BAB SATU

18 2 0
                                    

Ketika ini, hujan lebat sedang melanda di Gwangju. Dan ketika ini jugalah, Tuan Choi dan Puan Choi bergaduh.
" Abang, saya merayu dekat abang janganlah pisahkan saya dengan Mirae bang! Saya perlukan dia! " rayu Puan Choi.
" Aku kisah apa? Aku dah kata aku tak nak anak perempuan kan! Kau ni tak faham bahasa ke? Kau memang melampau! " marah Tuan Choi.
" Tapi apa apa pun dia tetap anak abang! Mirae tidak sampai sebulan lagi bang! " rayu Puan Choi lagi.
" Kau jangan risau. Aku akan letak dia dekat mana mana tempat yang selamat. Dan jangan harap aku nak bagitahu dekat mana tempat tu! Aku tak perlukan dia! " Jerit Tuan Choi lalu menulis nota dan mengambil Mirae keluar.
" Abang! Saya mohon jangan buang Mirae! " Puan Choi melutut kepada suaminya itu.
" Tak payah melutut sangatlah! Aku tak perlukan rayuan kau sebab aku takkan ubah keputusan aku! " Jerit Tuan Choi.
Apa lagi? Tuan Choi segera menolak Puan Choi dan pergi.
Sementara itu, di Rumah Anak Yatim Jae.
" Jungkook lah yang paling susah sekali saya nak tidurkan dia bang. " adu Puan Jae pada suaminya.
" Biasalah awak. Jungkook kan baby lagi. Saya harap juga ada yang sebaya Jungkook. Boleh juga dia berkawan dengan Jungkook. " kata Tuan Jae.
" Bang, hujan tak berhenti lagi ke? " tanya Puan Jae.
" Belum lagi. Dah lah lebat " Jawab Tuan Jae.
Tuan Choi sudah pun sampai di depan Rumah Anak Yatim Jae. Dia meletakkan Mirae disitu dan meninggalkan sehelai kertas berisi nota. Lalu dia meninggalkan tempat itu dan hon supaya mereka mengambil Mirae.
" Abang! Siapa yang hon tu?! Bising betul la! " marah Puan Jae.
" Biar abang pergi tengok. " kata Tuan Jae.
Lalu mereka keluar dan ternampak Mirae. Mereka terus membawa masuk Mirae.
" Kesiannya bayi ni bang. Dia kelihatan sebaya dengan Jungkook. Kan? " tanya Puan Jae.
" Nae. Nampaknya selepas ini Jungkook ada kawan. " kata Tuan Jae.
" Ada nota. Kejap saya baca. "
Di nota itu tertulis nama Mirae dan tarikh lahirnya.
" Mirae nama bayi ni. Abang kita jaga sajalah.  " desak Puan Jae
" Nae. kita akan jaga sayang. " senyum Tuan Jae.
Di rumah Keluarga Choi pula, Puan Choi sedang bercakap di telefon dengan sepupunya Ara.
" Ara nanti tolong cari Mirae ya. Unnie sayang sangat dengan Mirae. " rayu Puan Choi.
" N.. Nae Unnie. " kata Ara.
" Oppa Choi dah balik. Annyeong Ara. Jalja. " kata Puan Choi lagi.
" Annyeong. " risau Ara.
" Kau cakap dengan siapa?! " marah Tuan Choi.
" Oh mak! Terkejut aku. Alamak diorang dah mula dah. " terkejut pembantu rumah mereka.
" Mana anak aku?! Mana kau letak dia?! Apa yang kau dah buat dengan dia?! Kau jawab lah!" jerit Puan Choi.
" Sebenarnya aku dah tak tahan tahu tak?! Aku dah layan kau selama ni, kau nak anak kau yang aku tak nak?! Aku perlukan kau sangat sangat! Tapi kau lebih pentingkan anak kau! " marah Tuan Choi. Lalu Tuan Choi segera pergi dapur dan mengambil pisau.
"Aduh. Aku nak call polis" kata pembantu rumah.
Maka, peperangan mereka berdua telah bermula.
" Kau cakap lagi sekali, aku tikam kau!" marah Tuan Choi.
" Boa? Pisau?! Wheyo?! Aku tak kira semua tu! Sekarang ni bagi balik anak aku!" jerit Puan Choi.
"AKU DAH TAK TAHAN LAH!" Jerit Tuan Choi lalu menikam isterinya.
Tiba tiba, Ara tidak sedap hati.
" Han Oppa! Moon Unnie! " jerit Ara.
" Tak perlu menjerit la Ara! Kami tidak pekak la! " Kata Moon.
" Ara tak sedap hati! Mesti ada sesuatu terjadi pada Choi Unnie dengan Mirae!" Marah Ara.
Han dan Moon terkejut.
"Boa?! Hubby,  jom pergi rumah Yoon!" jerit Moon.
" Ppali masuk kereta!" jerit Han.
Mereka bergegas ke sana. Pada masa yang sama..
" Jangan bergerak Tuan. Atau kami tembak!" kata polis.
"Huh? Polis?! Maid! Kau call polis ya!" marah Tuan Choi.
"Mianhae Tuan. Saya terpaksa." kata pembantu rumah itu.
Ara dan yang lain sudah sampai ke rumah itu.
" Polis? " tanya Ara.
Tanpa berlengah, Ara, Han dan Moon masuk ke dalam rumah itu.
" Choi Unnie!" Jerit Ara.
" Sanggup kau tikam Choi! Polis biar dia meringkuk dalam penjara!" marah Han.
" Nae Tuan. " jawab polis.
"Moon Unnie ppali! call ambulans!" Jerit Ara.
Segalanya galanya menjadi serabut. Han telah membawa pembantu rumah untuk failkan kes itu. Manakala Moon dan Ara di hospital.
" Takkan sebab anak perempuan je. Jahatnya. Sanggup dia buang Mirae. " keluh Moon.
" Ara tak tahu nak cari Mirae dimana Unnie. " kata Ara.
" Cik Ara?" panggil doktor.
" Nae. "
Di dalam bilik doktor.
" Mianhae, tapi kami tidak dapat selamatkan Puan Choi. Sudah bermacam cara kami usahakan. " kata doktor.
" Huh? Boa? B..Boa... " sedih Ara.
Tiba tiba Han tiba di hospital.
" Mana Ara?" tanya Han.
" Dalam bilik doktor. " Jawapan sayu dari Isterinya.
"Unnie..  Oppa..  Choi Unnie dah tak ada tau. " sayu sahaja Ara sampaikan
"Dah agak dah. Kenapalah kita lambat tadi" sedih Han.
Manakala Moon menangis teresak esak.
"Kita tak boleh buat apa dah sayang. " Kata Han sambil memeluk Moon.
" Ara nak esok Choi Oppa dibicarakan selepas pengebumian Choi Unnie. Biar dia kena hukum" kata Ara.
Apa lah agaknya yang akan berlaku ya?

I Need You | ++JJK [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now