BAB TUJUH

6 1 0
                                    

Apabila perbicaraan bermula.
"Kenapa awak tikam Cik Choi Mirae?" tanya peguam.
"S..Saya t.. Tak tikam d.. Dia. " kata Seolhyun.
"Habis kalau bukan kau, takkanlah hantu yang tikam?! Aku nampak la kau yang tikam!" marah Jungkook.
"Betul. Aku pun nampak dengan mata aku sendiri. Masa kau peluk Mirae, kau cucuk perut dia guna pisau kecil. Huh kau tak boleh nak sembunyikan semuanya lagi. Berapa ramai saksi pun disoal, jawapannya sama sahaja. " kata Siyoon.
"Fikir la Seol, fikir. Apa lagi insaf la. Aku takkan berbaik dengan kau lagi la walaupun kau insaf. Kau ingat dia apa? Aku kenal dia dari kecil la. " kata Jungkook.
" Saya rasa semua saksi berkata benar. " kata Peguam.
" Aku mengaku aku yang tikam dia! Aku mengaku! Sebab semua orang dah nampak! Tapi sebab dia aku kena buang sekolah!" kata Seolhyun.
"Sebenarnya kitaorang yang buat laporan dekat pengetua. Lagipun kesalahan kau dah banyak sangat dah. Tapi kami tak tahu pula yang kau akan dibuang sekolah. " kata Siyoon.
" Saya sudah tiada soalan untuk ditanya lagi, hakim. Semuanya sudah terjawab. " kata peguam.
" Takkan sebab Jungkook kamu buat semua ni Seolhyun? Kamu betul betul malukan omma dengan appa. " kata Tuan Seo.
" Mian.. Mianhae appa, omma. " kata Seolhyun sambil menundukkan kepalanya.
" Saya sudah ada keputusan mengikut akta yang telah ditetapkan. Saya dengan ini, menjatuhkan hukuman kepada Seo Seolhyun dengan hukumannya penjara selama 15 tahun. Bersurai. " kata Hakim.
"B.. Boa?" kata Seolhyun sambil menangis.
Mirae memandang Seolhyun lalu pergi.

Beberapa hari kemudian.
Di taman permainan.
" Ha! Itu pun Mirae! " kata Siyoon.
" Huh. Apa la yang girlfriend aku buat dekat situ? Haha " kata Jungkook.
Tiba tiba mata Mirae ditutup oleh seseorang.
"Eh? Siapa yang tutup mata aku ni?" tanya Mirae.
Jungkook menggelengkan kepalanya supaya Siyoon tidak memberitahu yang Jungkook tutup mata Mirae. Ala tapi tahu tahu je la, Mirae kan bijak. Apa lagi, dia pegang tangan Jungkook yang tutup mata dia tu.
"KOOKIE!" kata Mirae.
Jungkook tergelak dengan reaksi Mirae tu. Siyoon pun sama. Lalu mereka berdua duduk di sebelah Mirae.
" Awak buat apa dekat sini? " tanya Siyoon.
" Saja. Saja saja je. " kata Mirae.
" Ke tunggu saya? " usik Jungkook.
" Tu pun betul juga. " kata Mirae.
" Siyoon. Jangan percaya dia ni. " usik Jungkook.
" Kookie.. " kata Mirae
" Saya saja je lah. " kata Jungkook.
" Kookie. " panggil Siyoon.
" Ha! Saya nak tahu juga bilalah kita nak ambil result periksa? " tanya Mirae.
" Ala baru nak tanya. " kata Siyoon.
" Minggu depan la. " kata Jungkook.
' Fall (everything), fall (everything), fall (everything), heottajine, ' nada dering telefon Siyoon berdering.
" Kejap eh. " kata Siyoon.
Perbualan telefon antara Siyoon dan unnie nya.
" Annyeong. Kyah Siyoon! Baliklah. Unnie nak suruh Siyoon teman unnie beli barang ni. " kata Unnienya.
" Arasseo arasseo. " jawab Siyoon.
Siyoon tutup telefonnya.
"Erm.. Korang, aku nak pergi teman Unnie aku pergi beli barang la. Mianhae tak lama dekat sini. Annyeong. " kata Siyoon.
"Uh nae.. Annyeong." kata Mirae.
"Hm.. " keluh Jungkook.
" Wheyo?" tanya Mirae.
"Kalau saya tak dapat belajar bersama awak?" tanya Jungkook. "Kookie ssi. Jangan lah cakap macam tu. Tolonglah. " kata Mirae sambil memegang tangan Jungkook.
"Saya risau la. Saya tak nak berjauhan dengan awak. Saya perlukan awak. " kata Jungkook.
" Saya pun. Tapi jangan lah cakap begitu. Awak buat saya takut la. " kata Mirae.
"Awak tak boleh tinggalkan saya tau?" kata Jungkook.
"Hm. Tapi kalau aunty dengan uncle.. " kata Mirae.
Jungkook terus memeluknya.
"Tak payah. Tak payah. Tak perlu cakap macam tu juga. Tak perlu. Jebal. " kata Jungkook.
Mirae menangis ketika itu.

