arinda.
"Minah, aku penat tunjuk skill brek emergency rupanya kau buat pickupline hambar ek?" ujarku geram.
Giliran Bella pula tersengih.
"Dahlah. Jangan dilayan orang angau ni. Kita shopping jelah." Arinda bersuara.
"Eleh, kau jealous kan? Tu lah. Siapa suruh kau bercinta dengan Aiman Whoopee tu. Tengok nak ngorat laki lain pun takdapat dah." perli Bella seraya menjelirkan lidah ke arah Arinda.
"Hey? Atleast aku setia dah 8 tahun dengan dia. Kau 8 Hari Mencintainya je. Drama terbaru tu confirm tak laku." ujar Arinda tersenyum sinis.
"Sukahati akulah. Kerabu tu yang curang dengan aku. Kau sibuk pesal?" soal Bella.
"Sukati akulah nak sibuk. Mulut aku. Kau pesal?" soal Arinda membalas.
YOU ARE READING
Jodoh Si Billionaire
Romansa"Puas tenung wajah saya yang jelita ni?" Sekian lama Daryan Rizqi menjadi playboy Malaysia, tidak pernah lagi dia menemui spesis perempuan yang beraninya menuturkan kata manis buatnya. Namun, dalam manisnya ada sinis dan ego. "Ladies first." - DR "J...