Günümüzde çoğu kadının isteği zayıf olmak. Çevremize dikkatlice baktığımızda görürüz ki çok fazla insan diyet yapıyor. Bir gün az yediğimizde pek bir etkisi olmasa bile aynada kendimize daha güzel gözüküyoruz. Güzel hissetmeyi istiyoruz ve içinde yaşadığımız dönemdeki algılara göre bizimde güzellik algımız oluşuyor. Zayıflık bu güzellik duygusunun başı sayılıyor. Her gün izlediğimiz, bir şekilde gördüğümüz ünlülere, toplumca güzel sayılan insanlara özeniyoruz. Ve hepimiz bir şekilde zayıflama kararını alıyoruz. Yöntemi düşünmeden ya da yöntemin gerçekliğini düşünmeden kendimizi zayıflama yolunda görüyoruz. Üzgünüm, yıllarımı böyle geçirdim. Şimdiyse hayatımda ikinci kez gerçekçi bir zayıflama kararı alıyorum.
1.70 boyunda 78 kilo ağırlığında 'Fazla Kilolu' olan bir kadınım. Zayıflama hikayem bundan 4 sene önce başladı. 100'den fazla olan kilomu 70'lere getirmiştim. Son 2 senedir de 70'lerde sürünmekteyim. Ne kadar diyet yaparsam yapayım bir türlü öncesinde yaptığım gibi olmadı. Herkesin kendine has zayıflama yöntemi vardır. Bazısı az yiyerek hızlıca zayıflar bazısı fazla sporla. Etkili zayıflamak için kendinizi bir kaç başlıkta iyi bilmeniz gerekir. Öncelikle genel vücut tipinizi bilin. *Burada sadece benim içinde bulunduğum vücut sınıfını göreceksiniz.*
Endomorf
**Yuvarlak Kafa
**Geniş Kalça-Omuz
**Kalın Kol-Bacak
**Öne Ve Arkaya Geniş Vücut
**Fazla Yağlı
**İri Görünüm
**Kalın Kemikler
**Çabuk kilo alır
**Yavaş Metabolizma
İşte bir kaç madde ile kendimi özetlemiş oldum. Bu özelliklerim düşünüldüğünde yapmam gerekenler:
**Kalça-Omuz oranını bozmadan egzersizlerimi yapmak
**Kol-Bacak inceltmek için bir tık fazla çabalamak
**Yağ oranımı düşürmek
**Kalın kemiklere sahip olduğum için bileklerimi pek dikkate almamak
**Metabolizmamı hızlandırmak
Endomorfların (yani benim gibilerin) yapacağı ağırlık egzersizleri kısa dinlenmeli, yüksek tekrarlı olmalı. Yoğun kardiyo programı ile de hızlıca sonuç görebiliriz. Tabii protein-karbonhidrat dengesine ve kalori alımına dikkat ederek.
Vücut tipini bilerek yapabileceğiniz spor ve diyet birazcık şekillenmiş oluyor. Ben uzun süreli kardiyodan en iyi sonucu alıyorum. Düşük karbonhidratlı, yüksek proteinli diyetler her ne kadar beni zorlasa da kolay kilo vermemi sağlıyor.
Şimdi herkes gibi hedeflerimi paylaşmam gerekiyor. Kısa sürede hızlı kilo vermek çoğu kişi için sağlıksız anlamını taşıyor. Benim için ise bu durum tam tersi. Eğer kendimize uygun şekilde yaparsak normalde yediğimiz abur cuburların verdiği zarardan daha azını verecektir. Bu açıdan düşünen insanı pek görmedim, yediğimiz şekerlerin ne kadar zararlı olduğunu hepimiz az çok biliyoruz. Gerçekten 2 ay boyunca çok az yiyerek mi kendimize daha fazla zarar veririz yoksa 2 ay boyunca çok şeker tüketerek mi? Elbette ikisi de zararlı ancak her gün deli gibi tatlı tüketen biri olarak az yediğimde şuan kendime verdiğim zarardan daha fazlasını verecek olduğumu düşünmüyorum.
Tamam şimdi rakamları konuşturalım. 06.02.2017'de 65 kilo olmak istiyorum. Bu süreçte iki direnç kilom var: şuanki 78 ve 72 direnci. Daha sonraki direnç kilomda yaklaşık 10 yıldır altına inmediğim 65 kilo. 65 kilo olduğumda apayrı bir stratejimin olması gerekiyor. 78 ve 72 yaklaşık 2 yıldır aralıklı olarak dolandığım ve kolay olanlar.
Zayıflamak strateji işidir.
**06.01.2017'de düşük karbonhidratlı, yüksek proteinli 1200 kaloriyi geçmediğim bir yemek düzenine başlıyorum. Hava durumuna göre yarınki kardiyo planım şekillenecek.**
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zayıflama Günlüğüm
Non-FictionGünlük olarak zayıflamak için neler yaptığımı anlatıyorum. Daha öncesinde 30 kilo verdim ve devam ediyorum.