Selepas Min Ah menghantar y/n balik,Min Ah terus berjumpa dengan Yoongi untuk mendapatkan penjelasan.MIN AH: Yoongi kenapa hari tu kau tanya aku pasal family y/n??
YOONGI: Nothing😃
MIN AH: Aku tau kau ade sembunyikan sesuatu..Cakap jela. Aku takkan bagitau y/n..Yoongi mengalah dengan pujukan Min Ah.
YOONGI: Sebenarnya..Appa y/n kawan kepada eomma aku. Eomma aku ceritakan dekat aku siapa appa y/n. Appa y/n dah kenal aku sejak aku sekolah rendah.Tapi aku tak berapa kenal dia.Almaklum la kecil lagi. Eomma y/n tak tau yang suami dia banyak bantu family aku.. Lepas aku naik high school,dia suruh aku pindah ke sekolah Seoul High School,sekolah sekarang. Dia mintak aku tengok-tengokkan y/n. Sebagai membalas jasa appa y/n,aku ikut jela ape yang dia suruh...Min Ah..Kau dengan y/n tau tak macam mane Appa y/n boleh hilang??
MIN AH: Tak tau..but ape kene mengena penjelasan kau nie dengan appa y/n hilang??
YOONGI: Appa y/n tak hilang sebenarnya.. Dia di culik sebab tak bayar hutang. Appa y/n pinjam duit dengan Along untuk bantu family aku. Lama jugak die kene culik. Dalam 4 hari. Tempoh 4 hari tu,appa y/n kene cari duit untuk bayar duit Along .Kuncu-kuncu Along always ikut appa y/n pergi kemana saje.Lepas 4 hari dia(appa y/n) dapat selesaikan hutang die. Disebabkan dia tidak mahu memberitahu perkara sebenar,dia larikan diri. Family aku je tau die kat mane sekarang.
MIN AH: Kenapa family kau tak nak bagitau family y/n??
YOONGI: Kami tahu perasaan appa y/n. Jadi kami hanye berdiam diri..Besok aku nak jumpa appa y/n..Kau nak ikut??
MIN AH: Boleh jugak. Aku nak cuba pujuk appa y/n supaya balik kepada keluarga dia 😔😔
Selepas Yoongi menjelaskan perkara sebenar kepada Min Ah,mereka berdua pulang ke rumah.
-RUMAH Y/N-
Korang ingat lagi tak yang y/n pernah tanya eomma dia tentang abang dia??Episode ni korang akan tahu siapa abang Y/N.??: dingdongdingdong
YOU: Nuguseyo??
??: ehem
YOU: Nugu??*buka pintu *OPPA!!!!!!!
??: Dongsaeng ah..aigoo you become fatty now..😂😂
YOU: YA!!!!💢💢
EOMMA: Y/N siapa datang?? *berjalan kearah pintu dari dapur *
YOU: OPPA!!!!💃💃
EOMMA: *peluk anaknya* JungHwa sihat??
JUNGHWA: Im fine.Eomma??
EOMMA: Im good too
YOU: Dongsaeng sendiri tak tanye??
JUNGHWA: Tak nak,sebab oppa tau dongsaeng oppa sentiasa sihat *cubit pipi y/n *
YOU: Auchhh ya!!
EOMMA: Junghwa dah makan?? Eomma ade masak makanan kegemaran Junghwa dengan y/n.
JUNGHWA: Nanti Junghwa turun. Junghwa nak letak barang dekat bilik dulu.Junghwa naik ke bilik dan y/n mengikut abangnya.
JUNGHWA: Kau tak ada masuk bilik oppa kan?? Tak ada kacau barang barang oppa kan??
YOU: Ani..aku tak ada mase nak masuk bilik kau *sambil ketawa jahat *Junghwa dengan rasa ragu-ragu mempercepatkan langkahnya ke bilik untuk memastikan biliknya tidak disentuh oleh dongsaengnya.Sementara itu,y/n memasuki biliknya dan menutup telinga dengan bantal.
JUNGHWA: masuk dalam bilik YA!!!!(FULL NAME)!!!!!!!!!!
YOU: ketawa terbahak-bahak sehingga keluar air mata.
EOMMA: Ada-ada jela budak-budak nie. Meriah la rumah nie bile ada diaorang berdua.😂😂-meja makan-
YOU: masih ketawa
JUNGHWA: menjeling y/n dengan hati yang membara.Y/N shii,I just said to you that never ever get into my room. Why can you just follow my rule..
YOU: Eomma..tak sangka, eomma lahirkan mat saleh😂😂😂😂😂.
EOMMA: hahahahaha
JUNGHWA: Ya!!! Are you listen to me y/n??💢💢
YOU: Nae arraseo😪😪-bilik y/n-
JUNGHWA: toktoktok
YOU: Nae..
JUNGHWA: buka pintu
YOU: ouh oppa..
JUNGHWA: tak nak cerita apa-apa dekat oppa??duduk sebelah y/n
YOU: tak ada.senyum senyum kambing
JUNGHWA: jjinja??😏😏
YOU: Mwo??
JUNGHWA: tak nak cerita pasal Yoongi??😏😏
YOU: eotteokhae??muka pelik
JUNGHWA: Suprise.
YOU: Nae😒😒..-flashback-
Cikgu Rotan:Klas..harini ada pelajar baru.
Pelajar tersebut masuk dan memperkenalkan dirinya.
Pelajar:Annyeongahseyo..Jeoneun Min Yoongi / Suga imnida..{bow}
Cikgu Rotan:Dia merupakan pelajar transfer .Dia dari BigHit High School.Semua pelajar berbisik "bukan ke dia nie dari kumpulan popular tu.Apa name group tu??Hah BTS"
You:Min Ah ya..Mamat nie la yang aku cakap tu.
#Min Ah duduk dihadapan y/n di dalam
kelasCikgu Rotan:Yoongi,kamu duduk disebelah y/n 'tunjuk sebelah y/n'
You:😨😨😨😨*blush*(why me)Yoongi jalan menuju ke tempat duduknya
-end flashback-
JUNGHWA: ouh..
YOU: geunde oppa..I felt my heart beating so fast went we make an eye contact
JUNGHWA: Eomma pun lahirkan lagi sorang mat saleh jugak.hahahaha.😝😝
YOU: OPPA!! I'm serius.😒
JUNGHWA: I think you falling in love with him. Did he notice??
YOU: Nope. Actually,me and Min Ah are his friend
JUNGHWA: Its simple now. Just take his attention..but don't forget about your bff.
YOU: yah i know.
JUNGHWA: I will help you my lovely dongsaeng..usap rambut y/n
YOU:Yark.I want to sleep now.Please switch off the light.
JUNGHWA: Good night.Terkejut tak pasal appa y/n..Dia tak hilangkan diri pun.Disebabkan Eomma y/n dengan y/n tak tau,jadi dorang anggap appa y/n hilang..For more information,wait for next episode😉
🍁🍁🍁To Be Continued🍁🍁🍁
YOU ARE READING
My Crush Be My Boyfriend || Suga×You (Malay)
Fanfiction-------------------------------------- Cast Suga/Yoongi -18 tahun -Salah seorang anggota BTS -Bersekolah di Bighit High School Y/N -18 tahun -Bersekolah di Seoul High School -Merupakan adik kepada JungHwa. JungHwa -20 tahun -Abang kepada y/n -Meny...