twenty seven

556 64 14
                                    

maafla shebab dah lama tidak update yini ff ( ´∀`) aye betul betul tkde idea

-

" janganla kacau aku kwaja (ーー゛) "

Dengan takde moodnya , aku mengelap peluh aku di dahi. Aih penat ah keje full time ni (*´ω`*)

Plus setiap masa ade pengaco. Fuh musuh negara betul.

Siapa ?

Opkos la kwon spoiler (ーー゛)

" cooah ~ bileee nak kahwin ? Itew tashabar shabar ni ;3 "

Aku terus menglap pinggan dan gelas yang masih basah. Hoshi bukannya buat apa - apa pun. Dia kaco haku je eyy babap satgi .

" cooah ~ jawabla soalan hosh ni ~ "

Dia menolak - nolak lengan aku membuatkan aku nak lap pun susah. Karang pecah lagi macam haritu , aku halau dia dari duniawi ni eyyyyyy !

" hoshi , kau boleh tak jangan kaco haku ? Aku naik meluat tau aih ~ pegi duduk sana , jangan kaco haku. "

Dia memuncungkan mulut aku lalu berjalan lemah longlai dan duduk di atas meja.

Aku kembali menyambung kerja aku sambil menggeleng. Lelaki ni memang lambat matang ke hape ha ?

" sooah , nak tanya sikit ni. "

" padia ? "

" errr , dekat Melbourne tu , kau ade kawan ke ? "

Aku mengeluh. Mengapa hengko tanya pasal melbourne duh (ーー゛)

" ade tapi sorang je. Tu pun , tak selalu dengan aku sebab dia selalu dengan geng dia. "

" seriouslah ? Bukan ke kau ni ceria , peramah gila sampai orang tepi jalan pun suka cakap dengan kau ? Pahal kat sana kau macam . . . alone ? "

Aku meletak kain yang aku guna tadi lalu memandang hoshi. Muka dia memang penuh tanda tanya.

" entahla , aku rasa better jadi pendiam daripada jadi bising. "

" ehm kawan kau tu laki ke perempuan ? "

" lelaki "

Aku menyambung membuat kerja tadi. Tiba - tiba , hoshi ade kat sebelah aku.

Fuh dah pahal budak ni (ーー゛)

" kau couple dengan dia ke ? "

" opkos ! "

Aku tersenyum lebar. Bukan selalu kenekan hoshi ni kan muahaha !

" eh ingat sikit. Kau tu aku punya. Aku takde cakap pun eh yang kita putus. "

" iyeke kau takde cakap ? "

Aku membuat muka iyekeee? .

" eh betullah. Mana ade aku sebut ayat ' kita putus ' takpun , ' kita dah takde apa apa hubungan ' . Hah apa apa hekleh. "

( C ) Say Yes | Ksy Where stories live. Discover now