Seminggu kemudian.
Hari graduasi di sekolah tinggi.
"Kookie!" panggil Siyoon.
" Eh? Siyoon.. " kata Jungkook.
" Haih kenapa ni? Mana Mirae? " tanya Mirae.
" Tu la pasal. Aku dah la risau ni." kata Jungkook.
Tiba tiba Mirae muncul dari belakang mereka.
"You got no jams guys. " kata Mirae.
" Oi omma kau putih! Eh omma putih. Mirae! Awak ni.. " terkejut Siyoon dibuatnya.
Jungkook dan Mirae tergelak gelak.
" kyah cantiknya Mirae hari ni. " kata Jungkook.
" Ni sayang sangat ni dengan Kookie ni. " kata Mirae sambil mencubit pipi Jungkook.
" Perempuan gila tu tak amik result ke?" Siyoon tertanya tertanya.
" Kau sibuk dengan dia kenapa? " tanya Jungkook.
" hm tak apa la, aku nak jalan jalan kejap " kata Siyoon.
" Nae. " kata Jungkook.
" Pergi mana pula tu? " kata Mirae.
" Entah la. " kata Jungkook.
Siyoon pergi ke belakang sekolah dimana tempat yang selalu Jungkook, Mirae dan Siyoon lepak.
" Kenapa aku terfikir Seol eh? Apa masalah aku ni? Sedar la. Dia tu bahaya. " kata Siyoon keseorangan lalu menepuk nepuk pipinya.
" Tu la dia. " kata Mirae.
" Kyah Siyoon! " panggil Jungkook.
"Uh.. Kookie.. " kata Siyoon.
" Eh jom la cepat! " kata Jungkook.
" Nae.. " kata Siyoon.
Apabila sudah tamat majlis graduasi.
" Chukkhae Mirae! Pelajar yang mendapat semua gred A. " kata Ara.
" Nae.. " kata Mirae.
" Lepas ni, aunty nak kamu sambung belajar ke Malaysia. Dah dah. Muktamad tau! " kata Ara.
" Tapi.. " kata Mirae.
" Dah. Tak ada tapi tapi. " kata Ara.
" Nae.. " akur Mirae.
" Anak omma memang bagus. Semua gred A. Lepas ni omma nak hantar kamu pergi sambung belajar. " kata Puan Jae.
"Kamsahamida Omma. " kata Jungkook.
" hm ini keluarga Jungkook ke?" tanya seseorang.
" Nae. Encik ni siapa? " kata Tuan Jae.
"Uh bagus lah." kata orang itu lagi.

Hm apa yang orang itu hendak sampaikan? Hm ni kena siasat ni. Tunggu di bab lapan.

I Need You | ++JJK [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now