Permulaan tahun baru dan umur pun baru. Dengan semua tersedia berganti baru berharap menjadi lebih baik dari tahun lepas. Dan aku rasa bersyukur yang menampakkan tahun ini mempunyai sinar. Sebab apa?. 1/1/2017 kami memegang gelaran sebagai juara dalam perlawanan futsal piala p207 igan yang aku sendiri pun tak jangka boleh pegang gelaran tersebut dengan melawan team yang memang saban tahun memegang gelaran sang juara. Perlawan yang berlangsung tahun lepas dan aher tahun ini, macam lama bunyi nya kan. Heheh. Tarikh perlawanan 30/12/2016-1/1/2017 yang sebenar nya, kalau nak buat setahun mahu longgar skru kaki aku.
Memang rasa bersyukur sangat rezeki pembuka tahun yang sangat berbaloi, betul la kata orang kan bola itu bulat, sehebat mana pun kalau kita berusaha pasti kejayaan akan mengejar kita dan aku percaya itu dengan aku yang tak pandai sangat main, mungkin semua sebab dalam kumpulan ada kerjasama dan aku sangat bangga ada ahli yang begitu 'caring' dan otak sama2 mereng membuahkan hasil. Kami pegang rekod baru dalam kumpulan bila kami peganag juara dan naib juara. Dan paling aku tak sangka aku score 1 goal, aku bangga dengan diri aku jugak lah kejap sebab permulaan aku main tahun 2012 mna lah aku pandai main, main pun malu2 last year aku makin nekad pulak dengan diri aku sampai bila aku nak cover kalau dengar orang kat laur padang jerit sampai bila aku nak kalah dengan syco orang sejak tu la aku cakap kat diri aku"aku kena main betul2 untuk pasukan aku, abaikan yang luar padang pekak kan telinga" dengan pegang yang aku amal yang aku nekad dan tak aku lupa yang aku percaya game beberapa perlawanan kami menang sampai lah masuk suku akhir dan akhir kami berjaya mengalahkan team yang sememang nya hebat, rezeki Allah itu luas kami menang dalam perlawanan.
MashaAllah sesungguhnya Allah pun maha mendengar apa yang selalu kita sungguh2 untuk dapatkan. First of january first of 2017 and first of champion SUBZERO.
YOU ARE READING
Permulaan 2017
FanficSetiap hujung dan memang dah hujung tahun pasti ramai kita tengok orang pasang niat macam-macam. Samada kat muka buku, kemain kan orang post pasang niat itu ini tapi tak tahu lah di langsai atau tak. Aku tiap tahun macam tu je la niat memang ada tap...