Night is young - kapitel 1

2.3K 34 0
                                    

Jag stod och packade. Jag skulle nämligen flytta hem till min pappa igen, efter 5 långa år utan att ringa eller skriva så ber han mig bara flytta dit. Jag är 14 år, har mörk rött hår och ett rött och ett blått öga ( efter som jag är hälften vampyr och hälften varulv )

Lik blek hud, vin röda läppar och långa kol svarta ögon fransar. Men eftersom att ingen får veta det så måste jag ha linser, så att det ser ut som att jag har två blåa ögon.

'' Måste jag verkligen? ''

sa jag till mamma medan jag packade ner mina sista kläder och grejer i mina väskor.

'' Ja, du har inte träffat din pappa på 5 år. Han ser fram emot att träffa dig igen ''

sa mamma och stack in huvudet i min dörröppning.

'' Jag vet, men jag kommer sakna dig så mycket ''

sa jag och vände mig mot henne.

'' Och jag kommer sakna dig med ''

sa hon och kramade mig. Jag fällde en tår, jag kunde inte tänka på att vara utan henne. Jag tittade up på henne. Hon fällde en tår och drog sig sedan ut ur kramen.

'' Vi måste gå nu om vi inte ska komma försent till flyget. Okej? "

Jag nickade och stängde mina resväskor.

Efter 20 minuter var vi framme vid flygplatsen. Vi gick in och mamma hämtade ut min biljett. Efter 15 minuter var vi klara och satt och väntade på att man fick stiga in i flygplanet. Jag var ganska nervös för det var första gången jag skulle åka flygplan själv. Mamma måste ha sett att jag såg nervös ut så hon sa

'' Det kommer ordna sig ''

och satte sin hand på min axel. Jag log och kom precis på en sak, jag hade inte sagt hej då till min bästa vän Josefine.

'' Shit, jag måste ringa Josse! Vi har inte sagt hej då ännu.

'' sa jag och pillade upp min iPhone 5s ur fickan och slog in hennes nummer. Efter 7 pip så svarade hon

'' Hej det är Josefine ''

Jag blev genast glad över att höra hennes röst

'' Hej Josse, det är lolo. "

Svarade jag

'' Lolo!! hej hur mår du? du måste berätta allting London när du kommer dit, oh jag kommer sakna dig såååååå mycket!

'' Jag log för mig själv, samma gamla Josse

'' Jag mår bra och jag lovar att berätta allt om London. Kommer sakna dig med bebo ''

Josse var min allra bästa vän. Vi hade känt varandra sedan hon började i vår skola bär vi gick i lekis, och hon är den ända som vet att jag är hälften vampyr och varulv. Mamma petade på mig och viskade att jag skulle gå ombord på planet nu,

'' Sorry, jag måste gå nu jag ska kliva ombord på planet men jag lovar att ringa när jag kommer fram. ''

Jag ställde mig upp och började gå mot Flygplanet.

'' Okej. Hej då kommer sakna dig. ''

jag fällde en tår och la sedan på, jag kommer sakna henne men jag ska åka tillbaka och hälsa på i vinter. Jag visade mitt pass och vände mig om.

'' Hej då ''

sa jag till mamma och gav henne en stor kram.

'' Hej då, jag kommer sakna dig. ''

Sa hon och kramade mig hårdare. Jag ville inte släppa henne, jag kunde inte förstå att detta var sista gången jag skulle få känna hennes goda lukt igen på länge. Vi släppte varandra och jag började gå in. Jag satte mig på min plats och efter en stund kom en flygvärdinna.

'' Hej, jag hörde att detta är första gången du flyger ensam så jag ska vara här och hjälpa dig, säg bra till om du vill ha något okej? ''

Jag nickade och log mot henne för att vara hygglig.

När vi hade lyft så ställde jag mig upp och plockade ner min lilla väska. I den hade jag min mobil, hörlurar, ett kort spel, en twilight bok och min mobil laddare. Jag tog fram min bok och började läsa. Twilight var dom bästa böckerna jag någonsin läst. När jag läst 2 kapitlen så la jag ner boken och väntade på att vagnen med mat kom. Efter ca 10 minuter kom vagnen och jag beställde en kyckling sallad och en Coca Cola efter att jag ätit upp så köpte jag en kudde och försökte sova. När jag vaknade så var vi framme i London och skulle stiga av. När jag kom av från planet gick jag till rullbandet och letade efter mina väskor. tack vare min förbättrade varulvs syn så kunde jag hitta mina väskor nästan direkt. Efter att jag tagit mina väskor så gick jag bort till vänte platsen. Jag kolade runt lite och såg sedan en skylt där det stod Lovisa på så jag gissar att det var min pappa.

'' Hej? "

Sa jag lite osäkert.

'' Lovisa! Är det verkligen du gumman ''

Sa han och gav mig en stor kram.

'' Pappa? '. Sa jag och tittade på honom.

Första kapitlet, det går lite segt i början men det kommer särket gå bättre. sry att jag inte har lagt upp något på dark night, jag har kört fast lite. hoppas iallafall att ni gillar min nya novell<3

Night is young ( Pausad )Where stories live. Discover now